autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz Sansz

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 21:59


Sziasztok!
320D az alany, manuál váltós és váltó plusz difi olajat szeretnék cserélni, az olaj márkája, milyensége és mennyisége érdekelne a jobban hozzáértőktől. Válaszotokat előre is köszönöm!

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. augusztus 08. szerda, 11:59


Csináltam egy képet a hengerfej szelepdekli alatti részéről. Jól látszik a szeleprugón a gyári sárga festés. (nem 10E után cserélek olajat)




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. augusztus 08. szerda, 14:52

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 21:13


m_attila írta:
b_imi írta:
hancurozo írta:
b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Amennyiben 9 hónap alatt valaki belehajtott 200E km-t, akkor valóban igazad van, ugyanis ennyi a nem leinformálható (részben magyar) időszak.


30 ezer?

Mint a mi 20 d nk 2004 6 havi 278000 el az órában, de kinyomoztam csak 200,000 el basztak át
de hibátlan
3 évesen volt bent 90 ezer (290.000valós)

vicc
Valós kilóméterszámítás képlet:
Kint töltött évek száma x 50-60 ezer, plussz itthon eltöltött évek száma 20-30 ezer!
A két összeget adjuk össze!




2007.06. 108E komplett szerviz féktárcsa és betét cserékkel.
2007.07. 110E jobb első izzó csere.
2008.02.28. ekkor vettem az autót szinte vadi új gyári tárcsákkal és betétekkel. Bár lehet már valaki azóta cserélte egyszer

Nem is 9 hónap, csak 7 a kérdéses időszak.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 21:14

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 21:03


b_imi írta:
hancurozo írta:
b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Amennyiben 9 hónap alatt valaki belehajtott 200E km-t, akkor valóban igazad van, ugyanis ennyi a nem leinformálható (részben magyar) időszak.


30 ezer?

Mint a mi (baráti társaság) kombi 20 d nk 2004 6 havi 278000 el az órában, de kinyomoztam csak 200,000 el basztak át
de hibátlan
3 évesen volt bent 90 ezer (290.000valós)

vicc
Valós kilóméterszámítás képlet:
Kint töltött évek száma x 50-60 ezer, plussz itthon eltöltött évek száma 20-30 ezer!
A két összeget adjuk össze!







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 21:07

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 20:59


hancurozo írta:
b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Amennyiben 9 hónap alatt valaki belehajtott 200E km-t, akkor valóban igazad van, ugyanis ennyi a nem leinformálható (részben magyar) időszak.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 20:54


jons írta:
b_imi írta:
Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. (stb, stb)

Az az összehasonlítás, amit leírtál az ahhoz kapcsolódik, hogy mennyire megkimélt egy kocsi. Az általad vázolt esetben szinte semmilyen tényezőt nem játszik az olaj. A taposás és hanyag üzemeltetés esetén mindegy, hogy 10 vagy 30 vagy 50 ezrenként cseréli-e az olajat. Vásárlásnál pedig nem látsz bele. A hangra meg erős túlzás alapozni, mármint a nyilvánvaló dolgokat kivéve természetesen


b_imi írta:
Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Én sem. Pedig nekem volt 300-at futott kocsim. Most is az van, az ez előtti is az volt, meg az előtti is. Minden esetre a belsőrésze mindegyiknek aranyszínű, legalábbis amit a kupak levételével enged láttatni a motor magából. 10k-s olajcsere. Aztán vagy ettől van nem. Mindenesetre én ilyen futásteljesítménynél ezzel nem spórolok. Van ott olyan kopás, amitől olyan dolgok jutnak az olajba, aminek egyáltalán nem kellene.

Szerk: De mivel egyikünk sem motor- vagy olajmérnök, nincs tesztpadunk, nincs elégséges tapasztalatunk ezért csak egy parttalan vita felé sodor bennünket a téma, úgyhogy én innentől nem is bizonygatnék semmit amire csak 1 nézőpontból látok rá. Semmi esetre sem szeretnék indulatot, vagy haragot, egyszóval semmilyen ellenérzést kiváltani belőled vagy bárkiből.




Én sem, azért írtam, hogy nehéz igazságot tenni.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 20:44


b_imi írta: Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Ne legyél benne biztos. Ha nem újként vetted az autód (márpedig a rendszámod erre enged következtetni, pláne ha behozott autó) soha nem lehetsz biztos a futott km-ek számában. Azért azt mindenki tudja, hogy tőlünk nyugatabra az éves átlag futásteljesítmény 30e km.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 20:45


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 20:33


b_imi írta:
Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. (stb, stb)

Az az összehasonlítás, amit leírtál az ahhoz kapcsolódik, hogy mennyire megkimélt egy kocsi. Az általad vázolt esetben szinte semmilyen tényezőt nem játszik az olaj. A taposás és hanyag üzemeltetés esetén mindegy, hogy 10 vagy 30 vagy 50 ezrenként cseréli-e az olajat. Vásárlásnál pedig nem látsz bele. A hangra meg erős túlzás alapozni, mármint a nyilvánvaló dolgokat kivéve természetesen


b_imi írta:
Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.


