Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 17:25


PG_Junior írta: Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az autóm néha húz, néha nem. Múltkor észrevettem, hogy az egyik vákuumcsövem el volt repedve. Összedugtam újra, és húzott az autó rendesen. Egy darabig jó is volt, de aztán megint elkezdte. Ha sebességet váltok, egy darabig nem nagyon akar menni. Ha pár másodpercig maradok ugyan abban a sebességfokozatban, akkor utána el kezd húzni, de amint egy kicsit odalépek, elfogy az erő. Olyan, mintha valahol kiszökne a "paci"...
Azóta már kicseréltem az összes vákuumcsövet újra, de nem javult a helyzet. Mai használata során másodikban olyan 2000-2.200 fordulaton ment az autó. Kapcsoltam harmadikba, és visszaugrott 1.000-re, majd hiába nyomtam neki, úgy is maradt. 2-3x kapcsolgattam a 2-3 fokozat között, mire jó lett. EGR szelepet is tisztítottam múltkor, így a légtömegmérőre tippelek, vagy esetleg még valami vákuum problémára. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baj? Valaki esetleg tudna segíteni a turbó nyomást megmérni, vagy esetleg csekély áron megnézné az autót, hogy mi lehet vele a probléma? Siófokon vagy a környékén.
Igazából idén júliusban vettem az autót (320D), előtte sosem vezettem BMW-t, ezért nem tudom pontosan mennyire kell húznia, de abban biztos vagyok, hogy egy közel 140 pacis autónak ennél azért sokkal jobban.
Ha esetleg valaki környékbeli, és akár egy teszt erejéig is össze tudunk futni, annak is nagyon hálás lennék, hogy legalább tudjam, milyen elvárásaim lehetnek.

Azt megtudja mondani nekem valaki, hogy a képen látható kis "labdának" pontosan mi a neve, milyen befolyással bír, és egyáltalán el tud-e romlani.
Nekem ezt már ahogy nézem letörték, és nem a helyén van, mert gyors kötözővel van felfogatva. Esetleg vennék bele újat is, de fogalmam sincs mi a neve. Angolul vacuum pump-nak írják, de persze tudom, hogy ez nem az!!!

Ez lenne az:

http://kepfeltoltes.hu/111103/...es.hu_.png

Előre is nagyon köszönöm a segítséget. Privátban is lehet írni nyugodtan, minden javaslatot, véleményt, tanácsot szívesen fogadok.

Üdv:

PGábor


Az a "labda" egy vákumtartály a turbó geometria állító rendszerben. Érdemes megnézni, hogy nem-e sérült, mert ha igen, akkor okozhat olyat, ami miatt a turbód geometria állítása nem fog rendesen működni, ami okozhat erőtlen jelenséget amit írtál. Ugyanis a geometriát vákumszeleppel szabályozzák, hasonlóan mint az EGR-nél is, ugyanúgy van hozzá egy elektromos szelep plussz itt ez a tartály.

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 03. csütörtök, 15:26


Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az autóm néha húz, néha nem. Múltkor észrevettem, hogy az egyik vákuumcsövem el volt repedve. Összedugtam újra, és húzott az autó rendesen. Egy darabig jó is volt, de aztán megint elkezdte. Ha sebességet váltok, egy darabig nem nagyon akar menni. Ha pár másodpercig maradok ugyan abban a sebességfokozatban, akkor utána el kezd húzni, de amint egy kicsit odalépek, elfogy az erő. Olyan, mintha valahol kiszökne a "paci"...
Azóta már kicseréltem az összes vákuumcsövet újra, de nem javult a helyzet. Mai használata során másodikban olyan 2000-2.200 fordulaton ment az autó. Kapcsoltam harmadikba, és visszaugrott 1.000-re, majd hiába nyomtam neki, úgy is maradt. 2-3x kapcsolgattam a 2-3 fokozat között, mire jó lett. EGR szelepet is tisztítottam múltkor, így a légtömegmérőre tippelek, vagy esetleg még valami vákuum problémára. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baj? Valaki esetleg tudna segíteni a turbó nyomást megmérni, vagy esetleg csekély áron megnézné az autót, hogy mi lehet vele a probléma? Siófokon vagy a környékén.
Igazából idén júliusban vettem az autót (320D), előtte sosem vezettem BMW-t, ezért nem tudom pontosan mennyire kell húznia, de abban biztos vagyok, hogy egy közel 140 pacis autónak ennél azért sokkal jobban.
Ha esetleg valaki környékbeli, és akár egy teszt erejéig is össze tudunk futni, annak is nagyon hálás lennék, hogy legalább tudjam, milyen elvárásaim lehetnek.

