YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-09-29 22:38 Társalgó

Bitu79 írta: https://www.youtube.com/watch?v=SCx16TS30Gc

Fél óránál picit nagyobb lett a videó,de minden részét megmutatom benne az autónak,hogy mennyire lett tiszta.


napok óta megy a fényezés így is, úgy is.
nem akarlak megsérteni, de ha ez olyan, mintha most jött volna ki a szalonból, akkor inkább leteszek az új autóról.
azért volna pár felület, aminek az ápolása időszerű lenne, mondjuk egy kis rozsdaátalakítóval.
tény, látom, hogy sok munka van benne, sőt szerintem beteg vagy... jó értelemben, úgy mondanám inkább, hogy elvetemült? van még egy szó erre, de nem jut eszembe.
irigylem a a türelmed és a kitartásod és a sok szabadidőd.
de volt szerencsém, pár 0km-es autóhoz, és azért... csupán a túlzó kijelentés zavar egy picit. értem, hogy hatásvadász akart lenni...
lehet én öregszem, de lassan kezdem azt érezni feleslegesen óvom a sajátom. ha 6 hengeres legalább 25i lenne, akkor nem volna baj, de így. napi 2x50km-t járok munkába egy 900cm3-is törpe autóval, és közben azon gondolkozom, hogy normális vagyok-e, hogy azért vettem, hogy ne a bajorba gyűjtsem a km-et, hogy ne azt féltsem a parkolóban, a rossz úton. miközben az óvásban is megöregszenek a műanyagok, a gumik. 2-3 hetente előveszem, akkor is megállít a rendőr... nem értek én már semmit.

YELLOW Elküldve: 2021-09-22 17:52 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

Ugyanez volt az én autómmal. Kitisztítottam a csatlakozót, ami nem segített. Olaj oda csak a vezérlés felöl kerülhet és ha ott megjelenik az olaj, akkor az egész szenzor olajban úszik, tehát kuka.
Bye: hil


YELLOW/hil köszönöm az instrukciót!
Sokat segitettetek de ennyire én már nem másznék bele,hogy a lánckereket levegyem.
hli azt irta hogy nem kivehető a kerék levétele nélkül a senzor Yellow-nak viszont ugyan ez a motor van az autóban mint az enyémben és lehet hogy ott kiszedhető a szenzor.Nem lehetságes?


hil-nek is ez a motorja van. alapjaiban ugyanaz. nem lehet kivenni. én írtam rosszul, mert annyira azon járt az agyam, hogy a csatlakozóban van olaj és azt takarítanám, hogy megállt a gondolatom annál.

YELLOW Elküldve: 2021-09-19 19:36 N46 és N42 motorok

hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

Szia,
a 2-vel jelzett a Valvetronic sensor. Ha a csatlakozónál olaj van, akkor azt hiába mosod ki onnan, jó nem lesz. Annak hibájakor a Valvetronic szükség üzemben dolgozik. A cseréjéhez le kell venni a vezérmű láckereket, mert a sensor nem fér ki tőle.
Bye: hil


igazad van. én csak a csatlakozásban gondolkoztam. mert lehet csak ott van probléma, és maga a szenzor még jó. én biztos előbb kitisztítanám a csatikat, mielőtt cserélném magát a szenzort.

YELLOW Elküldve: 2021-09-18 19:03 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.


Köszönöm szépen!
Azért ha veszek bele újat azt kicserélhetem?
Veszek hozzá új tömitést is mert említették mások hogy azt nem árt cserélni időszakosan.


persze, ki tudod cserélni.

YELLOW Elküldve: 2021-09-17 21:05 Fékjavítás

panelsniper írta: Sziasztok,
E60-nál is úgy kell beállítani a kéziféket mint az E46-nál?
Köszi!


nem tudom pontosan mire gondolsz, de az elv ugyanaz.

YELLOW Elküldve: 2021-09-17 18:29 N46 és N42 motorok

kisskarex írta: Köszönöm a segítséget!
Annyit még megkérdeznék hogy ezt otthon én kicserélhetem büntetlenül mármint a szenzort?
Azért kérdezem mert nem szivesen futnék a f@szerdőbe tátott szájjal hogy nem lett programozva vagy installálva vagy stb.A motorom szerintem jó nem kattog nem csörög nem kalapál mármint a valvetronic.Fogyassztas is jó városban 7,2-7,5 el eljárok.A fulladás inkább alacsony fordulatnál jelentkezik 2000-2500 környékén de 3000-körül el kezd élni és semmi gond.
Lehet rosszul használom én nem forgatom tiltásig lehet az a baj.


néha meg lehet hajtani. nekem 2ezer felett is dinamikus azért.
ha az olaj tetet tönkre a szenzor csatiját, akkor a szivárgást is meg kell szüntetni. amúgy lehet csak kipucolni a csatlakozót alaposan, féktisztítóval.
elvileg nem kell tanítani semmit. de ha az excenter tengely kopott, akkor nem fog segíteni.

