autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2018. március 06. kedd, 16:57


Sziasztok!

Pár hete kezdődött egy olyan probléma, hogy olajfoltok jelentek meg a kocsim alatt, mára viszont eléggé sok megy ki a motorból. 2001-es 316-os Compactom van, N42B18A motorral. Hosszabb használat után gőzölög az olaj a motortérből, fent a kupak körül nyomja ki az olajat. Se a kupakon se a meneténél nem láttam repedést vagy más hibát. Egyik ismerősöm szerint kartergáz miatt. Szerintetek is ez lehet a baj, vagy már most szerelő előtt kezdjek nézni új kocsit?





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. március 06. kedd, 16:59

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2007

státusz sndrs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2018. február 16. péntek, 17:32


YELLOW írta:
konkolyd írta:
sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!


2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A61 Valvetronic Adaptation 1
2A63 Valvetronic Servomotor 1
2A67 Valvetronic Internal Fault
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor
2A6C Valvetronic Adaptation
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded
2A70 Valvetronic Servomotor
2A71 Valvetronic Relief Relay


én azt mondanám, hogy a Valvetronic vezérlő szállt el. belső hiba. illetve olyan, mintha vészüzemre állt volna, mondjuk ez éppen lehet a motortól is, mármint a valvetronic motortól.


Megoldás: A kimenet oldali vanos szét volt hullva (valószínűleg a megnyúlt lánc miatt), valamint a tengely érzékelőnek vannak problémái. Utóbbinak a csatlakozóját alaposan kitakarítottam, nem tudom meddig bírja még. Meleg motornál nem mindig szabályos az alapjárat (néha kb. 50-100rpm-et esik, de egyből vissza is áll), gondolom az érzékelő miatt van ez is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2018. január 05. péntek, 11:25


konkolyd írta:
sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!


2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A61 Valvetronic Adaptation 1
2A63 Valvetronic Servomotor 1
2A67 Valvetronic Internal Fault
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor
2A6C Valvetronic Adaptation
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded
2A70 Valvetronic Servomotor
2A71 Valvetronic Relief Relay


én azt mondanám, hogy a Valvetronic vezérlő szállt el. belső hiba. illetve olyan, mintha vészüzemre állt volna, mondjuk ez éppen lehet a motortól is, mármint a valvetronic motortól.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. január 05. péntek, 09:06


sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!


2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A61 Valvetronic Adaptation 1
2A63 Valvetronic Servomotor 1
2A67 Valvetronic Internal Fault
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor
2A6C Valvetronic Adaptation
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded
2A70 Valvetronic Servomotor
2A71 Valvetronic Relief Relay




autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2007

státusz sndrs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2018. január 04. csütörtök, 17:46


Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2017. december 19. kedd, 11:16


konkolyd írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!
N42B18-on mennyire bonyolult szelepfedél tömítést cserélni?
Valaki csinálta már otthon?
Van valami olyan amire különösen figyelni kell?
Köszönöm!


Nem egy 10 perces meló, de simán megcsinálható otthon.
Amire figyelni kell, hogy meg kell kenni tömítőmasszával a sarkokat (félholdakat).
És ha leszedted a szelepdeklit érdemes a vákuumszivattyút is leszedni és újratömíteni ( ez is 2 db O gyűrű) mert ilyenkor könnyebben hozzáférhető. Saját tapasztalat, hogy onnan is folyt az olaj aztán szedhettem le azt is, sokkal nehezebben...

Egy kis segítség, ebben a videóban szépen látni mindent:

https://www.youtube.com/watch?...g&t=3s


Köszönöm!
Én már a szivattyú leszedésén túl vagyok


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. december 19. kedd, 10:27


Benyo89 írta: Sziasztok!
N42B18-on mennyire bonyolult szelepfedél tömítést cserélni?
Valaki csinálta már otthon?
Van valami olyan amire különösen figyelni kell?
Köszönöm!


Nem egy 10 perces meló, de simán megcsinálható otthon.
Amire figyelni kell, hogy meg kell kenni tömítőmasszával a sarkokat (félholdakat).
És ha leszedted a szelepdeklit érdemes a vákuumszivattyút is leszedni és újratömíteni ( ez is 2 db O gyűrű) mert ilyenkor könnyebben hozzáférhető. Saját tapasztalat, hogy onnan is folyt az olaj aztán szedhettem le azt is, sokkal nehezebben...

