Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 11:40


Neo954 írta:
Medvedisznoman írta:
Neo954 írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
Neo954 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok.
E46 318ci automatánál olyan gondom van, hogy intenzívebb kigyorsítás után kivillan a DSC és az ABS hibalámpája, ezzel egyidőben lekapcsol a rádió és a klíma. Mindez tart 2-3 másodpercig, utána a jelzések eltűnnek, a rádió visszajön. Ezen kívül semmit sem befolyásol a jelenség, az autó simán megy, nem torpan meg. Bár a leutóbbi más egy kicsit kajakabb volt, akkor 10-15 másodpercig tartott a történet, pedig akkor épp lassítottam. A rádió és a klíma ki-be kapcsolgatott, ráadásul a múszerfalon a váltó fokozatvisszajezője mellett megjent egy fogaskerék, benne egy felkiáltójel. A váltó is furán viselkedett utána, eléggé csúsztatott indulásnál, és a fokozatok között is lassabb volt a váltás. Leállítás és újraindítás után a jelenség megszűnt a hibajellel együtt.
Van valakinek ötlete?
Köszi előre is


Szia!
Az első az valamilyen elektronikai hiba lehet, kábel kidörzsölődés, vagy kontakt. Esetleg generátor.

A második már rosszabb ha a fogaskerék világít akkor a váltó olajnyomás, szivattyú, vagy váltóelektronika lehet. Mindenképp nézesd meg a váltód szakemberrel!

Üdv.:Neo


Köszönöm szépen, megfogadom!



Sziasztok!
Megoldódott a probléma, gondoltam megosztom a tapasztalatot, hátha máson is segít. Neo, igazad volt, a bűnös a generátor volt. Szénkefék már alig voltak, a csúszógyűrű sem volt túl pompás. Ezek cseréje, és természetesen csapágyazás + szabadonfutó (totál be volt állva) csere óta a jelenség megszűnt. Az automata váltó hibajel szintén a feszültség ellátás bizonytalanságából adódott. Ismételten köszönöm a segítő hozzászólásokat!


Örülök, hogy sikerült megoldani a problémát!


Úgy fest, elkiabáltam a dolgot, továbbra is jelentkezik a tünet, igaz ritkábban, mint eddig. Nálam okosabb és tapasztaltabb emberek szerint a fesz-szabályzó lesz a ludas, ugyanis a gyári(!) műszer szerint van ilyen hiba hogy ABS fesz alacsony, meg magas. Egyenlőre szerintem még várok ezzel, ugyanis az említett eszköz nem olcsó, utángyártottat állítólag nem szereti. Nem is ez a gond, szívesen kicserélem én, csak ha meg mégsem ez a baj, akkor kidobtam a pénzt az ablakon. Véleményeket továbbra is szívesen fogadom. Köszi



Szia!

Az embereidnek igaza van! Nálam is néha bevillan az ABS lámpa, főként indításnál mikor az akkumulátor a leginkább szenved.
Sajna elég ritkán hajtom az autót mostanság, és emiatt egyre sűrűbben világít, de ha megyek vele hosszabb úton megszűnik a jelenség egy időre.
Lehet nekem is döglődik a generátorom, de egyenlőre indul rendesen, majd ha már gyengélkedik rámérek a dolgokra.

Próbálj meg bontott generátort szerezni, szerintem lényegesen olcsóbban megúszod, és a másikat meg felújíttatod ha lesz rá keret és ha kifingik akkor csak leemeled a polcról.

Üdv.:Neo


A generátort már fel lett újítva (csúszógyűrű, szénkefe, csapágyak, szabadonfutó), épp csak a fesz-szabályzó nem lett cserélve. Mivel az akkumulátor is fiatalka, ezért nagyon én sem tudok másra gondolni. Amit a meghajtásról mondtál az viszont elgondolkodtatott, nagyon nyugdíjasan vezetek, lehet, hogy az sem ártana, ha néha megpörgetném tartósabban, még ha nem is ez a probléma forrása.


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 11:28


Medvedisznoman írta:
Neo954 írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
Neo954 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok.
E46 318ci automatánál olyan gondom van, hogy intenzívebb kigyorsítás után kivillan a DSC és az ABS hibalámpája, ezzel egyidőben lekapcsol a rádió és a klíma. Mindez tart 2-3 másodpercig, utána a jelzések eltűnnek, a rádió visszajön. Ezen kívül semmit sem befolyásol a jelenség, az autó simán megy, nem torpan meg. Bár a leutóbbi más egy kicsit kajakabb volt, akkor 10-15 másodpercig tartott a történet, pedig akkor épp lassítottam. A rádió és a klíma ki-be kapcsolgatott, ráadásul a múszerfalon a váltó fokozatvisszajezője mellett megjent egy fogaskerék, benne egy felkiáltójel. A váltó is furán viselkedett utána, eléggé csúsztatott indulásnál, és a fokozatok között is lassabb volt a váltás. Leállítás és újraindítás után a jelenség megszűnt a hibajellel együtt.
Van valakinek ötlete?
Köszi előre is


Szia!
Az első az valamilyen elektronikai hiba lehet, kábel kidörzsölődés, vagy kontakt. Esetleg generátor.

