toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 22:59


Hali!

A fogyaasztásmérő nálam is olyan hogy pl lámpa jön kiveszem előtte 10 méterrel üresbe majd fék és 0-ról felkuszik pl, 4l-re megállok és vissza is ugrik de mind ilyen legalábbis amit láttam eddig.

üzemihőfok meg lehet termo is ..nézd meg a comp-ba pl. hosszan a km orán a gombot majd 19es és 7es menüpontot választod és egyböl meglátod hány fokos a vized, lehet a vizmelegető segítő nem tudom pontosan a nevét is beszart motortérbe szemmel állva bal felső sarokba ahol van egy baszott nagy hely ott van .. Remélem tudtam segíteni de jönnek majd okosabbak is!

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 22:57


Sanka írta: Sziasztok!
A tapasztalatotokra lenne szükségem!Van egy e46 320d-m és nagyon lassan éri el az üzemi hőfokot, van hogy fél óra vagy 20-30km kell neki!Ma észre vettem hogy a fordulat is magasabb(nem klímával), ha kikapcsolom a fűtést akkor meg leesik!Szintén a mai nap észrevétele hogy ingadozik a fogyasztásmérő, sőt ha kiveszem üresbe nem esik vissza 0-ra, ha meg fékezek emelkedik!!!Ez mi???Termosztát lehet a bajos vagy mi?És ha igen akkor meg lehet-e neki ártani vagy cserélni kell??Válaszotokat előre is köszönöm!!!



Termosztátot cserélni kell!
Milyen évjárat?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1996

státusz Sanka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 22:50


Sziasztok!
A tapasztalatotokra lenne szükségem!Van egy e46 320d-m és nagyon lassan éri el az üzemi hőfokot, van hogy fél óra vagy 20-30km kell neki!Ma észre vettem hogy a fordulat is magasabb(nem klímával), ha kikapcsolom a fűtést akkor meg leesik!Szintén a mai nap észrevétele hogy ingadozik a fogyasztásmérő, sőt ha kiveszem üresbe nem esik vissza 0-ra, ha meg fékezek emelkedik!!!Ez mi???Termosztát lehet a bajos vagy mi?És ha igen akkor meg lehet-e neki ártani vagy cserélni kell??Válaszotokat előre is köszönöm!!!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 28. csütörtök, 22:51

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 20:42


Sziasztok!

Minden 320d 136le 2000-es fordulattól kezd el húzni rendesen? Most vettem egy E46 320d-t. Ez a második , de ez se húz alulról

Attila

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 10:55


YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.


a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.

biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/


Megint keveredik a sok összeollózott információ...
A sperr nem biztonságos? Driftelés? Sport autók kiváltsága?
Az utcai és a motorsportos ( vagy verseny ) sperr-eknek nincs túl sok köze egymáshoz.
Utóbbiak valóban agresszívabbak a több lamella , a módosított zárásszög és az előfeszítés miatt. Egy gyári sperr viszont úgy van hangolva és beállítva, hogy nem veszel észre hátrányos tulajdonságokat. Viszont elég drága ahhoz hogy ne szereljék kis motoros , olcsóbb modellekbe.
Egyébként nem csak a sportautók kiváltsága, hiszen a mai modern dieselek is hatalmas nyomatékkal rendelkeznek, ( a régi 2,5TDS-ben pl. széria volt ) de manapság a fejlett menetdinamika szabályozás révén már nem feltétlenül szükséges a sperr utcára...
A versenysportban elengedhetetlen , de ide megint ne keverjük a lendületből megindított és / vagy 1.-2.-ben "kapartatott" utcai csúszkálásokat ...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 09:23


toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Uuu kszönöm szépen mindenkinek, sokkal okosabb lettem. Hát nemtudom száraz aszfaltan is simán megyek keresztbe ha kell igaz nem profi szinten ..van egy parkolo nálunk jó nagy ott szoktam ha esös idő van ( gumikat kicsit jobban kiméljük )

Akkor én ugyse fogom észre venni mivel speres gépem sose volt.

akkor meg se nézem mivel tuti nincs az enyémbe... Amugy ha jol értelmeztem nekem ha pörögnek a kerekek a két hátsó azonos sebességel amíg a sperrdifinél meg nem ugy lenne.

De azért majd csáposon megnézzük


nem. sperr-nél egyszerre forog egy fordulaton, míg simánál ha az egyiket lefogod, a másik oldalit tudod pörgetni. azaz eldifferál a két kerék.


