YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-12-12 19:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jgabor írta: Sziasztok!

E36 - hoz jelenleg milyen kiolvasót ajánlotok?

Hosszú távon szeretném jó állapotban tartani az autót ('96-os körcsatis, M52) és csak ehhez az autóhoz szeretném használni a műszert. Az fontos lenne, hogy tudjon élő adatot.

Első körben ezt néztem ki, mi a véleményetek? Elvileg egyszerűen kezelhető, nem kell laptopra szoftvert telepíteni.

https://www.amazon.com/iCarsof...B0791C1VVD


engedd el. E36-ot nehéz. mármint nem fogsz vele minden vezérlőt elérni. meg amit linkeltél, inkább újabb típusokhoz lehet jó.

YELLOW Elküldve: 2021-12-12 17:49 Vizhőmérséklet jeladó

bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.

YELLOW Elküldve: 2021-12-10 18:00 Akkumulátor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Kis segitségre lenne szükségem.
Nincs még egy éves az akksim és valami miatt nem indit csak kattog.Igaz ami igaz csúnya esős időben jöttem haza,beálltam a garázsba ez kb másfél hete történt.
Tegnap mentem hogy beinditom de csak kattogott.Nosza gondoltam elő a töltőt és kicsit töltöttem kb 6-8 órát.
Próbálok inditani de csak kattog ismét.Tudom nem elég neki a 6-8 óra de valamit kellett volna csinálnia szerintem a kattogáson kivül.
Lehet valami más baja is esetleg?
Az akksi egyébként 64ah 640A és eddig semmi gondom nem volt vele.
Szerintetek megoldja egy alapos töltés vagy valami más a kinja?
Előre is köszönöm aki segit!


hát ez csak úgy derül ki, ah kipróbálod a töltést. akár totál kuka is lehetett az akksi. előfordul.
esetleg az önindítót érdemes egy kalapáccsal és egy fadarabbal megkocogtatni.
ha az akksi gyenge, akkor a lámpák is villognak indítózás közben.


YELLOW köszönöm az instrukciót!
Létezhet hogy a tiz hónapos akksim kuka,elmondom miből gondolom.
Huzamosabb töltés után próbáltam ki,kocogtattam az öninditót is de eddig semmi.
Az nekem a gyanús,hogy nem villogtatja a lámpákat és a beltér világitás is 2 mp elteltével elalszik valamint a motoros ablakot is alig húzza fel.
Betettem a régi akksimat azzal simán húzta az ablakot és villogtatja a lámpákat igaz nem indult be mert egy éve állt de a többit hozta.
Nem is egy ócska akksit vettem.Igaz hideg helyen van és alig járok a kocsival de egy jó akksi nem merülhet le egy hét alatt szerintem.
Terhelő villám sajnos nincs de a garancia jegyem meg van.
Szerinted?
Előre is köszönöm!


hát akkor az nagyon kuka akksi. de ha nincs 1 éves, akkor garanciás még nem? mondjuk nem írtad milyen márka. de simán tönkre mehet. akár elég egy teljes lemerítés is.
a villogtatás akkor van, amikor bizonyos szint alatt van az akksi. simán be tudná indítani 1x legalább, de nem akarja a rendszer, hogy kisüljön teljesen
egy multiméterrel lehet nézni. feltöltöd, vársz vele pár órát. megéred a feszkót. lehet jó lesz, látszólag, de próbálsz indítani valaki meg figyelje, mennyire esik le a feszültség.
illetve a másik akksinál, ami jobb azt feltölteni, és multiméterrel szintén nézni, hogy járó motornál mennyit mérni. 14V felett kellene lenni. ha nem, akkor a generátorod se jó. ezért megy tönkre az akksi.
az állás egyik akksinak sem tesz jót, mindegy mennyi idős. nagyáruházak akksiai ezért neccesek, mert sokat állhatnak. egy akku nagy/kisker, főként a kisker töltögeti őket. ez nem gond, sőt.


