xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 19:55


Szevasztok!

Adott egy 320d, 150lovas. eddig 9000km és az olajpálcán pont félúton van az olaj a max és minimum között. az nem olyan vészes,nem?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 26. szerda, 15:54


BarG írta:
kempelen írta:
BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.


Elolvastam és meg tudlak érteni BarG.
Sajnos ilyen messziről nem tudok többet még véletlenül sem mondani.

Nézzétek meg alaposan és járjatok utána. Bár a saját véleményem még mindig a turbo, de nem szeretnék veled látatlanban vetetni egy másikat és turkálni sem a pénztárcádba.

Remélem azért hamarosan kiderül mi az igazi ok és megosztod velünk.



Ma is tárgyaltam két javítóval, az egyik dugóolvadást emlegetett, a másik hengerfal repedést, úgyhogy jó a kedvem
Nézzük a jó oldalát - lehet hogy lesz egy új motorom? Egy (új)Golf áráért:


Voltam ma is javítóknál.
Néztünk járásegyenletességet - hihetetlen, de 0,3 volt a legnagyobb eltérés, így 234e-nél!
De amíg normál járásnál szinte nincs is kartergáz, addig egy hajtósabb menet után alapjáraton többszörösére nőtt a kartergáz mennyiség. Szóval szétszedés lesz ebből.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 24. hétfő, 18:11


kempelen írta:
BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.


Elolvastam és meg tudlak érteni BarG.
Sajnos ilyen messziről nem tudok többet még véletlenül sem mondani.

Nézzétek meg alaposan és járjatok utána. Bár a saját véleményem még mindig a turbo, de nem szeretnék veled látatlanban vetetni egy másikat és turkálni sem a pénztárcádba.

Remélem azért hamarosan kiderül mi az igazi ok és megosztod velünk.



Ma is tárgyaltam két javítóval, az egyik dugóolvadást emlegetett, a másik hengerfal repedést, úgyhogy jó a kedvem
Nézzük a jó oldalát - lehet hogy lesz egy új motorom? Egy (új)Golf áráért:

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. október 23. vasárnap, 19:32


BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.


Elolvastam és meg tudlak érteni BarG.
Sajnos ilyen messziről nem tudok többet még véletlenül sem mondani.

Nézzétek meg alaposan és járjatok utána. Bár a saját véleményem még mindig a turbo, de nem szeretnék veled látatlanban vetetni egy másikat és turkálni sem a pénztárcádba.

Remélem azért hamarosan kiderül mi az igazi ok és megosztod velünk.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 23. vasárnap, 00:43


kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 19. szerda, 21:24


jons írta:
hil írta:

Én nem vaú bele olyan dolgokba, amikhez nem értek, ezért nem tudom megerősiteni azt a szelepszár szimmering dolgot. Nekem 180k van az autómban és nem fogyi az olaj, kivéve, amikor Castrol volt benne (Edge 5w30). Próbáltam Fina 5w40-et, az is jó volt, most BMW 5w-30 van, ami szintén jó.



Castrol 5w-40 szelepszárnál nyomta az olajat, tiszta korom volt a kipufogó az olaj fogyott
Mobil 1 supersynt 5w-40 egy kicsit engedte kevesebb fogyás majd 10k múlva olajcsere.
Újból ugyanaz az olaj és megszűnt az olajfogyás. (nyilván azért valamennyi fogy, mint mindenkinek, de 3000 km alatt én nem látok lényegi változást, nem úgy mint eddig)
Meg tudja nekem ezt magyarázni valaki?
Vagy megy az olajba a benzin azért nem látom a fogyást
(vicc volt ám)


Ez engem is érdekelne.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. október 19. szerda, 20:57


hil írta:

Én nem vaú bele olyan dolgokba, amikhez nem értek, ezért nem tudom megerősiteni azt a szelepszár szimmering dolgot. Nekem 180k van az autómban és nem fogyi az olaj, kivéve, amikor Castrol volt benne (Edge 5w30). Próbáltam Fina 5w40-et, az is jó volt, most BMW 5w-30 van, ami szintén jó.



