státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 06. vasárnap, 14:26


anubisz írta: Látom ez a fogyasztás,nagyon ingoványos téma.
Itt az igazság mindig odaát lesz. X Akták.


A kedvenc témám.

Azt vettem észre ma, hogy egy kis tócsa volt a kocsi alatt, ami a betöltőnyílásból folyt kifelé. Utoljára csütörtökön voltam vele Siófokon, lehetséges hogy túltermelte az üzemanyagot?

nadekomolyan

Ha mindenki leírja a saját véleményét, tapasztalatát azzal semmi probléma nincsen, mert ugye demokrácia.....

Az már más tészta, hogy mindenki tényleg a valódi tényeket vagy mért értékeket írja le, mert ugye feltételezhető hogy ha nem, akkor az a legrosszabb ha az emberfia saját magát veri át a palánkon. De ez mindenkinek szintén a saját ügye, illetve mérés és mérés között is rengeteg apróságon múlhat minden.

De amikor egymásnak feszülnek az indulatok, hogy a tiéd bezzeg két decivel és nem hiszem hogy az enyém meg három literrel, mikor a te autód fekete, az enyém pedig kék...



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2011. november 05. szombat, 15:47


Most tankoltam 35,18 litert 640,1 km-re (5,49-es átlag). Mivel én mindig fullra töltöm (látszik az üzemanyag a betöltő csőnél), így ez pontos adat. A BC 5,5 litert mutatott.
Amúgy a 415 Ft-os gázolajból "öröm" volt.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 23:00


Látom ez a fogyasztás,nagyon ingoványos téma.
Itt az igazság mindig odaát lesz. X Akták.

Még annyit,a kocsi nem az enyém volt,csak jártam vele,hosszútávú tapasztalatom nem volt vele. Nincs miért fényeznem. Ennyit mutatott,biztos csalt 10 litert százon a mutató,vagy az óra.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 01. kedd, 23:04

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 22:01


Sziasztok

Érdekes adatok következnek.

e36 316 i 97.7 18 col ( 225-40-18 )

120km /h 6-7 liter
140km /h 7-8 liter
160km /h 8-9 liter

És most jön a lényeg .
Egy szó szerint padló gázas Budapest- Szombathely (1 óra 34 perc) éjjel.

Autópálya--végig végsebesség ami itt 195-200km/h
Győrtől Szombathelyig végig forgalomhoz és az autóhoz mérten maximális sebesség..Ez a gyakorlatba azt jelenti, hogy településeken kívül 140-180km /h. Településen belül csak 80-90km /h , gyorsabban nem mertem.
Mindez 12.000 ft ért--> Ja csak HAZA. (390 ft os benzinnel)
Pontosan nem mértem, de mikor felértem Pestre pont kigyulladt, tankoltam 12.000ft ért mire hazaértem Szhelyre szintén kigyulladt
De hangsúlyoznám ámokfutásszerű volt.

Tehát kb 12.000ft kb 230 km re

Üdv

Mindenkinek


Számoljunk csak


Attila

U.i.:

Ugyanez a menet 323i e46 al 10-11 liter körül szokott lenni
Csak ott 200 fölött is szoktam menni.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 01. kedd, 22:01

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 15:45


hancurozo írta:
YELLOW írta: nem kell megmagyarázni a fizikát. pont ezt írtam korábban. de a 7 liter 200-nál akkor is baromság, főleg egy 4 hengeres dízelnél. hiába állandó mozgást végzel, ha 200-nál nagyobb a légellenállás, mint 180-nál. több erő kell, több erőhöz több anyag. az úgy evett 9-10litert, mint az állat.
azt sem kell mondani, hogy a nagyobb köbcenti miatt, hogy meglegyen a sűrítési arány adott sebességen több anyag kell az adott tárfogatba, mint egy kisebbnél. viszont nem erölködik annyira a nagyobb moci, mint a kisebb. ha karakterisztikákat kellene rajzolni, elég grand canyon-os lenne a dolog.


Ezt megmagyaráznád? Nem értem. És ezt sem.


nincs kedvem. bocs! max rosszul fogalmaztam, nem baj én értem.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 15:27


YELLOW írta: nem kell megmagyarázni a fizikát. pont ezt írtam korábban. de a 7 liter 200-nál akkor is baromság, főleg egy 4 hengeres dízelnél. hiába állandó mozgást végzel, ha 200-nál nagyobb a légellenállás, mint 180-nál. több erő kell, több erőhöz több anyag. az úgy evett 9-10litert, mint az állat.
azt sem kell mondani, hogy a nagyobb köbcenti miatt, hogy meglegyen a sűrítési arány adott sebességen több anyag kell az adott tárfogatba, mint egy kisebbnél. viszont nem erölködik annyira a nagyobb moci, mint a kisebb. ha karakterisztikákat kellene rajzolni, elég grand canyon-os lenne a dolog.


Ezt megmagyaráznád? Nem értem. És ezt sem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:58


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:

Én használtam új 520D 200-nál egyenesben, NO emelkedő 7 litert mutatott a nullázott BC.
Enyém 130 nál mutat 9 litert.


azt viszont nem hiszem el. azért mindennek van egy határa. a korrekciós tényező igencsak rosszul van belőve. sőt 250-nél már termeli az üzemanyagot nem? 5-ös kasztni, 4 hengeres motor... sokkal többete rőlködik, többet éget és kevesebbet fogyaszt 200-nál...
mondjatok már még ilyen jó vicceket



jó,hát most nem vitatkozom,az hogy 200 nál ennyit mutat,tempómattal,mikor lendületbe van a kocsi,mi abba a nagy dolog,amint emelkedő,vagy csak picit gázra lépsz,egyből ugrik a francba.Látom ritkán vezetsz gyorsan.Egyenesben csak addig zabál,amíg gyorsítasz fel arra a sebességre,azért utána már nem fog 14 litert enni,mert 160,vagy 200 -al mész.
De egye fene,mondjuk,hogy csalt 1 litert,akkor is csak 8, mégsem 12 mint sokan gondolnák a sebességből kifolyólag.Ma felveszem az enyémet,kíváncsi vagyok 160- ál menyit mutat nullázott BC vel.Csak nálam még bele kel számolni a 4 kereket,meg az automatát.


nem kell megmagyarázni a fizikát. pont ezt írtam korábban. de a 7 liter 200-nál akkor is baromság, főleg egy 4 hengeres dízelnél. hiába állandó mozgást végzel, ha 200-nál nagyobb a légellenállás, mint 180-nál. több erő kell, több erőhöz több anyag. az úgy evett 9-10litert, mint az állat.
azt sem kell mondani, hogy a nagyobb köbcenti miatt, hogy meglegyen a sűrítési arány adott sebességen több anyag kell az adott tárfogatba, mint egy kisebbnél. viszont nem erölködik annyira a nagyobb moci, mint a kisebb. ha karakterisztikákat kellene rajzolni, elég grand canyon-os lenne a dolog.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:52


YELLOW írta:
anubisz írta:

Én használtam új 520D 200-nál egyenesben, NO emelkedő 7 litert mutatott a nullázott BC.
Enyém 130 nál mutat 9 litert.


azt viszont nem hiszem el. azért mindennek van egy határa. a korrekciós tényező igencsak rosszul van belőve. sőt 250-nél már termeli az üzemanyagot nem? 5-ös kasztni, 4 hengeres motor... sokkal többete rőlködik, többet éget és kevesebbet fogyaszt 200-nál...
mondjatok már még ilyen jó vicceket



jó,hát most nem vitatkozom,az hogy 200 nál ennyit mutat,tempómattal,mikor lendületbe van a kocsi,mi abba a nagy dolog,amint emelkedő,vagy csak picit gázra lépsz,egyből ugrik a francba.Látom ritkán vezetsz gyorsan.Egyenesben csak addig zabál,amíg gyorsítasz fel arra a sebességre,azért utána már nem fog 14 litert enni,mert 160,vagy 200 -al mész.
De egye fene,mondjuk,hogy csalt 1 litert,akkor is csak 8, mégsem 12 mint sokan gondolnák a sebességből kifolyólag.Ma felveszem az enyémet,kíváncsi vagyok 160- ál menyit mutat nullázott BC vel.Csak nálam még bele kel számolni a 4 kereket,meg az automatát.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:33


si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
húú nekem a matekóra kimaradt... (sajnos megyei és országos versenyekre jártam, én hülye)


valakinek csak ki kellett osztani a ceruzákat meg az tesztlapokat a versenyzők között


bár ezt a feladatot is félve osztották rám... megmondták mindenkinek 1-et, de hát én addig sem tudtam számolni. aztán eccer beégettem egy tanárnénit, amikor is azt mondta, hogy mindenkinek oszt "kockás lapot". én meg illedelmesen kijavítottam, hogy az négyzetrácsos, és azon belül is franciahálós. talán 10-12 körül vótam. később hülyültem meg

Gatinho
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Gatinho

Újonc

Elismertség: 7% (4 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:26


Sziasztok!