A Bárdi ban lett vásárolva februárban Exide prémium akkumulátor.
A töltésem rendben van 14,2-14,4 Volt körül tölt alapjáraton.
Kölcsön kapott akkumulátorral pöccre indult.
Ezek szerint a prémium akksi egy hét állás után tiz hónaposan kuka lenne?


ki tudja mióta állt a bárdiban... ott nem fogják töltögetni. gyártás után ha fél évet áll, sokat ront a helyzeten. akku forgalmazó kisebb cégek töltik folyamatosan.

YELLOW Elküldve: 2021-12-10 17:58 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Tibus1 írta: Sziasztok!
Talán még nem volt aktuálisabb téma (-10 C) mint jelenleg egy diesel autóhoz (E90/318d) gyári vagy utángyártott (valami skandináv típus) üzemanyag előmelegítő beépítése.

Tudomásom szerint ha nem jéghideg motorral ugrunk neki a hóbuckáknak az igen kíméli a motort, ergó növekszik az élettartama.
Két szakembert kérdeztem, az egyik igen javasolta a másik viszont nem, mivel (szerinte) nálunk nincsenek olyan hidegek mint északon...
Szerintetek érdemes vele foglalkozni, vagy ez is csak egyfajta pénzlehúzás?
Ha érdemes beépíteni akkor csak a gyárit, vagy jó a témában nagy múlttal rendelkező svéd gyártó terméke is?

Köszönöm előre is a válaszokat!


vannak hűtőkörbe építhető előmelegítők, típushoz lehet rendelni. "220-ba" be lehet dugni. mindenképp előnyös. ezek nem annyira drágák. igazából egy fűtőszál és vezeték kell hozzá. van szettbe is, de külön külön is meg lehet venni.

YELLOW Elküldve: 2021-12-09 20:06 Akkumulátor

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Kis segitségre lenne szükségem.
Nincs még egy éves az akksim és valami miatt nem indit csak kattog.Igaz ami igaz csúnya esős időben jöttem haza,beálltam a garázsba ez kb másfél hete történt.
Tegnap mentem hogy beinditom de csak kattogott.Nosza gondoltam elő a töltőt és kicsit töltöttem kb 6-8 órát.
Próbálok inditani de csak kattog ismét.Tudom nem elég neki a 6-8 óra de valamit kellett volna csinálnia szerintem a kattogáson kivül.
Lehet valami más baja is esetleg?
Az akksi egyébként 64ah 640A és eddig semmi gondom nem volt vele.
Szerintetek megoldja egy alapos töltés vagy valami más a kinja?
Előre is köszönöm aki segit!


hát ez csak úgy derül ki, ah kipróbálod a töltést. akár totál kuka is lehetett az akksi. előfordul.
esetleg az önindítót érdemes egy kalapáccsal és egy fadarabbal megkocogtatni.
ha az akksi gyenge, akkor a lámpák is villognak indítózás közben.


YELLOW köszönöm az instrukciót!
Létezhet hogy a tiz hónapos akksim kuka,elmondom miből gondolom.
Huzamosabb töltés után próbáltam ki,kocogtattam az öninditót is de eddig semmi.
Az nekem a gyanús,hogy nem villogtatja a lámpákat és a beltér világitás is 2 mp elteltével elalszik valamint a motoros ablakot is alig húzza fel.
Betettem a régi akksimat azzal simán húzta az ablakot és villogtatja a lámpákat igaz nem indult be mert egy éve állt de a többit hozta.
Nem is egy ócska akksit vettem.Igaz hideg helyen van és alig járok a kocsival de egy jó akksi nem merülhet le egy hét alatt szerintem.
Terhelő villám sajnos nincs de a garancia jegyem meg van.
Szerinted?
Előre is köszönöm!


