hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 17:25


anubisz írta:
jons írta:
Kempapa írta: Sziasztok!
Egy kérdés miatt regisztráltam igazából, remélem kapok segítséget. Az lenne a kérdésem, hogy olajszivárgás/folyás miatt próbálkoztatok-e már hasonló megoldással: http://t7.hu/oym
Elnézést, ha nem 100%-ban vág ide, de ez volt a legrelevánsabb (BMW-s) közösség.
Üdv,
Kálmán


Adalék helyett inkább ezt próbáld meg:
Valvoline MaxLife Synthetic SAE 5W-40


Már a kérdés se releváns. Olaj szivárgás,folyás általánosan értelmezve,valahol szivárog az olaj ( karter,szelepfedél,látható szivárgás ,olajos motorblokk,olajszűrő stb..) ott meg tömítést kel cserélni,nem adalékot rakni a motorba.
Persze ha zabálja a motor az olajat, az is egyfajta szivárgás,de a kettő nem mindegy.
Akkor azt írd,hogy eszi az olajat,ne azt higgye az ember,hogy valahol olajos a blokkod aztán kész.Na mindegy,hosszú...
Tényleg sokan kérdezni se tudnak értelmesen. Nem mindegy befelé szivárog valami,vagy kifelé,és ezt hol teszi.Főleg a folyás,hamar elmenne a 8 liter olaj,ha már folyna befelé,vagy kifelé?
Elnézést,ha kicsit nyers voltam.




Szia!
Azért egy frissen regisztráltnak az első kérdésére talán nem ilyen választ kéne adni!
Bocs, ha durva voltam....... Ha visszaolvasol kezdő korodig, akkor ott is lehetne találni értelmetlen kérdést.
Szerintem az adalék semmit nem ér, ki kell cserélni az eresztő tömítést, szimmeringet. Ha meg nagyobb a baj, akkor a hibás alkatrész. Én azt az adalékot nem tenném bele.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 17:27

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 13:58


anubisz írta:
Elnézést,ha kicsit nyers voltam.


Gondoltam a szimeringről van szó. Annak tud segíteni... Pl nekem olaj márka váltás után 2. olajcsere után megállt a drasztikus olajfogyás. De mondjuk az vajszínű belső fogyás volt.
Mindamellett igazad van.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 13:05


jons írta:
Kempapa írta: Sziasztok!
Egy kérdés miatt regisztráltam igazából, remélem kapok segítséget. Az lenne a kérdésem, hogy olajszivárgás/folyás miatt próbálkoztatok-e már hasonló megoldással: http://t7.hu/oym
Elnézést, ha nem 100%-ban vág ide, de ez volt a legrelevánsabb (BMW-s) közösség.
Üdv,
Kálmán


Adalék helyett inkább ezt próbáld meg:
Valvoline MaxLife Synthetic SAE 5W-40


Már a kérdés se releváns. Olaj szivárgás,folyás általánosan értelmezve,valahol szivárog az olaj ( karter,szelepfedél,látható szivárgás ,olajos motorblokk,olajszűrő stb..) ott meg tömítést kel cserélni,nem adalékot rakni a motorba.
Persze ha zabálja a motor az olajat, az is egyfajta szivárgás,de a kettő nem mindegy.
Akkor azt írd,hogy eszi az olajat,ne azt higgye az ember,hogy valahol olajos a blokkod aztán kész.Na mindegy,hosszú...
Tényleg sokan kérdezni se tudnak értelmesen. Nem mindegy befelé szivárog valami,vagy kifelé,és ezt hol teszi.Főleg a folyás,hamar elmenne a 8 liter olaj,ha már folyna befelé,vagy kifelé?
Elnézést,ha kicsit nyers voltam.




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. december 19. hétfő, 13:08

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 12:16


Kempapa írta: Sziasztok!
Egy kérdés miatt regisztráltam igazából, remélem kapok segítséget. Az lenne a kérdésem, hogy olajszivárgás/folyás miatt próbálkoztatok-e már hasonló megoldással: http://t7.hu/oym
Elnézést, ha nem 100%-ban vág ide, de ez volt a legrelevánsabb (BMW-s) közösség.
Üdv,
Kálmán


Adalék helyett inkább ezt próbáld meg:
Valvoline MaxLife Synthetic SAE 5W-40


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 11:31


Kempapa írta: Sziasztok!

