toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 19. kedd, 19:17


compact írta:
toki24 írta: Hali.

Kiváncsíságból mivel már jönnek lassan a nagy minuszok. Honnan lehet tudni hogy jo vagy rossz az izzitógyertyáim? mikor voltam Mikinél ilyen hibát nem irt a gép legalábbis olvastam ahol ezt is kiirja,de lehet még nem e46nál.


Köszi



136 vagy 150le?
Amúgy diagnosztika írja ha vmelyik gyertya rossz, de hagyományosan is tudod tesztelni egy multiméterrel ellenállást mérsz egyenként a gyertyákon, vagy kisípoltatod, hogy nincs-e valamelyiknél szakadás!
A tünet attól függ, hogy hány gyertya rossz és milyen hideg van.
1 rossz gyertyát -10ig szinte észre sem lehet venni.
Utánna már jön az indítás utáni pár másodperces remegés, nehezebb indulás és így fokozódik a nagyobb hidegtől és ha minél több gyertya rossz.






136 lovasom van. Köszönöm szépen. anno a golf -19be is szépen indult 3 gyetyával meg 80ah-s akksival. remélem a bimmer se hoz magára szégyent hogy egy kis hideg megvicceljen



compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. november 19. kedd, 18:56


toki24 írta: Hali.

Kiváncsíságból mivel már jönnek lassan a nagy minuszok. Honnan lehet tudni hogy jo vagy rossz az izzitógyertyáim? mikor voltam Mikinél ilyen hibát nem irt a gép legalábbis olvastam ahol ezt is kiirja,de lehet még nem e46nál.


Köszi



136 vagy 150le?
Amúgy diagnosztika írja ha vmelyik gyertya rossz, de hagyományosan is tudod tesztelni egy multiméterrel ellenállást mérsz egyenként a gyertyákon, vagy kisípoltatod, hogy nincs-e valamelyiknél szakadás!
A tünet attól függ, hogy hány gyertya rossz és milyen hideg van.
1 rossz gyertyát -10ig szinte észre sem lehet venni.
Utánna már jön az indítás utáni pár másodperces remegés, nehezebb indulás és így fokozódik a nagyobb hidegtől és ha minél több gyertya rossz.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 19. kedd, 19:01

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 19. kedd, 17:13


YELLOW írta:
toki24 írta: Hali.

Kiváncsíságból mivel már jönnek lassan a nagy minuszok. Honnan lehet tudni hogy jo vagy rossz az izzitógyertyáim? mikor voltam Mikinél ilyen hibát nem irt a gép legalábbis olvastam ahol ezt is kiirja,de lehet még nem e46nál.


Köszi



onnan fogod tudni, hogy nem izzít, nehezen indít, és többször gyújtásra kell tenni, vagy hosszabb ideig kell izzítani indítás előtt.de nehezen indulás üzemanyagtól is lehet főleg dízelnél.


Eddig mikor jo multkorába volt a -4,5 fok akkor ssemmi probléma nem volt csak mondom megkéne tudni mert akkor idöbe orvosolnám ezt a problémát.

Kérdésem még az lenen hogy az előtöltésszabályzó gond okozhat e hidegbe való inditási nehezséget pl? csak azért krdezem mert Miki szerint nekem az nem kóser.. aztán még a kes gyűlik rá

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 19. kedd, 17:11


toki24 írta: Hali.

Kiváncsíságból mivel már jönnek lassan a nagy minuszok. Honnan lehet tudni hogy jo vagy rossz az izzitógyertyáim? mikor voltam Mikinél ilyen hibát nem irt a gép legalábbis olvastam ahol ezt is kiirja,de lehet még nem e46nál.


Köszi



onnan fogod tudni, hogy nem izzít, nehezen indít, és többször gyújtásra kell tenni, vagy hosszabb ideig kell izzítani indítás előtt.de nehezen indulás üzemanyagtól is lehet főleg dízelnél.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 19. kedd, 17:08


Hali.