Azt megtudja mondani nekem valaki, hogy a képen látható kis "labdának" pontosan mi a neve, milyen befolyással bír, és egyáltalán el tud-e romlani.
Nekem ezt már ahogy nézem letörték, és nem a helyén van, mert gyors kötözővel van felfogatva. Esetleg vennék bele újat is, de fogalmam sincs mi a neve. Angolul vacuum pump-nak írják, de persze tudom, hogy ez nem az!!!

Ez lenne az:

http://kepfeltoltes.hu/111103/...es.hu_.png

Előre is nagyon köszönöm a segítséget. Privátban is lehet írni nyugodtan, minden javaslatot, véleményt, tanácsot szívesen fogadok.

Üdv:

PGábor

jeges
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz jeges

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2011. október 17. hétfő, 11:23


BarG írta:
m_attila írta: Szerintem nem jól újították fel...!
Felújított turbóknál előfordul ez.

jeges írta:
BarG írta:
jeges írta: Sziasztok márkatársak. Lenne egy fontos kérdésem. Kb két hónapja cseréltem turbót, feljújított, garrett. Érdekes hangja van, mintha egy repülőgép turbinája pörögne fel amikor nyomom neki. Lassan kezdem megszokni. Jól megy az autó, van erő, nem füstöl, és nincs olajfogyasztás. Viszont néha kihagy a turbo. Gondol egyet, és nincs erő. Teszem üresbe, gurulok egy kicsit, aztán nyomom neki, és van erő megint. És nincs füst, semmi az ég világon. Valami ötlet? Járt már így valaki?


Ha más a hangja, mint amikor a leghalkabb volt, akkor ott valami gond van. Lehet egy egyszerű tömörtelenség (mint nálam is volt) vagy mechanikai hiba. Esetleg túlpörgés, mert ha elmegy az erő, az is túlpörgésre utal, mert akkor több a turbónyomás, mint ami lehetne és tilt a computer. Először is hibát kell olvastatni. Sokan állítják, hogy a felújított turbók nem hosszú életűek, csak az új jelent megoldást hosszú távon. Jó lenne egyszer reális képet kapni arról, hogy mit is bírnak a felújított csigák, nem csak egy-egy felháborodott véleményt látni, amit hangosan kikiabálnak.


Ok. Akkor az lesz a vége hogy rádugatom egy computerre. Úgy gondolod az ki fogja írni a hiba okát? Egyébként a hang az az első pillanattól kezdve jelentkezett, hogy be lett szerelve a felújított cucc. Jah, és mire gondolsz amikor azt írod tömörtelenség??






Persze, ha rá lesz dugva a kiolvasóra, az még azt is megmondja, hogy melyik csavart nem húzták meg megfelelően.

Az én problémám az, hogy a felújítások nagyon nagy része lesz sikertelen, alig vannak olyanok, akiknél hosszú távon megelégedésre működik a dolog. Aztán a cégek - mármint a turbósok - azt szokták mondani, hogy a geometriás turbókat nem is lehet felújítani, aztán meg azt, hogy az új ár feléért mégiscsak hajlandóak felújítani. Most akkor hogy is van ez?