A második már rosszabb ha a fogaskerék világít akkor a váltó olajnyomás, szivattyú, vagy váltóelektronika lehet. Mindenképp nézesd meg a váltód szakemberrel!

Üdv.:Neo


Köszönöm szépen, megfogadom!



Sziasztok!
Megoldódott a probléma, gondoltam megosztom a tapasztalatot, hátha máson is segít. Neo, igazad volt, a bűnös a generátor volt. Szénkefék már alig voltak, a csúszógyűrű sem volt túl pompás. Ezek cseréje, és természetesen csapágyazás + szabadonfutó (totál be volt állva) csere óta a jelenség megszűnt. Az automata váltó hibajel szintén a feszültség ellátás bizonytalanságából adódott. Ismételten köszönöm a segítő hozzászólásokat!


Örülök, hogy sikerült megoldani a problémát!


Úgy fest, elkiabáltam a dolgot, továbbra is jelentkezik a tünet, igaz ritkábban, mint eddig. Nálam okosabb és tapasztaltabb emberek szerint a fesz-szabályzó lesz a ludas, ugyanis a gyári(!) műszer szerint van ilyen hiba hogy ABS fesz alacsony, meg magas. Egyenlőre szerintem még várok ezzel, ugyanis az említett eszköz nem olcsó, utángyártottat állítólag nem szereti. Nem is ez a gond, szívesen kicserélem én, csak ha meg mégsem ez a baj, akkor kidobtam a pénzt az ablakon. Véleményeket továbbra is szívesen fogadom. Köszi



Szia!

Az embereidnek igaza van! Nálam is néha bevillan az ABS lámpa, főként indításnál mikor az akkumulátor a leginkább szenved.
Sajna elég ritkán hajtom az autót mostanság, és emiatt egyre sűrűbben világít, de ha megyek vele hosszabb úton megszűnik a jelenség egy időre.
Lehet nekem is döglődik a generátorom, de egyenlőre indul rendesen, majd ha már gyengélkedik rámérek a dolgokra.

Próbálj meg bontott generátort szerezni, szerintem lényegesen olcsóbban megúszod, és a másikat meg felújíttatod ha lesz rá keret és ha kifingik akkor csak leemeled a polcról.

Üdv.:Neo


Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 17. péntek, 11:17


Neo954 írta:
Medvedisznoman írta:
Medvedisznoman írta:
Neo954 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok.
E46 318ci automatánál olyan gondom van, hogy intenzívebb kigyorsítás után kivillan a DSC és az ABS hibalámpája, ezzel egyidőben lekapcsol a rádió és a klíma. Mindez tart 2-3 másodpercig, utána a jelzések eltűnnek, a rádió visszajön. Ezen kívül semmit sem befolyásol a jelenség, az autó simán megy, nem torpan meg. Bár a leutóbbi más egy kicsit kajakabb volt, akkor 10-15 másodpercig tartott a történet, pedig akkor épp lassítottam. A rádió és a klíma ki-be kapcsolgatott, ráadásul a múszerfalon a váltó fokozatvisszajezője mellett megjent egy fogaskerék, benne egy felkiáltójel. A váltó is furán viselkedett utána, eléggé csúsztatott indulásnál, és a fokozatok között is lassabb volt a váltás. Leállítás és újraindítás után a jelenség megszűnt a hibajellel együtt.
Van valakinek ötlete?
Köszi előre is


Szia!
Az első az valamilyen elektronikai hiba lehet, kábel kidörzsölődés, vagy kontakt. Esetleg generátor.

A második már rosszabb ha a fogaskerék világít akkor a váltó olajnyomás, szivattyú, vagy váltóelektronika lehet. Mindenképp nézesd meg a váltód szakemberrel!

Üdv.:Neo


Köszönöm szépen, megfogadom!



Sziasztok!
Megoldódott a probléma, gondoltam megosztom a tapasztalatot, hátha máson is segít. Neo, igazad volt, a bűnös a generátor volt. Szénkefék már alig voltak, a csúszógyűrű sem volt túl pompás. Ezek cseréje, és természetesen csapágyazás + szabadonfutó (totál be volt állva) csere óta a jelenség megszűnt. Az automata váltó hibajel szintén a feszültség ellátás bizonytalanságából adódott. Ismételten köszönöm a segítő hozzászólásokat!