Egy kérdés miatt regisztráltam igazából, remélem kapok segítséget. Az lenne a kérdésem, hogy olajszivárgás/folyás miatt próbálkoztatok-e már hasonló megoldással: http://t7.hu/oym


Elnézést, ha nem 100%-ban vág ide, de ez volt a legrelevánsabb (BMW-s) közösség.

Üdv,
Kálmán


én az ilyenekben nem hiszek, csodákra semmi nem képes, max ideig-darabig hat valamit aztán annyi. ha szimeringnél ereszt valami, ott kopás van, ha kopás van forgó alkatrészeknél nincs az a csodaszer, ami segít. CSAK A CSERE!
konkrétan hol ereszti az olajat neked?

autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 1999

státusz Kempapa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 11:17


Sziasztok!

Egy kérdés miatt regisztráltam igazából, remélem kapok segítséget. Az lenne a kérdésem, hogy olajszivárgás/folyás miatt próbálkoztatok-e már hasonló megoldással: http://t7.hu/oym


Elnézést, ha nem 100%-ban vág ide, de ez volt a legrelevánsabb (BMW-s) közösség.

Üdv,
Kálmán

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:55


hancurozo írta:
kempelen írta: Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.


Van rá egy sokkal szebb szó, ráadásul Magyar.: olajteknő.


OlajkarteLgáz


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:30


kempelen írta: Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.


Van rá egy sokkal szebb szó, ráadásul Magyar.: olajteknő.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:06


kempelen írta: Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.


karter-t akartam írni, csak elnyomtam ezekszerint... én tudom jól

ui.: pont ezé szoktam másokat abszogatni, erre én írom el LOL

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 24. csütörtök, 16:07

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:04


Nem akarok nyelvtannáci szerepében tetszelegni, de döntsétek el miről beszéltek:


Kartel:
"(a francia carte szóból), igy nevezik az egyféle árucikkek termelésével foglalkozó vállalkozóknak olyan önkéntes egyesüléseit és szerződéseit, melyek szigoruan meghatározott eljárások alkalmazása mellett egy-egy termelési ág monopolizálására, vagy legalább olyan szabályozására törekesznek, hogy az illető érdekelt vállalkozók ne legyenek kénytelenek egymással versenyezni."


Karter:
"Forgattyúház, motorteknő; a dugattyús gépek, főképp gépjárművek motorblokkjának alsó része, amely a kenőolajat tartalmazza (a feltaláló, J H. Carter nevéből)."

Értem így is egyébként, de bánCCSa a fülemet.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 15:47


YELLOW írta:
Aron írta: Sziasztok

Segitseget kernek, nemreg vasroltam egy e36 318is t 1.9 es blokkal. es oriasi problemam van mivel hogy nyomja ki az olajat ott hol be kell tolteni es ha jaro motornal kiveszed a szintmerot akkor valosagos vlkankent jon az olaj. egyebkent tokeletes ereje meg a kompresszio is 10 felett van minden hengerbe. Elore is koszonok minden otletett!


sok a kartelgáz...
nézd meg a kartelgáz csöveket nincs-e dugulás, vagy agyéb. ha nincs, akkor valahonnan gáz van benne


A hengerfejtől valami miatt nem tud lefolyni az olaj az olajteknőbe.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 15:31


Aron írta: Sziasztok

Segitseget kernek, nemreg vasroltam egy e36 318is t 1.9 es blokkal. es oriasi problemam van mivel hogy nyomja ki az olajat ott hol be kell tolteni es ha jaro motornal kiveszed a szintmerot akkor valosagos vlkankent jon az olaj. egyebkent tokeletes ereje meg a kompresszio is 10 felett van minden hengerbe. Elore is koszonok minden otletett!


sok a kartelgáz...
nézd meg a kartelgáz csöveket nincs-e dugulás, vagy agyéb. ha nincs, akkor valahonnan gáz van benne

