PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 20:03



Egyelőre egy működő légtömegmérő és egr is jó lenne kölcsönbe. Valaki pls.


PG_Junior írta: Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG









anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 19:25


halipapa írta:

Robinson írta:
halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?





Még az a Komputer ez durva

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 19:17




Robinson írta:
halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?





PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 18:18


Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. november 21. hétfő, 18:20

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 17:18


Robinson írta:
halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?



Állat...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 16:52


halipapa írta: BMW computerrel néztem!

ute107 írta:
halipapa írta: A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!


Ingadozik... mivel tudod megnézni?! Egy beszerelt manuális óra csal. Nekem is ez van és mint utóbb kiderült, nem pontos, és kisebb mozgásokat végezhet. Ha rádugod a kocsit egy laptopra és élőadattatot olvastatsz akkor fogod látni a "valós" értéket, de szerintem ez is ingadozik.
Akkor kell elkezdeni gondolkodni, hogy ha te is érzed a teljesítmény csökkenést, növekedést menet közben.
Nekem ez volt mert tele volt korommal a turbó. Ki lett tisztítva és már is jobb lett.

Mivel nézed a nyomást?





Ha tőgázt nyomsz, vagy legalábbis egy nagyot, akkor az történik, hogy a turbót a computer overboostoltatja egy pár másodpercig, vagyis felmegy a nyomás 1,5 barra, majd visszaesik 1,2-1,3-ra - ez a normális működés. Ha ekkor újra jobban nyomsz egyet a pedálon, akkor újra fel fog menni az overboost értékre. Ha nem nyomkodod, hanem egyenletesen nyomod, akkor nem szabad egynél többször overboostolni. Persze látni kell, hogy a gázpedálnyomáshoz képest hogyan változik a turbónyomás, abból jön csak ki, hogy van-e következetlenség a működésben, vagy sem.



Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 16:44


halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 15:39


BMW computerrel néztem!

ute107 írta:
halipapa írta: A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!


Ingadozik... mivel tudod megnézni?! Egy beszerelt manuális óra csal. Nekem is ez van és mint utóbb kiderült, nem pontos, és kisebb mozgásokat végezhet. Ha rádugod a kocsit egy laptopra és élőadattatot olvastatsz akkor fogod látni a "valós" értéket, de szerintem ez is ingadozik.
Akkor kell elkezdeni gondolkodni, hogy ha te is érzed a teljesítmény csökkenést, növekedést menet közben.
Nekem ez volt mert tele volt korommal a turbó. Ki lett tisztítva és már is jobb lett.

Mivel nézed a nyomást?





ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 08:18


halipapa írta: A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!


Ingadozik... mivel tudod megnézni?! Egy beszerelt manuális óra csal. Nekem is ez van és mint utóbb kiderült, nem pontos, és kisebb mozgásokat végezhet. Ha rádugod a kocsit egy laptopra és élőadattatot olvastatsz akkor fogod látni a "valós" értéket, de szerintem ez is ingadozik.
Akkor kell elkezdeni gondolkodni, hogy ha te is érzed a teljesítmény csökkenést, növekedést menet közben.
Nekem ez volt mert tele volt korommal a turbó. Ki lett tisztítva és már is jobb lett.

Mivel nézed a nyomást?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 20. vasárnap, 21:50


A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!

BarG írta:
halipapa írta: Lenne egy fontos kérdésem, a turbó nyomás ingadozáshoz lehet-e köze az intercooler radiátornak, szivárog az olaj belőle.
Köszike!


A bmw turbók legtöbbje újkorától ereget egy kis olajpárát, és ez az olaj a legmélyebb ponton fog kiülni, az meg az interqler, tehát normál esetben ha egy kicsit olajos a csatlakozónál, az nem jelent tragédiát. Ha leállsz valahol és csöpög az olaj, akkor ott már nagyobb a baj.
De ezt a turbónyomás ingadozást nem értem. A kompjuter vezérli a terhelés függvényében a turbónyomást, tehát annak ingadoznia kell. Még akkor is mozog, változik a turbónyomás, ha egyenletesen nyomod a gázt, mert a vezérlő dolgozik a háttérben és az adott teljesítményt egyre kisebb turbónyomással és egyre kevesebb üzemanyaggal próblja fenntartani, hogy a fogyasztást csökkentse
Honnan veszed, hogy ingadozik a turbónyomásod - másképp, mint ahogy a vezérlőd ingadoztatná?





BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 23:54


halipapa írta: Lenne egy fontos kérdésem, a turbó nyomás ingadozáshoz lehet-e köze az intercooler radiátornak, szivárog az olaj belőle.
Köszike!


A bmw turbók legtöbbje újkorától ereget egy kis olajpárát, és ez az olaj a legmélyebb ponton fog kiülni, az meg az interqler, tehát normál esetben ha egy kicsit olajos a csatlakozónál, az nem jelent tragédiát. Ha leállsz valahol és csöpög az olaj, akkor ott már nagyobb a baj.
De ezt a turbónyomás ingadozást nem értem. A kompjuter vezérli a terhelés függvényében a turbónyomást, tehát annak ingadoznia kell. Még akkor is mozog, változik a turbónyomás, ha egyenletesen nyomod a gázt, mert a vezérlő dolgozik a háttérben és az adott teljesítményt egyre kisebb turbónyomással és egyre kevesebb üzemanyaggal próblja fenntartani, hogy a fogyasztást csökkentse
Honnan veszed, hogy ingadozik a turbónyomásod - másképp, mint ahogy a vezérlőd ingadoztatná?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 19. szombat, 20:53


Lenne egy fontos kérdésem, a turbó nyomás ingadozáshoz lehet-e köze az intercooler radiátornak, szivárog az olaj belőle.
Köszike!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 18. péntek, 10:38


Coyote írta:
BarG írta:
halipapa írta: Helló!
Lenne egy témába vágó kérdésem, elképzelhető hogy cserélnem kell a turbóm de még nem biztos, holnap állok neki bontani utána derül ki de addig is felkészülnék minden eshetőségre. Akik már cseréltek nálatok mi vált be utángyártott vagy eredeti Garett?
Nekem egy bótba az gyárira 400.000-at mondtak . Utángyártottra halottam 250.000 Ft-ot. De nem akarok hülye se lenni hogy veszek egy u. gyártottat aztán 2 hét múlva esetleg megadja magát nem tudom mennyire strapák az u. gyártott turbók. Vagy esetleg javítás? És ha javítás hol? Ha pedig vásárlás akkor hol kapok olcsón?
Köszönöm előre is!
halipapa


Utángyártott turbó, ez jóóóó!
Esetleg még vigyázz, nehogy hamisítványt vegyél, mert az az igazi szopás.



Én is morfondíroztam, hogy Sachs vagy Monroe lengéscsillapítót vegyek, végül Sachs lett. Egyik (BMW tulajdonos) ismerősöm hozzászólt: ő nem sajnálná a pénzt az eredeti BMW lengéscsillapítóra. Mondom neki persze, ami a BMW müncheni lengéscsillapítógyárából származik, igaz? Ott van a turbógyár mellett.


Tudomásom szerint a sachs az egyik gyári beszállító. Nagyon nem lőhettél mellé, amikor ezt választottad.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 18. péntek, 09:59


BarG írta:
halipapa írta: Helló!
Lenne egy témába vágó kérdésem, elképzelhető hogy cserélnem kell a turbóm de még nem biztos, holnap állok neki bontani utána derül ki de addig is felkészülnék minden eshetőségre. Akik már cseréltek nálatok mi vált be utángyártott vagy eredeti Garett?
Nekem egy bótba az gyárira 400.000-at mondtak . Utángyártottra halottam 250.000 Ft-ot. De nem akarok hülye se lenni hogy veszek egy u. gyártottat aztán 2 hét múlva esetleg megadja magát nem tudom mennyire strapák az u. gyártott turbók. Vagy esetleg javítás? És ha javítás hol? Ha pedig vásárlás akkor hol kapok olcsón?
Köszönöm előre is!
halipapa


Utángyártott turbó, ez jóóóó!
Esetleg még vigyázz, nehogy hamisítványt vegyél, mert az az igazi szopás.



Én is morfondíroztam, hogy Sachs vagy Monroe lengéscsillapítót vegyek, végül Sachs lett. Egyik (BMW tulajdonos) ismerősöm hozzászólt: ő nem sajnálná a pénzt az eredeti BMW lengéscsillapítóra. Mondom neki persze, ami a BMW müncheni lengéscsillapítógyárából származik, igaz? Ott van a turbógyár mellett.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. november 18. péntek, 08:48


1 euró = 308ft



Robinson írta:
pampi írta: Bruttó 185 ezer számlásan?


Tavaly még 180 volt mindenhol, de ezek szerint infláció van