Castrol 5w-40 szelepszárnál nyomta az olajat, tiszta korom volt a kipufogó az olaj fogyott
Mobil 1 supersynt 5w-40 egy kicsit engedte kevesebb fogyás majd 10k múlva olajcsere.
Újból ugyanaz az olaj és megszűnt az olajfogyás. (nyilván azért valamennyi fogy, mint mindenkinek, de 3000 km alatt én nem látok lényegi változást, nem úgy mint eddig)
Meg tudja nekem ezt magyarázni valaki?
Vagy megy az olajba a benzin azért nem látom a fogyást
(vicc volt ám)



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 19. szerda, 18:27


beel írta:
Tisztába is vagyok. Nem én töltöttem bele a 10 W 40 olajat. Az enyémbe 5w 30 castrol edge professional van. Egyik ismerősömé a verda.
Szelepszár szimering mennyire valószínű? Elvileg 170000 km van benne. Olajfolyást nem látok rajta, talán egy kicsit a szervószivattyúál.
Gondolkodtam hogy co - t, kompressziót méretek,de először írtam ide hátha tudtok segíteni.
Elvileg a 10 w 40 olajat kevésbé kellene hogy zabálja.


Én nem vaú bele olyan dolgokba, amikhez nem értek, ezért nem tudom megerősiteni azt a szelepszár szimmering dolgot. Nekem 180k van az autómban és nem fogyi az olaj, kivéve, amikor Castrol volt benne (Edge 5w30). Próbáltam Fina 5w40-et, az is jó volt, most BMW 5w-30 van, ami szintén jó.



beel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz beel

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2011. október 19. szerda, 16:31


hil írta:
beel írta: E 46 2002 316 i
Kb 3000 km alatt 1 liter olajat megevett 10W 40 Bp olaj volt benne.
Ez természetes????


Sajnos igen, mert a nem megfelelő olaj (10w) már megtette hatását, hacsak nem ömlik belőle valahol, de az látható lenne, arról pedig nem írtál. Foglalkozásodból kifolyólag tisztában kéne lenne az olajok jelöléséről.






Tisztába is vagyok. Nem én töltöttem bele a 10 W 40 olajat. Az enyémbe 5w 30 castrol edge professional van. Egyik ismerősömé a verda.
Szelepszár szimering mennyire valószínű? Elvileg 170000 km van benne. Olajfolyást nem látok rajta, talán egy kicsit a szervószivattyúál.
Gondolkodtam hogy co - t, kompressziót méretek,de először írtam ide hátha tudtok segíteni.
Elvileg a 10 w 40 olajat kevésbé kellene hogy zabálja.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. október 18. kedd, 20:41


beel írta: E 46 2002 316 i
Kb 3000 km alatt 1 liter olajat megevett 10W 40 Bp olaj volt benne.
Ez természetes????


Sajnos igen, mert a nem megfelelő olaj (10w) már megtette hatását, hacsak nem ömlik belőle valahol, de az látható lenne, arról pedig nem írtál. Foglalkozásodból kifolyólag tisztában kéne lenne az olajok jelöléséről.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. október 18. kedd, 20:59

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. október 18. kedd, 20:31


beel írta: E 46 2002 316 i
Kb 3000 km alatt 1 liter olajat megevett 10W 40 Bp olaj volt benne.
Ez természetes????


hát ez érdekes... én 0w-30-at használok, 10-15ezrenként cserélek, és ez idő alatt észrevehetetlen az olajfogyasztás. ráadásul hivatalosan 4,25 liter menne bele, de már 2x is csak 4 litert raktam, mégis a max jelzésnél volt. cserekor szintén, max 1 mm-rel volt lentebb a szint.

vagy nagyon sok km van benne, eleve gyanús, hogy 10w-40 oaljat raktak bele, mikor egyáltalán nem is kellene. gyanús a szelepszárszimering. esetleg a főtengelynél nézz szét olajos-e.



beel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz beel

Újonc

Elismertség: 14% (1 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2011. október 18. kedd, 20:20


E 46 2002 316 i
Kb 3000 km alatt 1 liter olajat megevett 10W 40 Bp olaj volt benne.
Ez természetes????

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. október 18. kedd, 07:57


Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. október 18. kedd, 07:42


BarG írta:

Kb 10 perc múlva indulok Portugáliába, de még beszúrom.
A furcsa, hogy két turbónál is csinálja, ugyanúgy. Van egy ismerősöm, akinél vezérműtengely csapágykopás okozott ugyanilyen történetet, mert nem tudott a sok olaj a hengerfejből lefolyni és a karterszellőzésen a turbó bekapta. Ő vagy 5 turbót próbált fel és mindeggyikkel gond volt. Aztán egyszercsak összeakadt valakivel, aki tudta a frankót és elmúlt a baj.
Mondjuk még nálam is hátra van a harmadik, immár megint vadiúj turbó megvétele, de azt hiszem, ez következik. Csak tökön fogom szúrni magam, ha az új turbóval is ismétlem a hibát.



