YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
Sziasztok!
Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?
Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?
köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem
tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.
Áhá!
Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.
a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.
biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/
Megint keveredik a sok összeollózott információ...
A sperr nem biztonságos? Driftelés? Sport autók kiváltsága?
Az utcai és a motorsportos ( vagy verseny ) sperr-eknek nincs túl sok köze egymáshoz.
Utóbbiak valóban agresszívabbak a több lamella , a módosított zárásszög és az előfeszítés miatt. Egy gyári sperr viszont úgy van hangolva és beállítva, hogy nem veszel észre hátrányos tulajdonságokat. Viszont elég drága ahhoz hogy ne szereljék kis motoros , olcsóbb modellekbe.
Egyébként nem csak a sportautók kiváltsága, hiszen a mai modern dieselek is hatalmas nyomatékkal rendelkeznek, ( a régi 2,5TDS-ben pl. széria volt ) de manapság a fejlett menetdinamika szabályozás révén már nem feltétlenül szükséges a sperr utcára...
A versenysportban elengedhetetlen , de ide megint ne keverjük a lendületből megindított és / vagy 1.-2.-ben "kapartatott" utcai csúszkálásokat ...