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1993

státusz Aron

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 15:21


Sziasztok

Segitseget kernek, nemreg vasroltam egy e36 318is t 1.9 es blokkal. es oriasi problemam van mivel hogy nyomja ki az olajat ott hol be kell tolteni es ha jaro motornal kiveszed a szintmerot akkor valosagos vlkankent jon az olaj. egyebkent tokeletes ereje meg a kompresszio is 10 felett van minden hengerbe. Elore is koszonok minden otletett!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 04. péntek, 20:46


Csak találgatás.
Olyanra gondoltatok-e, hogy kipufogó eltömődés?
Minden turbófelújítós oldalon megemlítik a hiba felsorolások között, megnövekedett olajfogyasztás: eltömődés, nagy ellenállás a kipufogó rendszerben.
Az ugye kijelenthető, hogy a nem "utánégetős" katalizátor csak terhére van a motornak (az is, de az legalább néha kipucolja magát). Namost, neked is csak akkor jön elő az olajzaba, ha erősen masszírozod a gázpedált. Adott egy eléggé eltömődött katalizátor, és erre még rájön egy-két lapát korom, és készen is van a "teljesen" eltömődött katalizátor, ebből pedig a megnövekedett olajfogyi. Amikor visszaállsz normál fokozatba szép lassan kiköhögi a kormot, és megszűnik.
Még mindíg olcsóbb a katot (legalább az egyiket) kibelezni, vagy bontottat venni, és azt kipucolni, felpróbálni, mint megbontani a motort. Az azért originálba jó


BarG írta:
kempelen írta: Ezt már külön írom, mert nem akarom milliószor szerkesztgetni a mondókámat, akkor sem ha közben eszembe jutnak dolgok.

Az a vezérműtengely kopás sem lehet rossz tipp, de új a karterszűrőd és bár lehetséges mégsem hiszem hogy emiatt evett volna megy ennyit. Ha pedig valóban a vezérműtengelyednél kopott ki a csapágy, akkor az egész motor kenési rendszerével gond lehet, hiszen ennyi km-nél még nem szabadna a vezérműtengelyeddel gond lennie.

Ha megjössz a nyaralásból ezt meg lehet nézni, de nekem még mindig gyanús az a turbo.

Ha egy kigyorsításkor a vezérműtengely miatt engedett volna el fél litert a karterből, akkor az nem vezérműtengely-csapágy kopás, hanem talán már nincs is a vezérműtengelyed.


Na, újra itt, bár inkább maradtam volna a 25°C-ban!
A vezérműtengely kopást nem azért írtam, mert én is erre számítok, hanem azért, hogy egy olyan hibára utaljak, amire senki se gondol, valami igazán extrémre.

Tényleg a turbó tengelye, ahol nagyon rövid idő alatt - pár másodperc! - több deci olaj becsusszanhat a motorba. De a turbós ellenőrozte, hogy a próba körülményei közt nem eresztette egyik sem az olajat. Akkor mégis hogyan? Milyen körülmények álltak elő, hogy az olaj bement? Kartergáznyomás emelkedés? Dehát cseréltettem a kartergáz szűrőt (eddig 3X) , tehát maga a szűrő nincs eldugulva - akkor esetleg a leválasztott olaj levezetése? Vagy durva gáznál akkorára nőne a kartergáz mennyiség, hogy nyomásemelkedés lesz, ami visszatartja a turbó lefolyó olaját? De annak kellene valami egyéb hibajelenséget is okoznia, ami viszont nincs.

Szóval tudom, hogy két cégnél is van polcon nekem kellő turbó, ha meg lennék győződve róla (vagy hiteles forrás mondaná, hogy márpedig ez tuti a turbó) akkor hétfőn megvenném. De miután elmondom a hibajelenségeket, akkor mindenki elbizonytalanodik és nem jön más, csak a válvonogatás. Lehet, hogy meg kell vennem a turbót anélkül, hogy valóban meg lennék győződve a szükségességéről, de másképp nem látom az előrelépés lehetőségét.




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 20:12


xlzx írta: Szevasztok!

Adott egy 320d, 150lovas. eddig 9000km és az olajpálcán pont félúton van az olaj a max és minimum között. az nem olyan vészes,nem?


Egyáltalán nem vészes, abszolút jó.