Elküldve: 2014. augusztus 04. hétfő, 17:08
Sziasztok!
2003. 12. havi gyártású 150 lovas E46 320d-m van. 3 éve napi szinten használom, és néha-néha (egyre ritkábban) meghajtom ahogy illik, ugyanis képességei választottam a típust.
Tegnap a Bükkben durvultam vele egy kicsit, nagyjából 4-5 percig padlógázon gyorsítgattam hármas fokozatban. Egyszer csak teljesen elment az ereje, amit azonnal észrevettem és félre is álltam, közben fülelve hogy hallok-e valami furcsát (olvastam már turbócsövek lyukadásairól, rögtön azt feltételeztem). Még ekkor feltűnt egy erős sziszegés, úgyhogy megnyugodtam, hogy valamelyik cső lyukadt ki. Füstöt sem menet közben, sem félre állva, sem túráztatva nem láttam. Valami csúnyán csörög a turbó irányában, ahhoz hasonlítanám mintha valami hővédőlemez rezonálna. A helyszínen ezt valamelyik cső lecsúszásának, illetve hasonlónak könyveltem el. Az autó semmilyen hibát nem jelzett, átnéztem amit csak tudtam, és óvatosan hazajöttem vele kb. 15-km-t. Út közben csak annyit lehetett érezni, hogy nagyon gyenge a kocsi, nincs töltőnyomás, és gázra hangosabban szörcsög illetve csörög, de nem volt semmi hibajelzés vagy füst. Itthon többször indítottam, és kicsit túráztattam, de nem találtam semmi láthatót a beburkolt motoron, illetve még mindig semmi füst.
Ma lebontottam amit csak tudtam, hogy jobban láthassam, mi is a gond majd beindítottam a kocsit, aminek a kipufogójából brutális fehéres füst dőlt a legkisebb gázadásra is. Megijedtem, leállítottam, megint átnéztem mindent és még egyszer beindítottam. Ismét brutális füst, ezért leállítottam.
Természetesen szerelőhöz kerül a kocsi, nem távjavítást kérek, csak szeretném tudni, hogy szerintetek mire számíthatok? Valamiért nem gondolom, hogy turbó csere, ahhoz túl hirtelen ment el az ereje, vagy rosszul sejtem? Ha a lapátok tűntek el, azt már felszívta volna a motor, mert kb. 4000-es fordulatnál tűnt el az erő.
Kérlek segítsetek, hogy Ti mit gondoltok!
Köszönöm!
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 04. hétfő, 17:55