YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-07-08 16:23 N46 és N42 motorok

Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.


És azt melyik szenzor méri? Az ami a bal első kerékív előtt van menetiránynak háttal fordítva? Az írja a fedélzetinek is a külső kőmérsékletet, mert ha igen akkor az valós adatokat "közöl" a motorvezérlővel, legalább is a hőmérsékletet illetően. Páratartalmat nem jelenít meg a board.
annyira gáz, hogy egy huszonx éves kontrukciónál egy ilyen hibának ennyi forrása lehet. mi a helyzet a mai kocsikkal akkor? ott a szenzort is szenzor figyeli?
Neked mint "ős" tagnak van lenne javaslatod, megbízható hozzáértő szerelővel kapcsolaton Budapesten (dél pesti régió)akit ilyen problémával fel lehet keresni és nem csak lehúzza az embert?!
Mechanikai dolgokat meg tudok csinálni, de se gépem, se programom, se tapasztalatom a diaggal kapcsolatosan.


az a külső hőmérő, de annak is van beleszólása, csak nem annyira. ha az rossz lenne, akkor a belső kijelzőn -40°C körül látnál.
én azt mondom, ami a légtömegmérőben van. ott mérik a beszívott levegő hőmérsékletét is.
a mostani motorok is hasonlóak, ez a moci relatíva bonyolultnak számított már akkor is. nem komplikáltabbak a mostaniak.
szerintem őt ajánlanám így hirtelen:
David's Garage

YELLOW Elküldve: 2022-07-06 18:38 N46 és N42 motorok

Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.


Szóval azt mondod, hogy a map szenzor és a légtömegmérő is okozhat ilyen jelenséget? De ha szenzor ment el sz@rni e motorvezérlő miért nem írja be hibának?
Régebben is csinálta 1x 2x, de újra indítás után helyreállt a rendszer és működött rendesen, de most már az sem segít rajta. Ha a valvetronik szenzor rossz, akkor bemelegedés után, hogy tud átállni valvetronik üzemmódra?


nem a légmennyiség mérés rossz, hanem annak hőmérséklet mérése. bemelegszik a motor, de még mindig hidegnek érzi a levegőt, ezért túldúsít. pl. de bármi lehet, meg annak az ellenkezője. erre ráadásul nem biztos, hogy ír be hibát, egyszerűen csak mér vagy -30°C-ot és kész.
a Valvetronic pedig többféle módon tud rossz lenni. ezért kellene normális szerelőhöz vinni, aki normálisan le is tudja diagolni, nem csak hibakódokat olvas 10-15ezerért, mint sokan.
ezt a hibát nem itt fogjuk megoldani, abban biztos lehetsz. semmi értelme, hogy mondjuk ezt vagy azt cseréld ki, mert 50% esély van rá, hogy az a baja. szisztematikusan végig kell menni, géppel élő adatokat nézni, értelmezni azokat, fizikálisan csatlakozásokat megnézni, levegő és vákuum csöveket. amit leírtál hibát, ennél a motornál van egy pár lehetőség, ami okozhat ilyen jellegű hibát. én nem sorolnám fel, mert tételesen vagy 20 biztos eszembe jutna.

YELLOW Elküldve: 2022-07-05 20:30 N46 és N42 motorok

Hellboy írta:
YELLOW írta:
Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.


Többen is valvetronic hibára gyanakszanak, de a gép nem írja hibának. Van aki azt mondja szenzor hiba, de az közel 200K, feleslegesen nem költenék olyan alkatrészre ami nem rossz.
Hozzáértő szerelőből nem sok van, (sajnos) okostojásból annál több. Na ezért nem tudom merre menjek tovább.


hát nézd meg a szenzort akkor, ott lesz az 1-es henger mellett. jellemzően olajban szokott állni. ha igen, akkor szanszos. viszont az olaj kapilláris elven, akár a vezérlőbe belekerülhet. hibakód nincs, de diaggal élő adatot nézve, meg lehet nézni, hogy a valvetronic excentertengelyét milyen pozícióban látja a szenzor. de nekem még az is gyanús, hogy lehet a beszívott levegő hőmérsékletét méri rosszul és attól ez a hiba.

YELLOW Elküldve: 2022-07-05 18:42 N46 és N42 motorok

Hellboy írta: Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni nekem!
N42B20a. Jelenség a következő. Meleg motornál 3000-s fordulatszámig nincs benne erő és mélyen búgó motor hangja van, felette húz, de ott sem igazán. Hidegen (ameddig ki nem ér a víz hőfokjelző a kék zónából) húz rendesen, majd egyszer csak elmegy belőle az erő.
Van aki azt mondja vanos hiba. Szolenoidokat kiszedtem, cseréltem tömítéseket, kitisztítottam, az elektromos csatlakozókat is, lepróbáltam akkumulátorról működnek.
Van aki azt mondja valvetronik hiba. Melegedés után (amikor befejezi a dúsítást) 1-2 mp-ig beremeg a motor mintha valamit átállítana a motorvezérlő (lehet ilyenkor állítja a valvetronikot), de ezek után nincs benne erő. Ha kihűl, egy kis ideig újra van benne erő.
Motorolaj 7-8.000 Km-ként cserélve BMW LL04 olajjal járok, a kocsiban 189ezerpárszár garantál km van.
Hibakód olvasáson volt p2850 hibát írt be, de törlés után nem írta vissza.