hát akkor az nagyon kuka akksi. de ha nincs 1 éves, akkor garanciás még nem? mondjuk nem írtad milyen márka. de simán tönkre mehet. akár elég egy teljes lemerítés is.
a villogtatás akkor van, amikor bizonyos szint alatt van az akksi. simán be tudná indítani 1x legalább, de nem akarja a rendszer, hogy kisüljön teljesen
egy multiméterrel lehet nézni. feltöltöd, vársz vele pár órát. megéred a feszkót. lehet jó lesz, látszólag, de próbálsz indítani valaki meg figyelje, mennyire esik le a feszültség.
illetve a másik akksinál, ami jobb azt feltölteni, és multiméterrel szintén nézni, hogy járó motornál mennyit mérni. 14V felett kellene lenni. ha nem, akkor a generátorod se jó. ezért megy tönkre az akksi.
az állás egyik akksinak sem tesz jót, mindegy mennyi idős. nagyáruházak akksiai ezért neccesek, mert sokat állhatnak. egy akku nagy/kisker, főként a kisker töltögeti őket. ez nem gond, sőt.

YELLOW Elküldve: 2021-12-08 17:25 Akkumulátor

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Kis segitségre lenne szükségem.
Nincs még egy éves az akksim és valami miatt nem indit csak kattog.Igaz ami igaz csúnya esős időben jöttem haza,beálltam a garázsba ez kb másfél hete történt.
Tegnap mentem hogy beinditom de csak kattogott.Nosza gondoltam elő a töltőt és kicsit töltöttem kb 6-8 órát.
Próbálok inditani de csak kattog ismét.Tudom nem elég neki a 6-8 óra de valamit kellett volna csinálnia szerintem a kattogáson kivül.
Lehet valami más baja is esetleg?
Az akksi egyébként 64ah 640A és eddig semmi gondom nem volt vele.
Szerintetek megoldja egy alapos töltés vagy valami más a kinja?
Előre is köszönöm aki segit!


hát ez csak úgy derül ki, ah kipróbálod a töltést. akár totál kuka is lehetett az akksi. előfordul.
esetleg az önindítót érdemes egy kalapáccsal és egy fadarabbal megkocogtatni.
ha az akksi gyenge, akkor a lámpák is villognak indítózás közben.

YELLOW Elküldve: 2021-12-04 21:22 Termosztát

bedod írta: sziasztok!

Adott egy e46 320I 150le.

Mai nap lett benne cseléve Termosztát. 97°C-os lett bele rakva (előző 87°C-os volt). Az a hiba jelenségem, hogy a motor bemelegszik 89°C-ra és elindul a hűtőventilátorom, visszahűti 85-86°C-ra.

mi okozhatja ezt? Mi vezérli a hűtőventilátort? Hogyan tudnám megoldani, hogy a hűtővizem felmenjen addig?


a hőgomba nem jó. dízelé lehet benne. benzinesnek kb 105-108°C-nál kellene kapcsolnia. és kb 96°C-ra hűl vissza.

YELLOW Elküldve: 2021-12-04 18:31 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kathy83 írta:
YELLOW írta:
Kathy83 írta: Sziasztok! Tudnátok ajánlani autóvillamossági szakembert, aki utána tudna nézni a központi zár létezésének? Tudom, így hülyén hangzik a kérdés, de leírnám a hozzátartozó történetet. Történt ugyanis, hogy hozzám került egy e36 316i compact (életem első autója, amit saját pénzből vettem és csak az enyém), szerelem első látásra, ami tudom, öreg hiba. Számtalan hibája van, köztük leledzett a "csak elemet kell cserélni a kulcsba főnök" is. Az elem cseréje megtörtént, mondanom sem kell, hogy a probléma még mindig fennáll. Hála a fórumnak, és több óra olvasásnak, meg autóbontásnak, rájöttem, hogy nincs is benne a modul. Azt is megtudtam, több hét, hónap nyomozás után, hogy egyes compactok modulja sokat ér, köztük az enyém is, és valószínűleg kibelezték. Mindig is a gyári megoldásokat, és az eredetiséget tartom szem előtt, de most kivételt kell tennem, mert nem rendelkezem a modul és a hozzá tartozó vezetékek, riasztó (sziréna megvan, hozzá tartozó kábelköteg hiányzik) f...m-f...k összegével. Ezért utángyártott valamit kellene belerakni, mert félek, hogy a cilinder zár nem sokáig bírja már. Bocsánat a zavaros történetért.


