YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-03-20 22:21 Társalgó

Robi1990 írta: Sziasztok! Lenne egy olyan problémám e60 525i m54 192hp.autom ha bemelegszik 103°c ra a hűtőviz az alapjarat fel le beingadozik es a motor leáll. Kiporgés gatlo sárga jelzéset mutatja majd 1perc elteltével indul.
A segítséget előre is köszi!


diag, és élőadat. minek találgatni? jó pár hiba eszembe jut. és ami eszembe jut, azt diaggal vagy élő adatban meg lehet látni.
nekem speciel nincs időm, hogy mindegyikről részletesen írjak. viszont gazdaságosabb, mintha találgatnánk, aztán ki tudja melyik a jó megoldás.
egy sima test kábel kontakt hibától kezdve bármi lehet. főtengely jeladó, valamelyik szenzor false jele, stb.

YELLOW Elküldve: 2023-03-02 22:29 diagnosztikai programok

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. (Bocs ha újat nyitottam ezzel a témával de nem akarok piramist.)Vadásztam egy másik óracsoportot is aminek viszont megegyezik az Eeprom száma 35080 viszont ebbe meg kevesebb Km-van mint a valós Km.Igaz-e amit a szakszervíz mondott hogy :"Kb 500 Km-után átíródik a többi vezérlőben is a magasabb értékű Km." A kérdésem lényege ha ez így igaz,akkor egy idő után az eredeti Km-em visszaáll az óracsoportban is?


én nem hallottam ilyenről még.

Javítottam a hsz-em.Felhívtam a Szolnoki Bm szakszervízt ahol azt mondták hogy 500 Km-után a vezérlőkben átíródik a Km (Abban az esetben ha a bontott óracsoportban magasabb az érték mint a valós.)Viszont most alacsonyabb Km-et mutat az Óracsoport és így akartam kérdezni csak már fáradt vagyok hogy az óracsoportban vissza tud állni a valós értékre.


ilyenről volt már szó itt is, de én saját szemmel, vagy videón se láttam ilyet. legalábbis nem rémlik.

YELLOW Elküldve: 2023-03-01 18:27 diagnosztikai programok

John írta: Sziasztok. (Bocs ha újat nyitottam ezzel a témával de nem akarok piramist.)Vadásztam egy másik óracsoportot is aminek viszont megegyezik az Eeprom száma 35080 viszont ebbe meg kevesebb Km-van mint a valós Km.Igaz-e amit a szakszervíz mondott hogy :"Kb 500 Km-után átíródik a többi vezérlőben is a magasabb értékű Km." A kérdésem lényege ha ez így igaz,akkor egy idő után az eredeti Km-em visszaáll az óracsoportban is?


én nem hallottam ilyenről még.

YELLOW Elküldve: 2023-02-23 18:17 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog


jah, így értem... hát rosszul fogalmaztál. melegen nyomta ki, de te csak akkor vetted észre, mikor már hideg volt. így más.

YELLOW Elküldve: 2023-02-23 18:04 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....

YELLOW Elküldve: 2023-02-22 22:21 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.

YELLOW Elküldve: 2023-02-14 23:18 diagnosztikai programok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok.

Igen valami rémlik hogy van ott pár bizti,na holnap ellenőrzöm.Csak ne lenne ilyen cefet hideg kint..
Mindjárt ránézek Tis-ben


Másik óracsoport megoldotta a problémát.Viszont most kb 100.000-el több Km-et mutat az óracsoport meg egy kis pontocska is van ott sajnos ami ugyebár a "Manipuláció" jele.Az eredeti óraállást vissza lehet állítani Ncs expert-el vagy Inpával úgy hogy a pontocska eltűnjön vagy ehhez több kell?


NCS-sel lehet, ha éppen engedi. de ha ott állítod, az is visszaellenőrizhető, ha valaki nagyon belemegy, hogy történt átírás. pontosan nem tudom, mert sosem csináltam km átírást. pedig volt, aki szerette volna. nyilván ez nem olyan eset, de ebben a részben nincs kézzel fogható tapasztalatom.

Köszi.A pontocska eltűnne?


a pontocska két dolog miatt van. vagy a km, vagy az alvázszám (VIN) nem egyezik az óracsoport és a lámpamodul között. eltérés van. a lámpamodulban a km 50km-ként íródik be, így annyi eltérés lehet. ugye neked másik óracsoport lett, így sem a km, sem az VIN nem stimmel. ezt kell korrigálni.

YELLOW Elküldve: 2023-02-14 20:21 diagnosztikai programok

John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok.

