jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. augusztus 04. hétfő, 18:06


Igen,a turbó tud ilyen hirtelen kinyíródni. Az elözö 320d-mben is gyorsításnál szált el és ugyan ezek voltak a tünetek. A turbó lapátokkal nem volt gond nálam,csak leszakadt az egész tengely. Nagy a gyanú,hogy nálad is ez van és talán ezért csörögne??
Nem mondom biztosra,mert nem nagyon vágom a dolgot,csak a saját tapasztalatomat mondtam.
Sok sikert a javításhoz.

És üdv a klubban

Tomi88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2004

státusz Tomi88

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2014. augusztus 04. hétfő, 17:08


Sziasztok!

2003. 12. havi gyártású 150 lovas E46 320d-m van. 3 éve napi szinten használom, és néha-néha (egyre ritkábban) meghajtom ahogy illik, ugyanis képességei választottam a típust.
Tegnap a Bükkben durvultam vele egy kicsit, nagyjából 4-5 percig padlógázon gyorsítgattam hármas fokozatban. Egyszer csak teljesen elment az ereje, amit azonnal észrevettem és félre is álltam, közben fülelve hogy hallok-e valami furcsát (olvastam már turbócsövek lyukadásairól, rögtön azt feltételeztem). Még ekkor feltűnt egy erős sziszegés, úgyhogy megnyugodtam, hogy valamelyik cső lyukadt ki. Füstöt sem menet közben, sem félre állva, sem túráztatva nem láttam. Valami csúnyán csörög a turbó irányában, ahhoz hasonlítanám mintha valami hővédőlemez rezonálna. A helyszínen ezt valamelyik cső lecsúszásának, illetve hasonlónak könyveltem el. Az autó semmilyen hibát nem jelzett, átnéztem amit csak tudtam, és óvatosan hazajöttem vele kb. 15-km-t. Út közben csak annyit lehetett érezni, hogy nagyon gyenge a kocsi, nincs töltőnyomás, és gázra hangosabban szörcsög illetve csörög, de nem volt semmi hibajelzés vagy füst. Itthon többször indítottam, és kicsit túráztattam, de nem találtam semmi láthatót a beburkolt motoron, illetve még mindig semmi füst.
Ma lebontottam amit csak tudtam, hogy jobban láthassam, mi is a gond majd beindítottam a kocsit, aminek a kipufogójából brutális fehéres füst dőlt a legkisebb gázadásra is. Megijedtem, leállítottam, megint átnéztem mindent és még egyszer beindítottam. Ismét brutális füst, ezért leállítottam.
Természetesen szerelőhöz kerül a kocsi, nem távjavítást kérek, csak szeretném tudni, hogy szerintetek mire számíthatok? Valamiért nem gondolom, hogy turbó csere, ahhoz túl hirtelen ment el az ereje, vagy rosszul sejtem? Ha a lapátok tűntek el, azt már felszívta volna a motor, mert kb. 4000-es fordulatnál tűnt el az erő.

Kérlek segítsetek, hogy Ti mit gondoltok!
Köszönöm!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 04. hétfő, 17:55

státusz Whole01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2014. augusztus 04. hétfő, 07:14


Sziasztok!

Minap kipróbáltam egy 2003as 320d.220 000km volt benne.Turbócsere még nem volt.
Tényleg rendben volt,dinamikus csak egy dolog volt,hogy fülyült a turbo.
Mivel sok hozzászólást elolvastam van aki azt irja hogy normális ,mások szerint már a turbó meghalásának előjele, 200.000km után lassan esedékes,használatfüggő stb.)
Tud valaki érdemleges véleményt alkotni,akár saját tapasztalata alapján?

Előre is köszi!

Szzaassszzaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Szzaassszzaaa

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2014. augusztus 02. szombat, 18:51


hancurozo írta:
Szzaassszzaaa írta:
Prof írta:
Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????



Mennyire kotyog a tengely ?


egyáltalán nem kotyog.de vmi megette a lapátokat.a kartertől lejővő csőben találtam apró fémdarabkákat.