Segítségeteket előre is köszönöm.


amikor a kéket elhagyja, akkor vált át valvetronic-ra. menet közben ezt nem hallani, vagy venni észre, de alapjáraton igen. pedig hidegen se nagyon kellene húznia, amíg a Valvetronic nem aktív. ha neked utána rosszabbul megy, mármint melegen, akkor a Valvetronic-kal lehet nem jó valami,d e ezt meg kell vizsgálni, kapásból senki nem mondja meg a tutit. keress fel egy hozzáértő szerelőt, aki BMW-ben jól mozog és látott már ezt-azt. tényleg ez a legjobb tanácsom.

YELLOW Elküldve: 2022-06-25 18:31 Behajthato Tükür

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?

kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.


Szisztok és köszönöm a segitséget!
Sikerült kiszednem de semmi rendellenességet nem látok rajta.
Kell valami feszültséget mérnem a két szálon vagy a tükörben nézzem meg hogy nincs e megszakadva a szál vagy esetleg bizti,két biztositék vagy egy viszi mindkettőt fingom sincs hogyan tudnám leellenőrizni hogy mi a kinja.
A balos rendesen működik.
Van valami esetleg ami ugyan oda van kötve a biztositék táblán és akkor az sem működne?
Laikus vagyok benne teljesen.Ha tudtok segitsetek!
Köszönöm előre!


a tükör folyamatosan fűt elvileg.
a szálat kell megmérni, hogy szakadt-e a tükörlapon. ki kell sípoltatni, vagy ellenállásmérésben mérni. valami értéke lesz. így hirtelen nem tudom hány watt-os a tükör szóval nem tudom mennyit kellene mérni. de ha kiakad, vagy Mega Ohm-okat mér, akkor nem jó. mindkét tükör ugyanazon a biztin van.


Köszönöm!
Igen sipoltattam ott semmi gond tehát nem szakadt de ezekszerint más is lehet
hibás érték.Ha esetleg adok neki 12v-ot akkor elvileg fűtenie kellene ha kiveszem vagy csak ártok neki?
Esetleg meg tudod mondani melyik bizti az vagy vmi német nevet hogy hogy keressem a táblán?


adhatsz neki 12V-ot. fűtenie kell. de ha a másik oldali jó, akkor csak a jobb oldali kábelnél lesz valami bibi. lehet az ajtóátvezetőnél megszakadt a vezeték.

YELLOW Elküldve: 2022-06-24 18:07 Behajthato Tükür

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?

kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.


Szisztok és köszönöm a segitséget!
Sikerült kiszednem de semmi rendellenességet nem látok rajta.
Kell valami feszültséget mérnem a két szálon vagy a tükörben nézzem meg hogy nincs e megszakadva a szál vagy esetleg bizti,két biztositék vagy egy viszi mindkettőt fingom sincs hogyan tudnám leellenőrizni hogy mi a kinja.
A balos rendesen működik.
Van valami esetleg ami ugyan oda van kötve a biztositék táblán és akkor az sem működne?
Laikus vagyok benne teljesen.Ha tudtok segitsetek!
Köszönöm előre!


a tükör folyamatosan fűt elvileg.
a szálat kell megmérni, hogy szakadt-e a tükörlapon. ki kell sípoltatni, vagy ellenállásmérésben mérni. valami értéke lesz. így hirtelen nem tudom hány watt-os a tükör szóval nem tudom mennyit kellene mérni. de ha kiakad, vagy Mega Ohm-okat mér, akkor nem jó. mindkét tükör ugyanazon a biztin van.

YELLOW Elküldve: 2022-06-23 18:12 Behajthato Tükür

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?


kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.

YELLOW Elküldve: 2022-06-22 18:30 N46 és N42 motorok

mateef írta: Sziasztok,
Ingadozó alapjárat, illetve ritkán 1-esben gáz nélküli elindulásnál szaggatott motorjárat, pici csattogás mire utalhat?


megnyúlt a vezérműlánc és/vagy törött a feszítő sín. de a két jelenség lehet két külön álló hiba is. diagnosztika kellene először.

YELLOW Elküldve: 2022-06-19 22:22 Mi lehet a baj?_

imreandris írta: Sziasztok!
A problémám a következő: elindulok az autóval, a műszerfalon kijelzni az autó, hogy a csomagtérajtó nyitva. Megállok a lámpánál, elindulok, ismét ugyan ez. Megnéztem, a csomagtér zárva van. A kapcsoló nyitja rendesen, a központi zár is lezárja... mi lehet a gond? (bmw e90 2005 - ös évjárat)


ha nincs válasz, akkor egy újonnan nyitott topic-ban se lesz. pontosat én sem tudok adni, ezért nem válaszoltam.
nekem leginkább kontakt problémára utalna a dolog. átvezetőnél kábel szakadás, vagy maga a zárszerkezet az csomiajtóban. el kell vinni egy jó autóelektronikáshoz. ha érti a dolgát megcsinálja, megtalálja a problémát. esetleg ha kombi, akkor a külön nyíló üveg is bekavarhat.