Já, már kicsit összezavarodtam korán reggel


én is

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 09:19


YELLOW írta:
toki24 írta: Uuu kszönöm szépen mindenkinek, sokkal okosabb lettem. Hát nemtudom száraz aszfaltan is simán megyek keresztbe ha kell igaz nem profi szinten ..van egy parkolo nálunk jó nagy ott szoktam ha esös idő van ( gumikat kicsit jobban kiméljük )

Akkor én ugyse fogom észre venni mivel speres gépem sose volt.

akkor meg se nézem mivel tuti nincs az enyémbe... Amugy ha jol értelmeztem nekem ha pörögnek a kerekek a két hátsó azonos sebességel amíg a sperrdifinél meg nem ugy lenne.

De azért majd csáposon megnézzük


nem. sperr-nél egyszerre forog egy fordulaton, míg simánál ha az egyiket lefogod, a másik oldalit tudod pörgetni. azaz eldifferál a két kerék.


Já, már kicsit összezavarodtam korán reggel


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 09:10


toki24 írta: Uuu kszönöm szépen mindenkinek, sokkal okosabb lettem. Hát nemtudom száraz aszfaltan is simán megyek keresztbe ha kell igaz nem profi szinten ..van egy parkolo nálunk jó nagy ott szoktam ha esös idő van ( gumikat kicsit jobban kiméljük )

Akkor én ugyse fogom észre venni mivel speres gépem sose volt.

akkor meg se nézem mivel tuti nincs az enyémbe... Amugy ha jol értelmeztem nekem ha pörögnek a kerekek a két hátsó azonos sebességel amíg a sperrdifinél meg nem ugy lenne.

De azért majd csáposon megnézzük


nem. sperr-nél egyszerre forog egy fordulaton, míg simánál ha az egyiket lefogod, a másik oldalit tudod pörgetni. azaz eldifferál a két kerék.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 09:05


Uuu kszönöm szépen mindenkinek, sokkal okosabb lettem. Hát nemtudom száraz aszfaltan is simán megyek keresztbe ha kell igaz nem profi szinten ..van egy parkolo nálunk jó nagy ott szoktam ha esös idő van ( gumikat kicsit jobban kiméljük )

Akkor én ugyse fogom észre venni mivel speres gépem sose volt.

akkor meg se nézem mivel tuti nincs az enyémbe... Amugy ha jol értelmeztem nekem ha pörögnek a kerekek a két hátsó azonos sebességel amíg a sperrdifinél meg nem ugy lenne.

De azért majd csáposon megnézzük

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 08:40


YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.


a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.

biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/


Vagy neked mégsem egyszerű. A sima diffi, ha elpörög az egyik kerék, nem ad semmi hajtást a másik kerékre. (a bolygókerekek és a napkerekek elforognak belül) Ezért van az, hogy nehéz elindulni, ha az egyik hajtott kerék jégen van. (bekapcsolt elektronikánál a BMW fékezi az elforgó kereket, ezzel segítve az elindulást) Elforgó keréknél sima difinél is megy attól függetlenül minimális nyomaték a másik oldalra, ami a csapágyak, napkerekek, bolygókerekek súrlódása miatt van. (de ez nagyon minimális)
A sperr diffinél ez a belső súrlódás, a nyomaték/fordulatszám különbség hatására teljesen összezárja a bolygómű házat a féltengellyel. Ilyenkor mindkét kerék fixen van hajtva. (nincs fordulatszám különbség közöttük)


compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 07:51


toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.



Az M alá azért rakták, mert elvileg az a sport és nem is biztos pl, hogy egy hétköznapi vezető vágyik a sperre ami még drágitja is az autót egy hétköznapi vezető számára feleslegesen!
A sper nélkülit is el tudod rakni keresztbe ha meg van hozzá az erő, ha sperres autót még nem vezettél akkor nem is fogod észrevenni a különbséget, mert nem tudod mihez hasonlitani egyébként vannak helyzetek amikor nem túl barátságos vele az autó viselkedése és tud meglepetéseket okozni gyakorlatlanoknak!
Tehát nyugodj meg, ha nincs sperred attól még tudsz óvatosan "driftelni" és kisebb kanyarokban keresztbe menni ha megvan a megfelelő erő, a hosszú elnyújtott kanyarokban ahol sokáig lehetne szépen ivet rajzolni és hiányozna a sperr már oda már jóval több erőre is van szükség.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 07:49


toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.


a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.

biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 23:01


YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 22:50


toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. november 27. szerda, 22:18


Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem