jlaci74 írta:
Ott az idézetben a válasz az egyik kérdésedre, az viszont érdekel, hogy miért nem ér semmit az alubevonat? A BMW miért alkalmazza már sok éve? Szerintem vitatéma. Nézz meg néhány hónapos használat után egy sima féktárcsát meg egy bevonatosat, mondjuk egy őszi hónapban...
Szia!
Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő.
Alu bevonatra: én úgy tudom, hogy a
jobb féktárcsák talán öntöttvashoz hasonló anyagból vannak, gömbgrafitos anyag szerkezettel ami pedig nem igazán rozsdásodik, csak felületi rozsda alakul ki rajta. Itt mégegyszer megjegyzem, hogy most a jó minőségű féktárcsára gondoltam! Az Alu bevonat a fékező felületen semmit nem ér, mert belátható, hogy hamar lekopik. Ami megmarad az Al bevonatból a tárcsa pereme, ahonnan lepattog, aztán a a többi rész, ahol nem működik a fékpofa. Viszont: például az Alu karosszériás autókhoz miért használnak és csakis ahhoz használhatják a spec anyagú szerszámokat? A galvánelem hatás miatt, amit most nem részleteznék. Viszont ugyanez a hatás alakul ki a vas, acél, vagy nevezzük aminek akarjuk a féktárcsa anyagát és az Al bevonat között. Ennek iskola példája a Landrover korai típusai: acél alváz Al karosszéria. A két fém találkozásánál vagy a karossszérián acél csavarok környékén az Al egyszerűen elfogy. De ha megnézed saját autód alját, akkor láthatod, hogy a kipuffdobok környékén lévő Al hővédő borítás az acél csavarok környékén el szokott fogyni. Elektrokémiai korróziónak nevezik ezt a folyamatot. Vitázni nem szeretnék erről, ez van és ez egyszerűen tény (a tudomány mai állása szerint....)!
Köszi Tano a Brembo reklám szövegét, ezt én is hallottam és szerintem az öntisztulás, a vizes dolog megállja a helyét, de a hőelvezetés pont nem illik ide, mert a vágott féktárcsán nagyon hirtelen változnak a hideg és meleg sávok, amik pont a hullámosodást idézik elő.
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. augusztus 19. vasárnap, 19:20