YELLOW Elküldve: 2021-09-16 17:30 N46 és N42 motorok

kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Kicsi kérdésem lenne n42-es motorral kapcsolatban.
Az autostart.hu oldalon 2017 márc.22 keltezéssel megjelent egy cikk "Használt teszt:BMW318 compact (2000-2004)cimmel.
Abban emlitenek egy szenzort ami az iró szerint 100ezer környékén meg szokott halni,(belefolyik az olaj)ezért ingadozik az alapjárat,befullad és rántgathat az autó.
Nos nekem ugyan ez a problémám a kocsival és szeretném tudni melyik szenzorra gondolt a szerző mert ezt nem taglalja.
Talán valaki jobban vágja ezt a témát és tudja a szenzor pontos nevét elhelyezkedését a motorban és tudni fogom mit kell esetlegesen cserélnem!
Előre is nagy köszönet mindenkinek!


az 1-es henger előtt van. a Valvetronic excenter tengelyének az érzékelője. de azért ez nem úgy van teljesen. tönkre mehet, ha olaj kerül oda.
képen a 2-es. az 1-es a Valvetronic állítómotorja. azzal is lehet gond.

YELLOW Elküldve: 2021-09-16 17:25 Ülés

Toglann írta: Sziasztok. E46 compactba Sedan/coupe/touring ülések közül mik fognak bemenni? Köszönöm


első ülések stimmelnek sín ügyileg, de mivel a támlát előre kell billenteni a hátsó bejutáshoz, így csak a coupe ülés jöhet szóba előre.

YELLOW Elküldve: 2021-09-13 18:45 Egyenetlen alapjárat

kisspp írta:
YELLOW írta:
kisspp írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az alany egy 2009 n43 320i . alapjárat ingadozást produkál egyszer alig észrevehető néha sokkal durvábban, nem köthető sem hideg sem meleg motorhoz. nem régen került hozzam eddig csak ritkán csinálta de már egyre gyakrabban. menetközben semmi hiba jelenség nincsen!

Előre is köszönöm a segítséget!


ez egy olyan dolog, amit számos hiba okozhat. de lehet simán túlreagálás is. nem írod milyen mértékű az ingadozás. ha megy a klíma, akkor normális, ha közben ki/be kapcsolgat magától a kompresszor. de lehet a klímakörben is keresendő hiba, ha csak bekapcsolt klíma mellett csinálja.
én nem szeretném az összes hibalehetőséget leírni, mert sokáig tartana, és nem lennél előrébb. de kapásból 20 dolgot tudnék írni, a 3000Ft-os alkatrésztől a 100ezresig kb.


Független a klímatól. Amikor enyhe akkor alig észrevehető ez a sűrűbb amikor durvább akkor kb 400-1000 között ugrál ezt produkálja ritkábban.

Cseréltem: gyertyákat, Vezermutengely jeladókat, főtengely jeladót, kipufogó hőmérséklet szenzort, vezérlés jó,


attól, hogy jeladó cserélve lett, még lehet kábel probléma. de ennél az autónál az NOx szenzor is szokott rossz lenni, a trafók, az injektorok.
őszintén szólva ezt így megmondani. érdemes lenne BMW specialistához vinni. aki BMW-ekre van ráállva főként. mert lehet hosszabban kell majd hibát keresni, és szisztematikusan kell végig menni a dolgokon.

YELLOW Elküldve: 2021-09-12 22:42 Egyenetlen alapjárat

kisspp írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az alany egy 2009 n43 320i . alapjárat ingadozást produkál egyszer alig észrevehető néha sokkal durvábban, nem köthető sem hideg sem meleg motorhoz. nem régen került hozzam eddig csak ritkán csinálta de már egyre gyakrabban. menetközben semmi hiba jelenség nincsen!

Előre is köszönöm a segítséget!


ez egy olyan dolog, amit számos hiba okozhat. de lehet simán túlreagálás is. nem írod milyen mértékű az ingadozás. ha megy a klíma, akkor normális, ha közben ki/be kapcsolgat magától a kompresszor. de lehet a klímakörben is keresendő hiba, ha csak bekapcsolt klíma mellett csinálja.
én nem szeretném az összes hibalehetőséget leírni, mert sokáig tartana, és nem lennél előrébb. de kapásból 20 dolgot tudnék írni, a 3000Ft-os alkatrésztől a 100ezresig kb.

YELLOW Elküldve: 2021-09-12 16:43 Ékszíjtárcsa / feszítő görgők?