Hát ez a kiolvasós hozzászólásod nagyon viccesre sikerült. Gratulálok. CSak nem gondolod hogy nem vágom hogy mechanikus hibát nem jelez ki. Na mindegy, szóra sem érdemes igazából a hozzászólásod a témához. Ha nem tudsz értelmes segítséget vagy ötletet adni, akkor inkább ne írnál semmit.........
De nehogy félreérts, nincs harag


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 01:50


MrYamaha írta:
bmw320d4 írta:
MrYamaha írta:
bmw320d4 írta:
MrYamaha írta: Hát akkor ez a turbós dolog megint bebukott De..
Ha emberfüggő remélem nemszarik be mert nincs oka rá. Hameg végevan akkor igenszép summa lesz, jöhet a spórolás.


Jó minőségű olaj, időben cserélve szűrőkkel együtt és nem lesz baj.

A nagy terhelés utáni 1-2 perces hűtésről sem szabad elfejetkezni!


Ez azért alapdolog.


Igen alap, mint az is, hogy nem cserélünk százezrenként turbót



Figy, én totál nemértek ilyenekhez.AZértis kerestem egy oldalt és rátaláltam erre ahol segítőkész BMW-sek esetleg ellátnak egykét baráti tanáccsal vagy ha kérdésem van bizalommal fordulhatok felétek a forumra


Nem neked szántam a célzást!

MrYamaha
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz MrYamaha

Újonc

Elismertség: 8% (1 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 01:49


bmw320d4 írta:
MrYamaha írta:
bmw320d4 írta:
MrYamaha írta: Hát akkor ez a turbós dolog megint bebukott De..
Ha emberfüggő remélem nemszarik be mert nincs oka rá. Hameg végevan akkor igenszép summa lesz, jöhet a spórolás.


Jó minőségű olaj, időben cserélve szűrőkkel együtt és nem lesz baj.

A nagy terhelés utáni 1-2 perces hűtésről sem szabad elfejetkezni!


Ez azért alapdolog.


Igen alap, mint az is, hogy nem cserélünk százezrenként turbót



Figy, én totál nemértek ilyenekhez.AZértis kerestem egy oldalt és rátaláltam erre ahol segítőkész BMW-sek esetleg ellátnak egykét baráti tanáccsal vagy ha kérdésem van bizalommal fordulhatok felétek a forumra


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 01:47


MrYamaha írta:
bmw320d4 írta:
MrYamaha írta: Hát akkor ez a turbós dolog megint bebukott De..
Ha emberfüggő remélem nemszarik be mert nincs oka rá. Hameg végevan akkor igenszép summa lesz, jöhet a spórolás.


Jó minőségű olaj, időben cserélve szűrőkkel együtt és nem lesz baj.

A nagy terhelés utáni 1-2 perces hűtésről sem szabad elfejetkezni!


Ez azért alapdolog.


Igen alap, mint az is, hogy nem cserélünk százezrenként turbót



MrYamaha
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz MrYamaha

Újonc

Elismertség: 8% (1 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 01:42


bmw320d4 írta:
MrYamaha írta: Hát akkor ez a turbós dolog megint bebukott De..
Ha emberfüggő remélem nemszarik be mert nincs oka rá. Hameg végevan akkor igenszép summa lesz, jöhet a spórolás.


Jó minőségű olaj, időben cserélve szűrőkkel együtt és nem lesz baj.

A nagy terhelés utáni 1-2 perces hűtésről sem szabad elfejetkezni!


Ez azért alapdolog.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 01:39


MrYamaha írta: Hát akkor ez a turbós dolog megint bebukott De..
Ha emberfüggő remélem nemszarik be mert nincs oka rá. Hameg végevan akkor igenszép summa lesz, jöhet a spórolás.


Jó minőségű olaj, időben cserélve szűrőkkel együtt és nem lesz baj.

A nagy terhelés utáni 1-2 perces hűtésről sem szabad elfejetkezni!