nem egy nagy kunszt bekötni egy utólagos szettet. szerintem bármelyik autószerelő is be tudja kötni. csak mert BMW, nem kell atomfizikusnak lenni hozzá.
ha van egy kis affinitásod, még magad is meg tudod csinálni. egy normálisabb szetthez van jó szerelési leírás.
illetve, hogy ajánljon bárki bármit, mikor nem tudni melyik környékről. gondolom 300km-t nem utazol egy ilyen apró bekötés miatt.


Értem. Köszönöm. Bocsánat, kimaradt az írásból, Kecskemét és környéke. Nézegettem, de mi nevezhető normális szettnek?


ha kecskeméti vagy, akkor ott biztos találsz még olyat is, aki vágja a BMW-t. helyi FB csoportban lenne célszerű érdeklődni. biztos dolgoznak a merci gyárban is olyanok, akik vágják az elektronikát.
hogy mi a normális szett? nem tudom. de nyilván nem a legolcsóbb árkategória. sőt a legtöbb szettre rákeresve a youtube-on, még videókat is lehet találni.

YELLOW Elküldve: 2021-12-04 15:33 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kathy83 írta: Sziasztok! Tudnátok ajánlani autóvillamossági szakembert, aki utána tudna nézni a központi zár létezésének? Tudom, így hülyén hangzik a kérdés, de leírnám a hozzátartozó történetet. Történt ugyanis, hogy hozzám került egy e36 316i compact (életem első autója, amit saját pénzből vettem és csak az enyém), szerelem első látásra, ami tudom, öreg hiba. Számtalan hibája van, köztük leledzett a "csak elemet kell cserélni a kulcsba főnök" is. Az elem cseréje megtörtént, mondanom sem kell, hogy a probléma még mindig fennáll. Hála a fórumnak, és több óra olvasásnak, meg autóbontásnak, rájöttem, hogy nincs is benne a modul. Azt is megtudtam, több hét, hónap nyomozás után, hogy egyes compactok modulja sokat ér, köztük az enyém is, és valószínűleg kibelezték. Mindig is a gyári megoldásokat, és az eredetiséget tartom szem előtt, de most kivételt kell tennem, mert nem rendelkezem a modul és a hozzá tartozó vezetékek, riasztó (sziréna megvan, hozzá tartozó kábelköteg hiányzik) f...m-f...k összegével. Ezért utángyártott valamit kellene belerakni, mert félek, hogy a cilinder zár nem sokáig bírja már. Bocsánat a zavaros történetért.


nem egy nagy kunszt bekötni egy utólagos szettet. szerintem bármelyik autószerelő is be tudja kötni. csak mert BMW, nem kell atomfizikusnak lenni hozzá.
ha van egy kis affinitásod, még magad is meg tudod csinálni. egy normálisabb szetthez van jó szerelési leírás.
illetve, hogy ajánljon bárki bármit, mikor nem tudni melyik környékről. gondolom 300km-t nem utazol egy ilyen apró bekötés miatt.

YELLOW Elküldve: 2021-11-27 07:41 Akkumulátor

Tibus1 írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!


vagy kiveszed az akksit és úgy töltögeted, vagy rajtahagyod a sarukat és úgy.
bárhonnan töltheted.
ha tud fenntartó töltést, akár rajta is maradhat.
de én azt mondanám 2 hetente, legkésőbb havonta tölteném. ilyenkor egy 24 órát rajta lehet hagyni.
persze sok minden függ az akku állapotától, mennyi idős, korábban hogy volt használva.
szerk.: egyéb praktika? talán fel lehet bakolni, kerekeket levenni. így nem húzza a futóművet annyira le. vagy csak annyira alábakolni, hogy a kerék még ne lógjon a levegőben, de az autó súlya se legyen rajta. egyéb esetben, érdemes meggurítani néha, ne torzuljon el a gumi. ha olyan a garázs, akkor szellőzés céljából, az ablakot is le lehet engedni picit. műanyag tank lévén a teletankolás nem lényeges. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2021-11-26 20:21 xenon próbléma.

Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 az alany
Ma vettem észre, hogy a fényszóró rosszul állítja be magának a szintet. Mikor indítom a kocsit, látszik hogy szintezi magát (le-fel mozog) viszont a vetítési kép kissé felfelé mutat. Távolsági az rendben van, annak maradt ugyanaz a szintje (nem kanyarkövetős, ugyanaz az izzó a tompított és a távolsági is). Voltam vele hosszabb úton, senki sem villogott hogy vakítana, viszont szeretnék utána járni hogy ez vajon mitől lehet. És mindkét fényszórót egyszerre állítja. Szintszabályzó hiba lehet? A kocsi minden esetre hibát nem dob.
Plusz: nemrég volt műszakin, ott beállították és eddig rendesen tartotta a magasságot.


refin nem fogod észre venni, ha magasabbra világít. de egyszerre állítja mindkettőt. mármint a tompított és a refi "fejet" is.
attól, hogy xenon és automata, ugyanúgy manuálisan lehet állítani.
van leírás, hogy kell megterhelni az autót. ekkor kézzel be kell állítani a jó értékre. aztán a többit terheléstől függően végzi az automata.
ha rosszul állítják be, mondjuk üresen, akkor terhelve csinálhat anomáliát.
de talán lehet kell diag, amivel rögzíteni kell a lámpamodulnak, hogy a szenzorok a beállításkor alapértéket vegyenek fel, az legyen az alap.

YELLOW Elküldve: 2021-11-25 15:52 Futómû és hibái

TomyMU írta: Közben megvolt a csere, Exide 64ah-sat vettem. A futúműhöz később nyúlok majd, de leírom hogy mit kellett cserélni. Első-hátsó szilentem már volt cserélve, akkor azt mondta a szerelőm, hogy a következő az teljes lengőkar csere lesz, szval erre készülök lelkiekben



azt kell cserélni, amit rossz... ez ilyen találgatás gyanús a szerelő részéről

YELLOW Elküldve: 2021-11-23 16:58 Futómû és hibái

kisskarex írta: Sziasztok!
Lehet nem a legjobb helyre irok de steretnék egy kis tanácsot kérni.
Vizsgán ugyan nem mondták de én szeretnék egy első lengőkar hátsó szilentjét kicserélni.
Biztos tudjátok mire gondolok az a kis alu hüvely amibe bele van préselve a gumi és két csavar fogja a padló lemezhez.
Namost találtam gumi csapágyast és hidro csapágyast is.
Arra lennék kiváncsi melyiket vegyem és pl miért?
A futásteljesitmény egyébként évi 4-5 ezer km tehát nem agyonhasznált darab ilyenkor már téli álmot alszik.
Tehát melyik jobb vagy rosszabb és miért?
Előre is köszönöm!


csinálnak egyedileg poliuretánt, többen sok helyen. érdemes azt.

YELLOW Elküldve: 2021-11-18 20:20 N46 és N42 motorok

imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.

YELLOW Elküldve: 2021-11-14 18:28 N46 és N42 motorok

Csajty2 írta: Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)


a jelenséget simán okozhatja az excentertengely kopása.
légtömegmérő csere után illik adaptációtörlést csinálni.
ha városi igáslovat akartál, akkor ez rossz választás volt erre a célra. 310ezer km pedig nem csoda a jelenség, meg a kopás.