Okés, node ha új a karterszellőző, akkor ott nem szabadna olajat zabálnia.

Ide hirtelen nagy mennyiségű olaj kell, azt pedig egy lógó vagy törött tengelyű turbótól tudja csak elvenni. (szerintem)
Ráadásul anélkül hogy megbántanálak vagy szándékomban állna. Ha neked szakértői szemekre volt szükség a mostani turbo-hoz, akkor valószínűleg nem felújítottat vagy újjat vettél. Ez nem probléma (azért is írtam hogy nem rosszindulatból mondom) de akkor a szakértő is tévedhetett és egy kopott vagy lógó tengelyű turbóval jártál.

Persze ez mind magánvélemény. A körülményeket csak te ismered teljesen. Így én sem vállalhatok 100%-ot a véleményemre, csak elmondtam mire gondolok.

Jó "nyaralást" a portugáloknál!









Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. október 18. kedd, 07:48

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 18. kedd, 07:36


kempelen írta:
BarG írta:

Sajnos a történetnek van folytatása.
A turbó ki lett cserélve egy szakember által ellenőrzött és jónak talált példányra. Jártam vele, nem erőszakosan, egy árnyalatnyi olajfogyással, olyan 1 dl/1000 km-rel. Aztán ma volt egy erőltetettebb menetem, erre megint volt egy olajfelkapásom, nagy füstöléssel öngyorsításba kezdett a gép. Fék, erre megszűnt a füstölés és mentem tovább gond nélkül. Otthon olajszint ellenőrzés, fél liter elment belőle. És biztosan nem az intercoolerben megült olajat kapta fel, mert most már ott tartok, hogy minden nap megnézem az olajszintet, és tegnap még mind megvolt a karterban, a helyén.

Mi a fészkes nyavaja van ezzel a géppel? A turbócserénél olaj, olajszűrő, légszűrő, kartergázszellőző, kipuff leömlő is lett cserélve, mit kellett volna még cserélni? MOTORT????!!!

Most elmegyek pár napra melegebb tájakra (jeges kolléga úgyis oda kíván ) és ha senkinek sincs értékelhető ötlete (vagy nem osztja meg) mire hazajövök, akkor atomjaira szedetem ezt a szemetet. Amúgy mibe kerül egy vadiúj komplett 3d motor? Nem lehet igaz, hogy csak én szenvedek ilyen hülye hibától, senkinél se volt ilyen!



BarG,

Azt mondod, öngyorsítás és nagy füst.

Az olajat csak a turbón keresztül kaphatja fel. Ott is csak akkor ha a tengely annyira ki van kopva vagy már törött. Azt kell mondjam, hogy ha ismét elindult magától, akkor megint a turbo lesz az oka.
Ha az öngyorsítás megint megtörtént és leszipákolt egy csomó olajat, azt csak a turbón keresztül tehette.

Ha a motor egyenletesen jár, nem hagy ki és mind a hat henger működik, akkor onnét nem szed fel olajat. Ha mechanikai sérülésed lenne pár hengernél és magából a motorból kapná az elfogyasztott olajat, azt a motor járásából hallanod kellene és akkor nemcsak a bejutott olaj okozna problémát néhány hengerben, hanem azok a hengerek sem mennének már.
Tehát ha a motor egyenletesen és szépen jár, akkor akár harmincszor is motort cserélhetsz.

A szívó oldalon egyedül a turbónál van olajkenés. Öngyorsítás, felpörgés csak akkor következik be ha a szívócsőbe nagy mennyiségű olaj jut és az egyenletesen eloszlik mind a hat henger között. Nos ha a szívóoldalon csak a turbó-t kenik, akkor...

Mielőtt motort cserélnél, meg szakértetném azt az "új" turbót még egyszer. Esetleg több helyen.


Kb 10 perc múlva indulok Portugáliába, de még beszúrom.
A furcsa, hogy két turbónál is csinálja, ugyanúgy. Van egy ismerősöm, akinél vezérműtengely csapágykopás okozott ugyanilyen történetet, mert nem tudott a sok olaj a hengerfejből lefolyni és a karterszellőzésen a turbó bekapta. Ő vagy 5 turbót próbált fel és mindeggyikkel gond volt. Aztán egyszercsak összeakadt valakivel, aki tudta a frankót és elmúlt a baj.
Mondjuk még nálam is hátra van a harmadik, immár megint vadiúj turbó megvétele, de azt hiszem, ez következik. Csak tökön fogom szúrni magam, ha az új turbóval is ismétlem a hibát.