Kiváncsíságból mivel már jönnek lassan a nagy minuszok. Honnan lehet tudni hogy jo vagy rossz az izzitógyertyáim? mikor voltam Mikinél ilyen hibát nem irt a gép legalábbis olvastam ahol ezt is kiirja,de lehet még nem e46nál.


Köszi



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 11:20


SP_323i írta: Urak!

Elhatározás született

Át szeretném nézetni a vasat vagyis a moci működését. Üzemanyag rendszer (CR adagolók stb), mivel eur 3-as a turbó vákumrendszerét stb.
Tehát a feldugom gépre és kiolvasom az adatokat nem elég alapos, de a beülök megyek vele egy kört és jól megy ez semmi baja se az amit szeretnék.

Érden találtam egy műhelyt, ahol vállalnak ilyen átvizsgálást, ami problémától függően akár 3-5 óra is lehet..
Valaki már vitt el műhelybe ezért vasat?
Esetleg van tipp egy jó szakira, aki érti a dolgát és nem vakításból él



Én csak Győrit tudok, de jön majd olyan akik tuti ajánl hozzád közeleső megbízható szakit.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 11:02


Urak!

Elhatározás született

Át szeretném nézetni a vasat vagyis a moci működését. Üzemanyag rendszer (CR adagolók stb), mivel eur 3-as a turbó vákumrendszerét stb.
Tehát a feldugom gépre és kiolvasom az adatokat nem elég alapos, de a beülök megyek vele egy kört és jól megy ez semmi baja se az amit szeretnék.

Érden találtam egy műhelyt, ahol vállalnak ilyen átvizsgálást, ami problémától függően akár 3-5 óra is lehet..
Valaki már vitt el műhelybe ezért vasat?
Esetleg van tipp egy jó szakira, aki érti a dolgát és nem vakításból él




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 12:28


toki24 írta: Sziasztok!

néha az öndinditóm már tulforog vagy kerreg hogy mondjam, na vettem én egy másikat ami jó,kérdés hogy nehéz nagyon lecserélni? olvashattam én olyat hogy szivotorok le

köszi a választ!


Szia.
Én lefelé szedtem le.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 09:32


toki24 írta: Sziasztok!

néha az öndinditóm már tulforog vagy kerreg hogy mondjam, na vettem én egy másikat ami jó,kérdés hogy nehéz nagyon lecserélni? olvashattam én olyat hogy szivotorok le

köszi a választ!


Szia!
Nem hiszem, hogy le kell venni a szívósort, mert ha jól láttam pont az ellenkező oldalon van a starter. Viszont ha alulról nem férsz hozzá akkor felülről kell lejutni, az meg elég sok bontogatás igénylő feladat.
Üdv.:Neo


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 09:21


Sziasztok!

néha az öndinditóm már tulforog vagy kerreg hogy mondjam, na vettem én egy másikat ami jó,kérdés hogy nehéz nagyon lecserélni? olvashattam én olyat hogy szivotorok le

köszi a választ!

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 20:42


compact írta:
haka írta:
compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!



Őő jaja csodát nem várok, csak 2 ismerősnek is megszűnt a csörgés meg a füstölés adaléktól teljesen. Nem BMW-knél de gondolom az tök mindegy ugyebár.
És hát mivel a bevizsgálás is 40-50k ezért gondoltam kipróbálom, mielőtt visszaküldik, hogy tisztítani kellett csak.
A computer nem mutat rossz értéket, ezért próbálom csak akkor rákölteni a több száz ezret, ha tuti rossz Nem is sürgős annyira szóval kísérletezek.

Egyébként nekem alapjáraton nem csörög csak gázadásra és mostmár akkor sem állandóan. Úgy veszem észre, hogy csökkent a csörgés és bizonyos esetekben már nem is hallom.

Amúgy a csörgést konkrétan mi okozza, hogy kosz nem lehet?