Igen valami rémlik hogy van ott pár bizti,na holnap ellenőrzöm.Csak ne lenne ilyen cefet hideg kint..
Mindjárt ránézek Tis-ben


Másik óracsoport megoldotta a problémát.Viszont most kb 100.000-el több Km-et mutat az óracsoport meg egy kis pontocska is van ott sajnos ami ugyebár a "Manipuláció" jele.Az eredeti óraállást vissza lehet állítani Ncs expert-el vagy Inpával úgy hogy a pontocska eltűnjön vagy ehhez több kell?


NCS-sel lehet, ha éppen engedi. de ha ott állítod, az is visszaellenőrizhető, ha valaki nagyon belemegy, hogy történt átírás. pontosan nem tudom, mert sosem csináltam km átírást. pedig volt, aki szerette volna. nyilván ez nem olyan eset, de ebben a részben nincs kézzel fogható tapasztalatom.

YELLOW Elküldve: 2023-02-12 19:50 Társalgó

gmolnar2002 írta: Sziasztok.Következő lenne a kérdésem bmw 530d 2003 sedan az alany m futómű körbe az autó. Nemrég komplett hatso hidba az osszes szilent cserelve lett es az első lengéscsillapító is fel lett újitva viszont nemhozta azt a feszességet azt az úttartást amit vártam.Kérdésem,hogy alapvetően nem jellemző a 39ekre a feszesség inkább billegősek vagy valahol máshol kellene keresnem a hibát.Segítségeteket köszönöm


inkább lágyabb, mint feszes. már csak a súlya miatt se érezi pattogósnak, meg a hosszú tengelytáv miatt se.
nekem az E46 elég feszesnek tűnt vagy 14 évig, majd vettem egy picike autót full gyári futómű. na ahhoz képest olyan lett az E46, mint egy bálna Merci.

YELLOW Elküldve: 2023-02-07 20:06 diagnosztikai programok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.


Köszi.A kesztyűtartóban a 3-biztosítékot (10-34-43-as) átnéztem,nem mentek ki.Van máshol is? (Apropó,a hátttérvilágítás világít,de minden más fekszik kivéve a jobb alsó sarokban a két ikon.)


motortérben is van, bal sarok a szélvédőnél. ahol az ECU is van, vagy a fékfolyadék tartály. de fejből nem tudom a kiosztást. meg mostanában olaszokkal szívok.

YELLOW Elküldve: 2023-02-07 17:59 diagnosztikai programok

John írta:
Sziasztok.Nem tudom jó helyre írok-e de Óracsoportom semmit nem mutat kivéve az Asc és az öv csatolás ikont.Nem tudok semmi vezérlővel kommunikálni még a rádióval sem se az Lsz-el talán az Asc-vel igen meg a légzsákkal kb.Kérdésem lényege hogy úgy tudom a műszerfal egy getaway is egyben és elvileg azért sem tudok belépni a vezérlőkbe viszont leginkább a kérdésem lényege az lenne hogy:Melyik megoldás gazdaságosabb? Venni bontva egy óracsoportot vagy van-e olyan lehetőség hogy kimondottan az óracsoport nyáklapján a hibás egységet kicseréltetni,illetve egy teszterre rá dugni? A gyakorlat mit mutat? 7-év után ilyen bosszantó hibát,bár állítólag típusbetegség de ennél nagyobb baja ne legyen


biztosítékok jók? a műszerfalnak is van, ha jól emlékszem, illetve magának a kommunikációnak is, meg minden is kapcsolatban van. szóval előbb nézd meg az összes biztit.

YELLOW Elküldve: 2023-02-05 19:10 E60 525d nem indul...

kiraly98 írta: Sziasztok! Van egy BMW seria 5, e61 , 525D , 2005 évjáratú autóm. Az lenne a problémám,ahogy kezd lehülni az idő egyre nehezebben indul hideg motorral, aztán míg meleg vagy ki nem hűl a motor pöccre indul. Hidegen akár 3-4 próbálkozás után tudom csak be indítani mert lefull, és miután be is indul ingadozik az alapjárat pár másodpercig. A gyújtógyertyák és a relé ki lett cserélve, de a probléma megmaradt.
Előre is köszönöm, szép napot!


Én két-három dologra gondolnék.
Üzemanyagpumpa a hosszabb állás miatt elejti a nyomást a rendszerben, és idő, mire visszatermeli. A benne lévő visszacsapó szelep lehet a gond, de ha minden igaz egyben cserélhető.
A másik, hogy hűtőfolyadék hidegen beszivárog a hengerekbe, és amíg ki nem nyomja onnan, addig nehezen indul.
Az izzításvezérlő is lehet rossz éppen, bár arra nem annyira jellemző ez a jelenség.

YELLOW Elküldve: 2023-02-04 23:11 N46 és N42 motorok

kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.

YELLOW Elküldve: 2023-01-30 18:30 N46 és N42 motorok

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk

YELLOW Elküldve: 2023-01-29 20:30 N46 és N42 motorok

TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.