Valami idegen tárgy került a lapáthoz. (vagy a levegő szűrőtől, vagy a kartergáz csőtől) Itt már nem számít mennyire kotyog a tengely. Cserélni/felújítani kell a turbót. (a feltöltő kerekének cseréje után centrírozni kell, tehát nem tudod csak úgy cserélni, ha a tengely jó lenne)


Köszi,tehát akkor mar ne nagyon közlekedjek vele.?most lesz olaj cserés akkor ésszerű lenne egybe kötni

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 15:54


Szzaassszzaaa írta:
Prof írta:
Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????



Mennyire kotyog a tengely ?


egyáltalán nem kotyog.de vmi megette a lapátokat.a kartertől lejővő csőben találtam apró fémdarabkákat.


Valami idegen tárgy került a lapáthoz. (vagy a levegő szűrőtől, vagy a kartergáz csőtől) Itt már nem számít mennyire kotyog a tengely. Cserélni/felújítani kell a turbót. (a feltöltő kerekének cseréje után centrírozni kell, tehát nem tudod csak úgy cserélni, ha a tengely jó lenne)

Szzaassszzaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Szzaassszzaaa

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 15:11


Prof írta:
Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????



Mennyire kotyog a tengely ?


egyáltalán nem kotyog.de vmi megette a lapátokat.a kartertől lejővő csőben találtam apró fémdarabkákat.

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 14:34


Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????



Mennyire kotyog a tengely ?



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 13:58


Szzaassszzaaa írta: Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????


Sportlégszűrő?

Szzaassszzaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Szzaassszzaaa

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 13:31


Tegnap levettem a turbóról a szívócsonkot.Ez fogadott.A napokban mar kezdett elég hangosan fütyülni.VÉlemények????


solyom76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz solyom76

Fórumlakó

Elismertség: 7% (15 pont) | Hozzászólások: 201

Elküldve: 2014. július 31. csütörtök, 18:47


Sziasztok.
Vannak barmok akik olaj cserét hanyagolva belevernek még 7-8 ezer km-et az autóba..
a turbó szerintem nagyon sípol már..olaj csere után lehetséges lehet, hogy halkabb lesz a turbó,feltéve ha nem cseszték szét.A teljesitményén nem venni észre semmi gyengülést.

kösziaz építő jellegű hsz-t.

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. július 31. csütörtök, 17:52


pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Az alsó és felső gumicső külön-külön is megvehető.
http://www.schmiedmann.hu/1161...reses.aspx
http://www.schmiedmann.hu/1161...reses.aspx



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 31. csütörtök, 11:43


hancurozo írta:
Tano írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Valamennyi olaj mindig megjelenik a turbó után, de ez a kartergáz szívócsőbe bevezetésétől van, ez normális. Ha már tócsában áll az olaj pl az intercoolerben az már nem jó.


Tano-nak igaza van. De ha lyukas a cső és nem venni észre a teljesítményén, akkor mit fogsz szólni (a lyukas cső cseréje után), ha már végre normális turbónyomásod lesz a szívócsőben.


tunnnnniiiiiingggg!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. július 31. csütörtök, 10:57


Tano írta:
pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Valamennyi olaj mindig megjelenik a turbó után, de ez a kartergáz szívócsőbe bevezetésétől van, ez normális. Ha már tócsában áll az olaj pl az intercoolerben az már nem jó.


Tano-nak igaza van. De ha lyukas a cső és nem venni észre a teljesítményén, akkor mit fogsz szólni (a lyukas cső cseréje után), ha már végre normális turbónyomásod lesz a szívócsőben.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. július 31. csütörtök, 09:38


pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi


Valamennyi olaj mindig megjelenik a turbó után, de ez a kartergáz szívócsőbe bevezetésétől van, ez normális. Ha már tócsában áll az olaj pl az intercoolerben az már nem jó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2014. július 31. csütörtök, 00:40


Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy tegnap vettem észre ,hogy van az a cső ami a intercooler hűtőből jön ki és a EGR szelepre csatlakozik fele müanyag és van rajta egy könyök nekem ez a könyök lyukadt ki és jön belőle az olaj, mennyibe kerül egy ilyen könyök és hogy ez nagy baj hogy ott olajvan ??Esetleg turbó baj lehet, az autó teljesitményén nem lehet észre venni semmit.: Egy kicsit csipegeti az olajat.?????,,,,,,Válaszokat előre is köszi