Egy kis segítség, ebben a videóban szépen látni mindent:

https://www.youtube.com/watch?...g&t=3s


autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2017. december 19. kedd, 07:20


Sziasztok!
N42B18-on mennyire bonyolult szelepfedél tömítést cserélni?
Valaki csinálta már otthon?
Van valami olyan amire különösen figyelni kell?
Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2017. november 10. péntek, 08:52


selix írta: Nekem 320i m52b20-am van. És most szintén küszködik ilyen problémával, hogy alapjáraton ingadozik a fordulatszám. Egyszer le is fulladt. A diag kipufogó oldali főtengely jeladót írt ki hibának még előtte, de akkor nem jelentkezett ilyen probléma.


főtengely jeladó egy van. nincs kipuff, meg szívóoldali. az a vezérműtengely jeladó. előbb ezt kellene tisztázni.
a másik, hogy van erre is topic (alapjárat ingadozás, jeladók) nem pont ezekhez a motorokhoz való. mert már a dízel is ide lett keverve.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz selix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. november 10. péntek, 02:14


Nekem 320i m52b20-am van. És most szintén küszködik ilyen problémával, hogy alapjáraton ingadozik a fordulatszám. Egyszer le is fulladt. A diag kipufogó oldali főtengely jeladót írt ki hibának még előtte, de akkor nem jelentkezett ilyen probléma.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2017. november 08. szerda, 18:50


borbelyi írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?


Hát nem igazán tudom, én a hidegindítási problémára még elő adatot akarok nézni, hátha okosodok. Külföldi fórumon olvastam, hogy vezérműlánc szett csere után csinálta ezt, és ott másik láncfeszítő oldotta meg ezt a problémát. Lehet hogy a vanos kerekeen is cserélni kelene már tömítést, csapágyat, de ott vezérlést rögzítő szeszám kell, ami nekem nincs. No meg ez is sak találgatás sajna.

Szia!
Nekem is volt alapjárat problémám, sok-sok leállás, vezérléscsere stb. A hibaüzenet nekem is vezérműtengely jeladó hiba és túlkésleltetett vezérlés volt. A vezérműtengely jeladókat lecseréltem magam, de nem oldódott meg. Sok-sok javítás és pénz után a főtengely jeladó gyárira cseréje (én is cseréltem EBAY-es sz...ra, de az nem is működött) oldotta meg a problémát.




Sajna csak a hidegindításkor van egy túldúsuláshoz hasonló tünet, égéskimaradásokkal, de egy két perc után meg minden tökéletes. Ilyenkor már az alapjárat, gáz, fogyasztás stb. pöpec, semmi baj vele. Főtengely jeladó hibát a diag. egyszer sem ír, üzem közben sincs ilyen tünet.

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. november 08. szerda, 12:23


Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?


Hát nem igazán tudom, én a hidegindítási problémára még elő adatot akarok nézni, hátha okosodok. Külföldi fórumon olvastam, hogy vezérműlánc szett csere után csinálta ezt, és ott másik láncfeszítő oldotta meg ezt a problémát. Lehet hogy a vanos kerekeen is cserélni kelene már tömítést, csapágyat, de ott vezérlést rögzítő szeszám kell, ami nekem nincs. No meg ez is sak találgatás sajna.

Szia!
Nekem is volt alapjárat problémám, sok-sok leállás, vezérléscsere stb. A hibaüzenet nekem is vezérműtengely jeladó hiba és túlkésleltetett vezérlés volt. A vezérműtengely jeladókat lecseréltem magam, de nem oldódott meg. Sok-sok javítás és pénz után a főtengely jeladó gyárira cseréje (én is cseréltem EBAY-es sz...ra, de az nem is működött) oldotta meg a problémát.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. november 08. szerda, 12:24

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2017. november 07. kedd, 19:04


Kretya írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?


Hát nem igazán tudom, én a hidegindítási problémára még elő adatot akarok nézni, hátha okosodok. Külföldi fórumon olvastam, hogy vezérműlánc szett csere után csinálta ezt, és ott másik láncfeszítő oldotta meg ezt a problémát. Lehet hogy a vanos kerekeen is cserélni kelene már tömítést, csapágyat, de ott vezérlést rögzítő szeszám kell, ami nekem nincs. No meg ez is sak találgatás sajna.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz Kretya

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. november 07. kedd, 17:17


Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. november 05. vasárnap, 08:03


YELLOW írta:
konkolyd írta:
konkolyd írta:
duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...



Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.


km-et mennyit mutat? valós lehet?


140 ezer van az órában, ez volt a 6. Olajcsere a motorvezérlője szerint. Nem tudom azt lehet e babrálni. Egyébként az aztó kívül belül makulátlan azért is vettem meg. Hát a motorral kicsit beszoptam de mostmár az is jó lesz egy darabig. 10 ezrenként olajcsere és nem járok így mint most. Egyébként egy idős nőjé volt, lehetséges hogy városban használta csak és ezért nem pörgött bele a km. Minden alkatrész gyári volt még benne, gyári lánc, feszítő , csuszka stb. Mikor a szelepdeklit levettem rendesen darabokra tört a “gumi” tömítés