Szani írta: Sziasztok
Tippet, tanácsot kérnék! E87-118d-m42 motor főtengely szíjtárcsát szeretnék cserélni. Sajnos a csavarján nem sikerült lazitani. 1/2 colos hajtószár és csillagkulcs törés már megtörtént, a csavar nem mozdult. Kb 1500 NM-es légkulcs sem segített. Jelenleg colos dugókulccsal próbálom, de most a hajtószáram görbül. Az autó elejét nem akarom leszerelni és a hűtőt sem akarom kivenni. Nyilván egy komolyabb légkulcs vagy nyomaték sokszorozó eredményt hozna, de ezek jelenleg nem férnek be. Hasznos tanácsot tudna adni valaki? Hűtsem vagy esetleg melegítsem a csavart. Csúszó colos adapterem van. Úgy is próbáltam már, hogy a szár egyik oldalán feszítek a másik végét kalapáccsal ütöm, de sajnos nem mozdul a csavar.
Talán valaki tudja a megoldást, addig is szép napot…


lehet melegíteni, de akkor garantáltan főtengely szimmeringet is cserélni kell.
én fújkálnám csavarlazítóval. többször, akár több napig.
fura, hogy ennyire nem engedi.

YELLOW Elküldve: 2021-09-06 22:09 tank ajtó

Lando írta:
YELLOW írta:
milyen zárat tolsz előre? semmit nem kell tologatni kézzel. ajtókkal együtt nyílik a tankajtó. a tankajtó benyomásra pattan ki. egy kis stiftet zárogat az ajtajára. de kézzel semmit nem kell csinálni.
ami a csomagtérben van, az vésznyitó, ha valamiért nem nyílna ki, egyéb esetben nem kell cseszegetni.


Tudom hogy központilag nyitja a tankajtót, de sajnos ez az én esetemben elméletben van csak. Ezért próbáltam, kézzel, miután kapott egy kis kenést, hátha szennyeződés vagy egyéb miatt nem akar működni, és egyáltalán működik-e, de sajnos nem jártam sikerrel. Azóta néha zárja, de a legtöbb esetben zárás után nem zárja a tankajtót.


a comfort modulon a relével lehet majd gond. lassan lesz ajtó, amivel szintén gond lehet.
mondjuk nekem az ajtóval kezdte, aztán volt néha, hogy a tankajtót nem nyitotta. a relé nem visz át elég áramot, akkor ez van.

YELLOW Elküldve: 2021-09-05 16:43 tank ajtó

Lando írta: Szisztok, én arra lettem figyelmes, hogy hogy ha kézzel előre tolom a zárat, majd rànyomok a nyitásra akkor szèpen elhúzza ezt a kis pöcköt, viszont ha ezután zárok akkor nem tolja előre. Találkoztatok hasonló hibával?


milyen zárat tolsz előre? semmit nem kell tologatni kézzel. ajtókkal együtt nyílik a tankajtó. a tankajtó benyomásra pattan ki. egy kis stiftet zárogat az ajtajára. de kézzel semmit nem kell csinálni.
ami a csomagtérben van, az vésznyitó, ha valamiért nem nyílna ki, egyéb esetben nem kell cseszegetni.

YELLOW Elküldve: 2021-09-05 16:41 AIR-BAG (légzsák)

Lando írta: Sziasztok! Műszerfalon világít a légzsák illetve halványan a biztonsági öv visszajelzője. Diagban 20-as hibát adta a légzsákra: "side airbag, left, line fault" aktív problémát jelzi amelyet szeretnék orvosolni. Ez a szőnyeg alatti csatlakozóval lenne probléma, vagy esetleg ülésfoglaltság? Előre is köszi a segítséget!


1. mivel olvastad ki? mert ha univerzális akármi, akkor lehet nem valid a hiba kijelzése.
2. ha igaz, akkor bal oldali oldal légzsákkal van kínja. hogy mi okozza a bajt, az bármi lehet. pl nincs már ott légzsák, nincs összedugva, hibás a légzsákmodul csatornája, esetleg a hozzá tartozó piezo érzékelő rossz.

YELLOW Elküldve: 2021-09-03 20:14 Hidegindításkor "himbál" a motor

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?


a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó


én mindenképp azt mondom, hogy hidegen nem indul el csak 5 henger. valamelyik kihagy. ezt diaggal élő adattal meg lehetne nézni. nem ritka eset amúgy.
a másik meg nekem a DISA még mindig. bár meg lehetne nézni szintén élő adatban, hogy a MAF szenzor milyen értékeket mér. jobb ötletem nincs. de ettől te sem vagy előrébb. de biztos megoldást így senki nem ad. én ebbe az irányba indulnék el.