Enyém (e46 318d, 85kw) vegyes használatnál bc nullázgatás nélkül jó időben 6,3 - 6,5 litert kér, ugyanilyen használatnál télen 7,5 - 7,8 litert. (ezekben azért jócskán van városi használat)

Autópályán folyamatos 130 km/h-nál 6 - 6,3 litert szokott mutatni ha kinullázoma a bc-t, országúton folyamatos 90-100 km/h-s tempónál meg lehet állítani 5 - 5,5 liter körül, néha 5 liter alatt is.

Lényeg, hogy egy tankkal (63 liter) elmegy 900-1100 kilométert.

Ezekben az adatokban nincs kamu, szerintem reális értékek. Én is szeretném ha a kocsim termelné a lónyált, de minek füllentenék saját zsebre?





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. november 01. kedd, 14:28

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:16


YELLOW írta:
húú nekem a matekóra kimaradt... (sajnos megyei és országos versenyekre jártam, én hülye)


valakinek csak ki kellett osztani a ceruzákat meg az tesztlapokat a versenyzők között

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:08


si3rrabravo írta:
YELLOW írta: de még oylat mond, hogy "még nem volt ideje beállni". jah persze mint ami 5 litert fgyaszt 180-nál


én azt hiszem nem írtam sehol, hogy ez innen már csak lejjebb megy, egyszerűen másfél perc volt a történet, ha itt emelkedő van, akkor az feljebb megy ha lejtő akkor meg lejjebb kúszik ilyen rövid idő alatt, ez hosszútávú következtetésekhez kevés

az idővel arányosan ugyanakkora tempónál azok a tized egységnyi ugrások egyre ritkábban fognak vándorolni, majd végül beállnak valahol, de ha sokat nézed a sajátodon akkor lehet összeáll majd a kép

általános iskola, matekóra


húú nekem a matekóra kimaradt... (sajnos megyei és országos versenyekre jártam, én hülye)

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 14:01


YELLOW írta: de még oylat mond, hogy "még nem volt ideje beállni". jah persze mint ami 5 litert fgyaszt 180-nál


én azt hiszem nem írtam sehol, hogy ez innen már csak lejjebb megy, egyszerűen másfél perc volt a történet, ha itt emelkedő van, akkor az feljebb megy ha lejtő akkor meg lejjebb kúszik ilyen rövid idő alatt, ez hosszútávú következtetésekhez kevés

az idővel arányosan ugyanakkora tempónál azok a tized egységnyi ugrások egyre ritkábban fognak vándorolni, majd végül beállnak valahol, de ha sokat nézed a sajátodon akkor lehet összeáll majd a kép

általános iskola, matekóra

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 12:47


anubisz írta:

Én használtam új 520D 200-nál egyenesben, NO emelkedő 7 litert mutatott a nullázott BC.
Enyém 130 nál mutat 9 litert.


azt viszont nem hiszem el. azért mindennek van egy határa. a korrekciós tényező igencsak rosszul van belőve. sőt 250-nél már termeli az üzemanyagot nem? 5-ös kasztni, 4 hengeres motor... sokkal többete rőlködik, többet éget és kevesebbet fogyaszt 200-nál...
mondjatok már még ilyen jó vicceket



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 01. kedd, 12:46


anubisz írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: ezzel még igazából csaltál is. ugyanis menetközben nulláztad. az autó gyorsításoknál fogyasztja a legtöbbet. ez így kb ugyanaz, mintha a mutatós műszerrel a pillanatnyi fogyit mutatnád,csak digitálisan. mondjuk még így is jó érték, de azt nem emséled be, hogy ettől lentebb menne



Azért kíváncsi lennék a tied mit mutatna hasonló körümények között.


én nem is azzal hancegtem, de még oylat mond, hogy "még nem volt ideje beállni". jah persze mint ami 5 litert fgyaszt 180-nál
én nem tom az enyém mennyi, mert ritkán megyek ennyivel, de olyan 12-13-14 litert lehet mutatna.


Meglepődnél ha látnád az 535d automata fogyasztását hasonló körülmények között. (igaz nem 5 liter de 8 alatt marad)


Én használtam új 520D 200-nál egyenesben, NO emelkedő 7 litert mutatott a nullázott BC.
Enyém 130 nál mutat 9 litert.


Hosszútávon autópályán nagy tempóval a nagyköbcentis autók agyonverik fogyasztásba az alulmotorizált kocsikat. Ha nem összkerekes lenne a tied, akkor 140-től már kevesebbet enne mint az 1,6-2,0 benyások. (hosszútáv, nagy tempó, autópálya)