Örülök, hogy sikerült megoldani a problémát!


Úgy fest, elkiabáltam a dolgot, továbbra is jelentkezik a tünet, igaz ritkábban, mint eddig. Nálam okosabb és tapasztaltabb emberek szerint a fesz-szabályzó lesz a ludas, ugyanis a gyári(!) műszer szerint van ilyen hiba hogy ABS fesz alacsony, meg magas. Egyenlőre szerintem még várok ezzel, ugyanis az említett eszköz nem olcsó, utángyártottat állítólag nem szereti. Nem is ez a gond, szívesen kicserélem én, csak ha meg mégsem ez a baj, akkor kidobtam a pénzt az ablakon. Véleményeket továbbra is szívesen fogadom. Köszi



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz Halasz88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. január 16. csütörtök, 19:07


hil írta:
Halasz88 írta:
hancurozo írta:
Halasz88 írta: Sziasztok,

BMW 316TI-m van 2002-es évjárat. Teremgarázsban parkol és valaki behajtotta a tükreimet, amivel nem is lenne gond, viszont amikor próbáltam kihajtani nem ugrik a helyére egyik sem.

Tapasztalt e már valaki ilyet?

Üdv,
Halasz88


Össze van rohadva a belseje. A rugó nem tud dolgozni benne.


Ez a hogyan orvosolható? szétszedem és befújom WD40-el vagy cserélni kell a mechanikát?

Szia!
Mindenképpen szét kell szedni, ezt nem kerülheted el. Emlékeim szerint Alu öntvények vannak ott, ami az eső és a sólének köszönhetően rendesen ki van virágozva. Meg kell takarítani és finoman bezsírozni. Én a WD40-et kerülném.
hil



Köszönöm a segítséget!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. január 15. szerda, 22:30


Halasz88 írta:
hancurozo írta:
Halasz88 írta: Sziasztok,

BMW 316TI-m van 2002-es évjárat. Teremgarázsban parkol és valaki behajtotta a tükreimet, amivel nem is lenne gond, viszont amikor próbáltam kihajtani nem ugrik a helyére egyik sem.

Tapasztalt e már valaki ilyet?

Üdv,
Halasz88


Össze van rohadva a belseje. A rugó nem tud dolgozni benne.


Ez a hogyan orvosolható? szétszedem és befújom WD40-el vagy cserélni kell a mechanikát?

Szia!
Mindenképpen szét kell szedni, ezt nem kerülheted el. Emlékeim szerint Alu öntvények vannak ott, ami az eső és a sólének köszönhetően rendesen ki van virágozva. Meg kell takarítani és finoman bezsírozni. Én a WD40-et kerülném.
hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz Halasz88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. január 15. szerda, 19:45


hancurozo írta:
Halasz88 írta: Sziasztok,

BMW 316TI-m van 2002-es évjárat. Teremgarázsban parkol és valaki behajtotta a tükreimet, amivel nem is lenne gond, viszont amikor próbáltam kihajtani nem ugrik a helyére egyik sem.

Tapasztalt e már valaki ilyet?

Üdv,
Halasz88


Össze van rohadva a belseje. A rugó nem tud dolgozni benne.


Ez a hogyan orvosolható? szétszedem és befújom WD40-el vagy cserélni kell a mechanikát?


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 14. kedd, 18:36


Halasz88 írta: Sziasztok,

BMW 316TI-m van 2002-es évjárat. Teremgarázsban parkol és valaki behajtotta a tükreimet, amivel nem is lenne gond, viszont amikor próbáltam kihajtani nem ugrik a helyére egyik sem.

Tapasztalt e már valaki ilyet?

Üdv,
Halasz88


Össze van rohadva a belseje. A rugó nem tud dolgozni benne.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz Halasz88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. január 14. kedd, 18:31


Sziasztok,

BMW 316TI-m van 2002-es évjárat. Teremgarázsban parkol és valaki behajtotta a tükreimet, amivel nem is lenne gond, viszont amikor próbáltam kihajtani nem ugrik a helyére egyik sem.

Tapasztalt e már valaki ilyet?

Üdv,
Halasz88

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2014. január 14. kedd, 11:09


borosadam írta:
hil írta:
szotakdavid írta:
hil írta:
borosadam írta: Sziasztok,
kis segítséget szeretnék kérni tőletek
a bajom a 'sárga villámmal' (E46 N42B18 316ti), hogy a műszerfalon a gomok egyátalán nem reagálnak, meg se mukkan, nullázni sem tudom a 'napi km számlálót' órát sem tudom állítani, semmi... valakinek valami ötlete, hogy ez mitől lehet, esetleg valaki járt ugyan így?
Az érdekes, hogy egyik gomb sem működik, egyszerre azért nem kellene elromlani...
köszi a segítséget előre is



hil
Szia! Mikor vetted az autót, mióta van az Általad leírt (nehezen értelmezhető) jelenség. Van-e a műszerek körül krómkarika?



