anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 14:16


david01 írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.


Amúgy csak rá kellett volna keresned.

http://totalcar.hu/tanacsok/ol...olajszint/

stb.....


Már az első E46-ok is ilyen regenerálos történetek vagy az adagolót lehet felujítattni rajta?? Bocs azt nem írtam oda az előbb hogy még most lessz benne 10ezer km olajcsere óta.






Nem igen értek hozzá, de kompressziót azt méress, hogy milyen állapotba van a motor. Valami miatt lehúzza az olajba az üzemanyagot, vagy nagyon kopott a hüvely, vagy a gyűrűk,esetleg el is lehet törve, de ha ennyire gázolajos a motorolaj, az tönkre fogja tenni a motort, mert szar lesz a kenése. Esetleg próbálj olajat váltani, már mint más viszkozitást, Talán úgy olvastam valahol,hogy amíg hideg a motor az miatt,vagy akkor kerül a legtöbb üzemanyag az olajba, mert kicsapódik a hideg hengerfalon. Azért is írták,hogy nem jó hidegen járatni a motort télen sokáig reggel.Akkor húzza le a legtöbb gázolajat. Utána kell olvasni ,próbáld a google keresőt,ott van erről több írás mik okozhatják.

david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 13:56


anubisz írta:
anubisz írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.


Amúgy csak rá kellett volna keresned.

http://totalcar.hu/tanacsok/ol...olajszint/

stb.....


Már az első E46-ok is ilyen regenerálos történetek vagy az adagolót lehet felujítattni rajta?? Bocs azt nem írtam oda az előbb hogy még most lessz benne 10ezer km olajcsere óta.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 27. csütörtök, 13:58

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 13:37


anubisz írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.


Amúgy csak rá kellett volna keresned.

http://totalcar.hu/tanacsok/ol...olajszint/

stb.....

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 13:34


david01 írta: Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.


Tele van gázolajjal. Szerintem cseréld le gyorsan, és 15 ezrenként cserélj olajat, ne 24 ezernél.

david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 13:18


Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék valaki tapasztalt már motorolajszint növekedés 320d-be fl elöttibe??
Ha igen mi okozhatja ezt és meddig használhatom még az autót? mert van még vagy 4 ezer km olajcseréig.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. november 27. csütörtök, 08:22


Coyote írta:
SP_323i írta:
leroyclub írta:
Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...


Én meg az ékszíjtárcsához tudok szólni: Nekem nyáron kezdett olyan hangja lenni a motornak alapjáraton, mintha a ventilátor lapát érne hozzá a keretéhez, viszont a fordulaton emelve ez megszűnt. Kiderült, hogy az ékszíjtárcsa kezdett el oválisan járni és az rángatta a bordás szíjat a tárcsa és a generátor között. Ennek volt ilyen hangja.
A cseréjével a remegés is alábbhagyott. Már amennyire erről beszélhetünk a 20d-nél.
Tesztje 1szerű: csavarhúzót oda tartva a tárcsához látni, hogy köríven jár e vagy oválisan.


Ékszíjtárcsát is tavaly cseréltettem, de azért ránézek. Mondjuk annak is inkább hangja volt, nem rázta a kocsit. De ez a remegés nagyon zavar, egyre durvább, már a tükörben is látom a remegést, ahogy belenézek, lámpánál állva.


Nekem is 1 éves volt, csak sajnos amikor cserélni kellett nem volt zsé a cortecora így belekerült a legolcsóbb. Olcsó húsnak meg híg a leve: 1 évet bírt. Még jó, hogy nem okozott nagyobb bajt.
Mondjuk ha ennyire remeg a motor- váltótartó bakok után a a porlasztókat nézném meg


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2014. november 26. szerda, 20:50


Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Ráérzel te a dolgokra magadtól is.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. november 26. szerda, 16:34


SP_323i írta:
leroyclub írta:
Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...


Én meg az ékszíjtárcsához tudok szólni: Nekem nyáron kezdett olyan hangja lenni a motornak alapjáraton, mintha a ventilátor lapát érne hozzá a keretéhez, viszont a fordulaton emelve ez megszűnt. Kiderült, hogy az ékszíjtárcsa kezdett el oválisan járni és az rángatta a bordás szíjat a tárcsa és a generátor között. Ennek volt ilyen hangja.
A cseréjével a remegés is alábbhagyott. Már amennyire erről beszélhetünk a 20d-nél.
Tesztje 1szerű: csavarhúzót oda tartva a tárcsához látni, hogy köríven jár e vagy oválisan.