MrYamaha
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz MrYamaha

Újonc

Elismertség: 8% (1 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. október 16. vasárnap, 01:32


Hát akkor ez a turbós dolog megint bebukott De..
Ha emberfüggő remélem nemszarik be mert nincs oka rá. Hameg végevan akkor igenszép summa lesz, jöhet a spórolás.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 14:53


BarG írta:
Visszatérve a felújításokra, azt tartom érdekesnek, hogy nyilván van kiadva valamiféle technológia, meg azért a szervízekben se hülyegyerekek dolgoznak, aztán mégis van egy csomó félresikerült felújítás. Mi lehet az a bizonytalanság a műveletekben, ami miatt relatíve nagy számú a sikertelenség?


hát sajnos a rohanó mostani világunkban elég sok hülyegyerek dolgozik szervizekben. még a BMW-nél is. nagyon sokan nem azért vállalnak iylen sulikat, mert szeretik az adott témakört. hanem mert nincs más, vagy csak, hogy legyen valami. aki nem szívből/szereteből csinálja a munkát az úgy sem lesz olyan. a kötelességből elvégzett dolgok sosem jók. mindenhol vannak kuruzslók. olyan szerelőt kell találni, aki nem tesz különbséget ügyfél és ügyfél között. ritka az ilyen, de ismerek ilyeneket. csak a munka legyen szemelőtt, és az hogy azt minél becsületesebben csinálja meg. az elégedett ügyfél mindig jó, főleg hosszútávon.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 14:46


m_attila írta: Őszintén szólva nem tudni mi az igazság...
Én is hallok ilyen rémtörténeteket, hogy 100 ezrenként turbó csere.
Saját szerelőm 20d je 470.000km el E4 elektromos turbós. Első gyári turbó.
Plussz chippes az autó.


320d új turbót 180-185 ért adjuk 1 év garival (eu 3-as nem elektromos)
A felújított meg 150..
Ha valaki a sajátját beáldozza 130-150 között lesz a vége.

Eddig még lekopogom nem volt garanciális probléma egyikkel sem.
Szerintem attól függ ki, hogy csinálja meg...!

Nyílván én is az újat választanám, azt is ajánljuk.
üdv




Te mennyiért adsz 3d-re turbót?

Visszatérve a felújításokra, azt tartom érdekesnek, hogy nyilván van kiadva valamiféle technológia, meg azért a szervízekben se hülyegyerekek dolgoznak, aztán mégis van egy csomó félresikerült felújítás. Mi lehet az a bizonytalanság a műveletekben, ami miatt relatíve nagy számú a sikertelenség?





m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 11:09


Őszintén szólva nem tudni mi az igazság...
Én is hallok ilyen rémtörténeteket, hogy 100 ezrenként turbó csere.
Saját szerelőm 20d je 470.000km el E4 elektromos turbós. Első gyári turbó.
Plussz chippes az autó.


320d új turbót 180-185 ért adjuk 1 év garival (eu 3-as nem elektromos)
A felújított meg 150..
Ha valaki a sajátját beáldozza 130-150 között lesz a vége.

Eddig még lekopogom nem volt garanciális probléma egyikkel sem.
Szerintem attól függ ki, hogy csinálja meg...!

Nyílván én is az újat választanám, azt is ajánljuk.
üdv




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 01:27


bmw320d4 írta:
BarG írta:
Alesi írta:
MrYamaha írta: 530D-n milyen idő közönként kell cserélni turbót, ugyhallottam 100 000kmenként.Ez igy van?


Olyan gyakran, amilyen gyakran elromlik, ez pedig fokepp hasznalaton, odafigyelesen mulik. Barhogyis, azert 100ezernel szerintem joval tobbet kell birnia...


ALKATRÉSZBOLTOS!!!!! írta az Indexen, hogy akármit csinált, a régebbi 530d-jén (E39) 100e-ként leesett a turbó. Persze lehet írni, hogy bíííírni kellene neki többet, meg kötelező neki többet tudnia, meg nem hiszem el, hogy nem képes többre, de a statisztika azt mutatja, hogy igen hullékonyak ezek. Autójavító meg mutatta a polcát, hogy nézzem meg, teli rossz bmw turbókkal, jó részük nem is mechanikusan hibás, hanem a geometriát mozgató elektronika lett krepa.