Letörtek a gombok vagy a panelról törtek le a fülek!


Sziasztok!
Ezért kérdeztem a krómkarikát, mert lehet, hogy akkor sikerült letörni a pöcköket....
hil



Nincs krómkarika...de közben tegnap este rájöttem, hogy a jobb oldali pöcökkel működik az óra állítása, csak kicsit izmosabban kell tekerni, hogy kattanjon a mikrokapcsoló
A bal oldali viszont nem kattan (kell neki?), amikor először megnyomtam akkor mondjuk csattant egy nagyot, de gondoltam rég volt használva és beszorult, de akkor valószínű eltörtem. Ezt hogy lehet javítani?
ps.: két napja vettem a kocsit, szóval én még nem is használtam ezt a funkciót



hát igen a balos eltörted, azt tekerni nem lehet. javítani? vagy veszel pöcköt, vagy ha benne van a darab, akkor visszaragasztod. én mind a kettőt eltörtem, mikor karikát szereltem de bivaly Loctite megfogta, azóta is köszöni jól van.

szerk.: ja javítani, csak úgy lehet ha műszeregység ki, és szét kell szedni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 14. kedd, 11:09

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz borosadam

Újonc

Elismertség: 25% (1 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. január 14. kedd, 10:14


hil írta:
szotakdavid írta:
hil írta:
borosadam írta: Sziasztok,
kis segítséget szeretnék kérni tőletek
a bajom a 'sárga villámmal' (E46 N42B18 316ti), hogy a műszerfalon a gomok egyátalán nem reagálnak, meg se mukkan, nullázni sem tudom a 'napi km számlálót' órát sem tudom állítani, semmi... valakinek valami ötlete, hogy ez mitől lehet, esetleg valaki járt ugyan így?
Az érdekes, hogy egyik gomb sem működik, egyszerre azért nem kellene elromlani...
köszi a segítséget előre is



hil
Szia! Mikor vetted az autót, mióta van az Általad leírt (nehezen értelmezhető) jelenség. Van-e a műszerek körül krómkarika?



Letörtek a gombok vagy a panelról törtek le a fülek!


Sziasztok!
Ezért kérdeztem a krómkarikát, mert lehet, hogy akkor sikerült letörni a pöcköket....
hil



Nincs krómkarika...de közben tegnap este rájöttem, hogy a jobb oldali pöcökkel működik az óra állítása, csak kicsit izmosabban kell tekerni, hogy kattanjon a mikrokapcsoló
A bal oldali viszont nem kattan (kell neki?), amikor először megnyomtam akkor mondjuk csattant egy nagyot, de gondoltam rég volt használva és beszorult, de akkor valószínű eltörtem. Ezt hogy lehet javítani?
ps.: két napja vettem a kocsit, szóval én még nem is használtam ezt a funkciót



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 14. kedd, 10:16

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 23:04


frizo írta: ó, na már régóta foglalkoztatott ez a gond, csak nem törődtem vele igazán, meg időm se volt rá. szegény autó kicsit el van hanyagolva. szóval 1-2 nap eső, és a hátsó sor lábszőnyegek totál vizesek. akkor mi is a megoldás erre?


Ilyen akkor szokott előfordulni (igaz álatlában az első ajtóknál), mikor az ajtókárpit alatt a szigetelő szivacs elvált a ragasztástól, így a küszöbnél befolyik a kárpit alá a víz. Rákeresel találsz részletesebb leírást és képet is a fórumon.

státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 22:15


ó, na már régóta foglalkoztatott ez a gond, csak nem törődtem vele igazán, meg időm se volt rá. szegény autó kicsit el van hanyagolva. szóval 1-2 nap eső, és a hátsó sor lábszőnyegek totál vizesek. akkor mi is a megoldás erre?



minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 22:11


frizo írta: Nálam nagy esőzéskor szokott előfordúlni, hogy egyszerűen totál bepárásodik az autó.
lehet túl nagy a páratartalom a kocsiban...:


tapogasd ki a szönyegeket miután nagy eső volt és párásodsz, lehet hogy elvan dugulva valamelyik csatornád és beázik nagy esőben.



státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 21:52


Nálam nagy esőzéskor szokott előfordúlni, hogy egyszerűen totál bepárásodik az autó.
lehet túl nagy a páratartalom a kocsiban...:

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 21:37


Sziasztok!

Lehet hülyeséget kérdezek de mondom megkérdezem már..

ugye most kint fagy.. de viszont belülről is a szélvédő(első) meg van fagyva egy kicsit illetve elég párás.. Még ha -15 lenne megérteném de -2-4 foknál ?!