Ékszíjtárcsát is tavaly cseréltettem, de azért ránézek. Mondjuk annak is inkább hangja volt, nem rázta a kocsit. De ez a remegés nagyon zavar, egyre durvább, már a tükörben is látom a remegést, ahogy belenézek, lámpánál állva.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2014. november 26. szerda, 12:55


Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. 2002-es 318i E46 az alany (N42).
Kigyulladt a check engine, valami keverékképzéssel kapcsolatos hibát írt, majd a törlése után 150km-rel újra.
Azt mondják a szervízben, hogy kartergáz szellőztető szelep a hiba --> olajbetöltő sapkát lecsavarva kicsit megtorpant az alapjárat, meg állítólag elég nagy a vákuum a motorban és alig lehetett leszedni a sapkát (ez utóbbit én mondjuk ma már nem tapasztaltam).

Viszont, az alapjárattal eddig semmi gondom nem volt (hidegen lehet dadogott egy picit). Most viszont olyat csinál az autó, hogy teljesen egyenetlen az alapjárat, illetve olyan is volt, hogy magától feltolta olyan 1500-1700-ra, majd visszaejtette és ezt csinálta kb. 5mp-enként.

Mi lehet a baj?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. november 26. szerda, 12:58

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. november 25. kedd, 16:32


leroyclub írta:
Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...


Én meg az ékszíjtárcsához tudok szólni: Nekem nyáron kezdett olyan hangja lenni a motornak alapjáraton, mintha a ventilátor lapát érne hozzá a keretéhez, viszont a fordulaton emelve ez megszűnt. Kiderült, hogy az ékszíjtárcsa kezdett el oválisan járni és az rángatta a bordás szíjat a tárcsa és a generátor között. Ennek volt ilyen hangja.
A cseréjével a remegés is alábbhagyott. Már amennyire erről beszélhetünk a 20d-nél.
Tesztje 1szerű: csavarhúzót oda tartva a tárcsához látni, hogy köríven jár e vagy oválisan.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. november 25. kedd, 10:45


Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Toronycsapágy. Nekem is csinálta. Bediliztem tőle. Mint egy lőcsös szekér. Ki kell cserélni,és jobb mind a kettőt, mert nemsokára a másik is elkezdi majd.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. november 25. kedd, 10:38


Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. november 25. kedd, 10:14


Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. november 23. vasárnap, 19:21


jena307 írta:
jrtom írta:
jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.


manual, azon nem érződött semmi, de mégegyszer megnézem holnap, célirányosan. Azért erre gondolok, mert ha kipuhul és kimennek központból a csavarok az járhat ilyen anomáliával,
azaz hogy a váltó kihajtás és a kardán nem egy vonalban fut


Ahogy Jrtom is írta a kardánod vagy a felfüggesztése lesz szar.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz jena307

Újonc

Elismertség: 9% (2 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2014. november 22. szombat, 21:16


jrtom írta:
jena307 írta: Sziasztok, alig mentem még a kocsival és nyomatékra erős rezonancia érkezik meg, még a műszerfalat is beremegteti. A hardyra gyanakodtam alá néztem szemre szarul nézett ki azaz nagyon nem szimmetrikusnak, de most nézem hogy az új sem szimmetrikus . Haveromnak is beremegett neki is ez volt a baj de én most elbizonytalanodtam, hogy 25 ezer ft-os alkatrészt potyára kicseréljem.
A lendkerék semmilyen tünete nincs, leállításkor sem, nem nyöszög zörög.

Próbálgattam milyen körülmények közt jön meg a rezonancia és a hangja, és pl ha 4 ben leengedem a fordulatot 1000re és onnan picit de gyorsítok, ok hogy erőlködik de nincs rendeben a hangaja, meg 1900tól ahogy ébred a nyomaték.
az a baj hogy nincs még tapasztalatom 330al, és itt a nagy nyomaték miatt minden máshogy van, legrosszabb esetben a fél autót kicserélem és lesz tartalék alkatrészem


Autómata vagy kézi az autód? A hary-tól gázelvételnél és gázadásra löttyenik inkább, nekem is az volt. Szerintem neked inkább kardántegely vagy annak a felfüggesztő csapágya lesz a baj.


manual, azon nem érződött semmi, de mégegyszer megnézem holnap, célirányosan. Azért erre gondolok, mert ha kipuhul és kimennek központból a csavarok az járhat ilyen anomáliával,
azaz hogy a váltó kihajtás és a kardán nem egy vonalban fut