kempelen írta:
Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.
Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.
Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.
Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.
Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.
Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.
Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.