A tiéd elmehet akármeddig, ha vigyázol rá, meg szerencsés is vagy.


Az enyém már a 300.000 km -en is túl van, és semmi baja. De mitől is menne tönkre? Attól mert az a pár deka forog egy nagyon jó kenésű siklócsapágyban?
Ha 100.000 km-t menne el, nem vettem volna turbós kocsit soha.

Az elektronika más dolog, de annál se törvényszerű a 100.000 km, eléggé változó az élettartama.

Ha valaki félnívóval kocsikázik padlógázon teszkós olajjal, az ne csodálkozzon, hogy 5 méterenként leesik a turbója...



Tudom, tudom, a kaukázusi kecskepásztor 105 éve folyamatosan bagózik, semmi baja, ergó a dohányzás még védi is az egészségünket.

Amikor ránéztem, hogy az enyémhez mennyiért van bmw dobozos turbó - 470 000-ért, garrett dobozos meg 260 000-ért független boltból, akkor nyilván a szalonosoknál a cserélendők töredéke fog csak jelentkezni, onnan kicsit más az optika.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 00:52


BarG írta:
Alesi írta:
MrYamaha írta: 530D-n milyen idő közönként kell cserélni turbót, ugyhallottam 100 000kmenként.Ez igy van?


Olyan gyakran, amilyen gyakran elromlik, ez pedig fokepp hasznalaton, odafigyelesen mulik. Barhogyis, azert 100ezernel szerintem joval tobbet kell birnia...


ALKATRÉSZBOLTOS!!!!! írta az Indexen, hogy akármit csinált, a régebbi 530d-jén (E39) 100e-ként leesett a turbó. Persze lehet írni, hogy bíííírni kellene neki többet, meg kötelező neki többet tudnia, meg nem hiszem el, hogy nem képes többre, de a statisztika azt mutatja, hogy igen hullékonyak ezek. Autójavító meg mutatta a polcát, hogy nézzem meg, teli rossz bmw turbókkal, jó részük nem is mechanikusan hibás, hanem a geometriát mozgató elektronika lett krepa.

A tiéd elmehet akármeddig, ha vigyázol rá, meg szerencsés is vagy.


Az enyém már a 300.000 km -en is túl van, és semmi baja. De mitől is menne tönkre? Attól mert az a pár deka forog egy nagyon jó kenésű siklócsapágyban?
Ha 100.000 km-t menne el, nem vettem volna turbós kocsit soha.

Az elektronika más dolog, de annál se törvényszerű a 100.000 km, eléggé változó az élettartama.

Ha valaki félnívóval kocsikázik padlógázon teszkós olajjal, az ne csodálkozzon, hogy 5 méterenként leesik a turbója...



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. október 15. szombat, 00:41


Alesi írta:
MrYamaha írta: 530D-n milyen idő közönként kell cserélni turbót, ugyhallottam 100 000kmenként.Ez igy van?


Olyan gyakran, amilyen gyakran elromlik, ez pedig fokepp hasznalaton, odafigyelesen mulik. Barhogyis, azert 100ezernel szerintem joval tobbet kell birnia...


ALKATRÉSZBOLTOS!!!!! írta az Indexen, hogy akármit csinált, a régebbi 530d-jén (E39) 100e-ként leesett a turbó. Persze lehet írni, hogy bíííírni kellene neki többet, meg kötelező neki többet tudnia, meg nem hiszem el, hogy nem képes többre, de a statisztika azt mutatja, hogy igen hullékonyak ezek. Autójavító meg mutatta a polcát, hogy nézzem meg, teli rossz bmw turbókkal, jó részük nem is mechanikusan hibás, hanem a geometriát mozgató elektronika lett krepa.

A tiéd elmehet akármeddig, ha vigyázol rá, meg szerencsés is vagy.