YELLOW Elküldve: 2022-06-18 21:46 Motorjel, eml, kipörgésgátló, menetstabilizátor világít!

Lajos írta: Sziasztok!Tudna valaki segíteni abba,pár napja kezdte el csinálni 3 as széria 2 ezres benzines sokszor villog a menetstabilizátor vissza jelző és akkor elveszi a gázt mintha megcsúszna az autó,ha kikapcsolom a dtc gombot megszűnik a probléma.Hiba kiolvasásra nem ír be hibát. Mi lehet az oka?


milyen gumik vannak elől és hátul? ha eltérő szélességű, meg kell nézni, hogy a méretek alapján váltóméretei-e egymásnak.
valószínű megfelelő eszközzel a DTC-t is kalibrálni kellene. ennek meg vannak a követelményei, folyamata. lehet kontakt hiba, a kormányszög jeladónál, valamelyik ABS jeladónál és vagy annak csatlakozásánál, elmozdult a giroszkóp szenzor, vagy épp a gázpedál poti rosszalkodik, vagy a motorban valami. lehet nincs hiba, de élő adatokban látszana. vagy épp lehet rossz hibakód olvasóval van olvasva, aztán nem lát semmit.

YELLOW Elküldve: 2022-06-14 17:54 320d Motor

Balu21 írta: Sziasztok!

Adott egy 1999-s Bmw 320d 136hp
-adagolós -jeladós porlasztós

Az autó alapjáratban illetve alacsony fordulatù közlekedés során befullad, nem forog le 2-3 ezernél többet és füstöl (nagyon) illetve ilyenkor egyáltalán nem akar gyorsùlni..leálitást követő 5-10 perc után tökéletesen müködik gyorsúl ahogy kéne mindig.

A gyári Bmw program illetve a Delphi program is azt irta hogy ,,Tű elmozdulás'' ez számomra a jeladós porlasztót jelentette így szereztem is egy bevizsgált mechanikusan és elektromosan is tökéletesen müködöt. Beszerelés után ugyan ez a probléma áll fent.

Az autó indul mindig igy talán az adagoló nem ludas.

Ha valaki tud segiteni azt nagyon megköszönöm egyenlőre ötletem sincs..


ha jól rémlik itt csak az 1-es hengerben lévő porlasztó jeladós. a többi nem. viszont gyanús, hogy valamelyik nem jó. mert valóban arra utal. ha újabb dízel lenne azt mondanám, hogy be kellene méretni őket, aztán a kapott kódokat újra beírni a vezérlőbe.
egyébként valószínű a résolaj veszteség nagyobb valamelyiknél, esetleg többnél.
én erre tippelnék.

YELLOW Elküldve: 2022-06-08 20:01 e46 első lökhárító tartozékok?

hil írta:
YELLOW írta:
alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

Kasza Imit régóta keresem, nem tudom elérni. Más fórumokból is eltűnt. Azt tudom, hogy pár éve elköltözött a boltja a lakásától valami közeli telephelyre, a címet nem tudom.


huhh, hát pár éve még vettem tőle, igaz Hori-n keresztül azt hiszem. én is azt kérdeztem akkor, csinálja-e még, és akkor igen volt a válasz. azóta tényleg nem nagyon hallani felőle.
szerk.: rákérdeztem, üzemel még, de pl E46-ot már nem nagyon bont, mert nem tud venni bontásra. gondolom már az újabb típusok vannak a porondon. amúgy a házához képest, kb 400m-re van egy ipari parkban Sz.fehérváron. telefonszám is a régi, csak ha bont nem tudja felvenni.

YELLOW Elküldve: 2022-06-03 19:18 e46 első lökhárító tartozékok?

alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:36 Alufelni méretek

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...

Szia!
Köszi a választ!
7Jx17-es alufelni kerülne rá, 225/45 R17-es gumikkal.


pontosan nem tudom megmondani amúgy, de ET15 körül még el kell férnie így. az a baj, hogy az ilyen méretű felnik nagyobb BMW-ken voltak,de ott a felni is szélesebb, és nagyobb az agyméret is. szerintem ami a célod, olyan felnit nem fogsz találni nagyon, ami néz is ki valahogy. Valószínű nyomtáv szélesítő pogácsával lenne érdemesebb. csak arra meg harapnak, ha kiszúrják.
egy jó tanács, érdemes próbálni. Viszont a 7" széles felnire túl székes a 225-ös gumi. 7,5-es a hozzá való. igen tudom a 7 és 8" is okés, csak 7-esen butácskán fog állni.

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:15 Alufelni méretek

Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...