Melyik fajta adalék amivel próbálkoztatok?
A csörgés igazából a befecskendező rossz porlasztási képe miatt van és nem maga a befecskendező adja a hangot hanem a rossz befecskendező hengerében lefolyó helytelen égés hangja amit hallunk.
Általában a porlasztó csúcsának a kopása miatt van ami a gyengébb minőségű üzemanyag rossz kenése miatt alakul ki, így a porlasztott üzemanyag szemcséi nagyobbak, nem a megfelelő irányban keverednek a hengerben és a dugattyú tetőben és az így létrejött gyulladási késedelem megnő amitől zajosabb a motor járása.
Ezekben a befecskendező szelepek már óriási nyomáson dolgoznak és olyan illesztések és apró lyukak vannak, hogy ott pl egy porszem már elég a teljes működésképtelenséghez.
Véleményem szerint és pár tapasztalat is azt támasztja alá, hogy ezek a csoda adalékok, ultrahangos tisztítás és egyebekkel való próbálkozás sajnos ablakon kidobott pénz.
A Bosch kerek perec kijelentette, hogy a CR befecskendezők 150e km-re vannak tervezve!
Az hogy valakinek még ennyit sem bír ki, vagy van akinek 2x ennyit az valószínüleg a tankolt üzemanyagon, szűrőcserén és a szerencsén műlik.
Én azt mondom, hogy ha megjelennek a befecskendező hibára utaló jelek akkor a próbálkozások árát félre teszem a hamarosan esedékessé váló befecskendező cserére, mert a sor vége nagy valószínűséggel úgy is az lesz.
Rosszabb esetben BMW-nél nem tudom, hogy mennyire jellemző de jópár egyéb márkánál pedig sajnos a sok próbálkozás és rossz befecskendezővel való használat akár motorcseréhez is vezethet, mert a rosszúl befecskendezett üzemagyag megolvasztja a dugattyút, az pedig szépen elintézi a hengerfalat.




Hát akkor megcsináltatom nincs mese

Köszi a teljes körű leírást!

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 19:20


haka írta:
compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!



Őő jaja csodát nem várok, csak 2 ismerősnek is megszűnt a csörgés meg a füstölés adaléktól teljesen. Nem BMW-knél de gondolom az tök mindegy ugyebár.
És hát mivel a bevizsgálás is 40-50k ezért gondoltam kipróbálom, mielőtt visszaküldik, hogy tisztítani kellett csak.
A computer nem mutat rossz értéket, ezért próbálom csak akkor rákölteni a több száz ezret, ha tuti rossz Nem is sürgős annyira szóval kísérletezek.

Egyébként nekem alapjáraton nem csörög csak gázadásra és mostmár akkor sem állandóan. Úgy veszem észre, hogy csökkent a csörgés és bizonyos esetekben már nem is hallom.

Amúgy a csörgést konkrétan mi okozza, hogy kosz nem lehet?


Melyik fajta adalék amivel próbálkoztatok?
A csörgés igazából a befecskendező rossz porlasztási képe miatt van és nem maga a befecskendező adja a hangot hanem a rossz befecskendező hengerében lefolyó helytelen égés hangja amit hallunk.
Általában a porlasztó csúcsának a kopása miatt van ami a gyengébb minőségű üzemanyag rossz kenése miatt alakul ki, így a porlasztott üzemanyag szemcséi nagyobbak, nem a megfelelő irányban keverednek a hengerben és a dugattyú tetőben és az így létrejött gyulladási késedelem megnő amitől zajosabb a motor járása.
Ezekben a befecskendező szelepek már óriási nyomáson dolgoznak és olyan illesztések és apró lyukak vannak, hogy ott pl egy porszem már elég a teljes működésképtelenséghez.
Véleményem szerint és pár tapasztalat is azt támasztja alá, hogy ezek a csoda adalékok, ultrahangos tisztítás és egyebekkel való próbálkozás sajnos ablakon kidobott pénz.
A Bosch kerek perec kijelentette, hogy a CR befecskendezők 150e km-re vannak tervezve!
Az hogy valakinek még ennyit sem bír ki, vagy van akinek 2x ennyit az valószínüleg a tankolt üzemanyagon, szűrőcserén és a szerencsén műlik.
Én azt mondom, hogy ha megjelennek a befecskendező hibára utaló jelek akkor a próbálkozások árát félre teszem a hamarosan esedékessé váló befecskendező cserére, mert a sor vége nagy valószínűséggel úgy is az lesz.
Rosszabb esetben BMW-nél nem tudom, hogy mennyire jellemző de jópár egyéb márkánál pedig sajnos a sok próbálkozás és rossz befecskendezővel való használat akár motorcseréhez is vezethet, mert a rosszúl befecskendezett üzemagyag megolvasztja a dugattyút, az pedig szépen elintézi a hengerfalat.




haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. november 07. csütörtök, 13:36


compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!



Őő jaja csodát nem várok, csak 2 ismerősnek is megszűnt a csörgés meg a füstölés adaléktól teljesen. Nem BMW-knél de gondolom az tök mindegy ugyebár.
És hát mivel a bevizsgálás is 40-50k ezért gondoltam kipróbálom, mielőtt visszaküldik, hogy tisztítani kellett csak.
A computer nem mutat rossz értéket, ezért próbálom csak akkor rákölteni a több száz ezret, ha tuti rossz Nem is sürgős annyira szóval kísérletezek.

Egyébként nekem alapjáraton nem csörög csak gázadásra és mostmár akkor sem állandóan. Úgy veszem észre, hogy csökkent a csörgés és bizonyos esetekben már nem is hallom.

Amúgy a csörgést konkrétan mi okozza, hogy kosz nem lehet?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Maistro

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2013. november 06. szerda, 19:08


Köszönöm a válaszod!
compact írta:
Maistro írta: Nem értek ehhez a témához, de kérdeznék. Mit jelent az hogy csörög egy porlasztó?



compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!





Leírni nem egyszerű, de pl alapjáraton idegen kattogó vagy csattogó hangja van, vagy gyorsításkor kerepelő.
Leginkább hideg motornál érdemes fülelni.









compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. november 06. szerda, 19:04


Maistro írta: Nem értek ehhez a témához, de kérdeznék. Mit jelent az hogy csörög egy porlasztó?



compact írta:
haka írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziaasztok!

Voltam Mikinél és azt mondta hogy az adagolomba valószinűleg valamilyen nyomásszabályzó nem a legjobb! 1-3 között kne lenni e az értéknek ha jol emlékszek,de nem anynin van.

Krdésem hogy szerintetek meddig mehet ez még el így?

Én meg azt hittem hogy néha a légtömegmérő miatt torpan be ,pedig nem


ha voltál Mikinél, miért nem őt kérdezted? valószínű tőle jobban senki nem tudja, vagy épp megmondani sem lehet. nyílván ha valami nem gyári határok között van, akkor nem célszerű sokáig húzni.


Én most öntöttem bele csodalöttyöt, hogy kitisztítsa a porlasztót.
A fülem már biztosan sokat javult tőle, mert állandóan fülelek, csörög-e még
Szerintem javult a helyzet, de amúgy nem tudom megmondani biztosra, mert már nem tudom eldönteni. Nem emlékszem milyen volt


Megnyugtatlak, hogy ugyan úgy fog csörögni, mert ha egy befecskendező csörög akkor azt nem azért teszi, mert koszos!
Amúgy az ilyen tisztító csoda löttyök egy több 100e km-t futott motornál vagy üzemanyagrendszernél többet ártanak, mint használnak!





Leírni nem egyszerű, de pl alapjáraton idegen kattogó vagy csattogó hangja van, vagy gyorsításkor kerepelő.
Leginkább hideg motornál érdemes fülelni.







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 06. szerda, 19:07