Én sem. Pedig nekem volt 300-at futott kocsim. Most is az van, az ez előtti is az volt, meg az előtti is. Minden esetre a belsőrésze mindegyiknek aranyszínű, legalábbis amit a kupak levételével enged láttatni a motor magából. 10k-s olajcsere. Aztán vagy ettől van nem. Mindenesetre én ilyen futásteljesítménynél ezzel nem spórolok. Van ott olyan kopás, amitől olyan dolgok jutnak az olajba, aminek egyáltalán nem kellene.

Szerk: De mivel egyikünk sem motor- vagy olajmérnök, nincs tesztpadunk, nincs elégséges tapasztalatunk ezért csak egy parttalan vita felé sodor bennünket a téma, úgyhogy én innentől nem is bizonygatnék semmit amire csak 1 nézőpontból látok rá. Semmi esetre sem szeretnék indulatot, vagy haragot, egyszóval semmilyen ellenérzést kiváltani belőled vagy bárkiből.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 20:40

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 20:13


jons írta:
b_imi írta: Ugye vannak az urban legend-ek (ld. pl. a belinkelt fotó ) és a nyers valóság.
Mondjuk én nem nevezném állatnak azt, aki 30E után cserél olajat...


És mi a nyers valóság? Nyilván a belinkel fotón egy olaj a vízzel szituációt látunk, de egyébként mi a nyers valóság?

Egy közel 300k km-t futott autóban nem fogok 30k km-enként olajat cserélni. Te igen? Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ez használ bárminek is ennyi futás után...


Tudod van olyan, aki beül az autójába, és 1200km-t vezet folyamatosan. Egy év alatt akár 100E km-t. Bár 30E után cserél csak olajat, de vigyáz az autójára. A motorja szebben szól, mint annak a tatának, aki csak a tizedét rakta bele hasonló idő alatt, de mindig üveghangon tolat ki a garázsból hideg motorral, és csak a közeli templomba megy. Bár neki 10E után cserélik az olajat mert úgy akarja, de nem biztos, hogy az ő autóját venném meg.

Az utolsó kérdésedre meg nem tudok válaszolni, mert nem volt még 300E km-t futott autóm, így nincs tapasztalatom.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 19:06


b_imi írta: Ugye vannak az urban legend-ek (ld. pl. a belinkelt fotó ) és a nyers valóság.
Mondjuk én nem nevezném állatnak azt, aki 30E után cserél olajat...


És mi a nyers valóság? Nyilván a belinkel fotón egy olaj a vízzel szituációt látunk, de egyébként mi a nyers valóság?

Egy közel 300k km-t futott autóban nem fogok 30k km-enként olajat cserélni. Te igen? Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ez használ bárminek is ennyi futás után...

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 18:26


Ugye vannak az urban legend-ek (ld. pl. a belinkelt fotó ) és a nyers valóság. Mivel az olajcsere intervallum függ a motor kenési rendszerének fejlettségétől, az olaj minőségétől, a motor állapotától, a használattól, szűrőktől, stb., így nehéz igazságot tenni.

Mondjuk én nem nevezném állatnak azt, aki 30E után cserél olajat...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 18:26

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 18:11


YELLOW írta: most akkóóó?

http://totalcar.hu/magazin/tec...otorcsere/


и что теперь ситуация



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 17:15

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 09:00


jrtom írta: Lehet, hogy E60, de nem Diesel hanem benzines. Amúgy meg tényleg elég szarul néz ki.
Ha normális olaj van benne akkor se néz így ki 30 ezer után.

vivaladiesel írta:

30 000km olajcsere nélkül! (Dízel e60) Most töltöttem le a képet egy másik bmw-s fórumról. Szerelő srác töltötte fel ('Steef')




Ott a pont! Ez benyás motor, nem diesel!



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 19:58


Lehet, hogy E60, de nem Diesel hanem benzines. Amúgy meg tényleg elég szarul néz ki.
Ha normális olaj van benne akkor se néz így ki 30 ezer után.

vivaladiesel írta:

30 000km olajcsere nélkül! (Dízel e60) Most töltöttem le a képet egy másik bmw-s fórumról. Szerelő srác töltötte fel ('Steef')