YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. augusztus 20. hétfő, 08:47


jlaci74 írta:
YELLOW írta: mellesleg én úgy tudom ezek cak azért vannak lefújva, hogy amíg raktáron van ne oxidálódjon. mondom nagyon sokan leszokták róla szedni hígítóval. én direkt nem szedtem le... viszont dolgoztam korábban is cink spray-vel, és ugyanolyannak tűnt, akár kézzel is letörölhető, ha dörzsölöd. bár nekem már lehet ráégett én az alus megoldásról nem hallottam, de hát sok olyan dolog van


Lehet hogy a színe miatt nevezi a köznyelv alu-nak, a lényeg hogy korrózióvédő bevonat, és nem kell letörölni-mosni. A linken egy kis ismertető és az oldal alján: A beszerelés előtt további kezelés, mint például a tisztítás nem szükséges. Egyszerűen csomagolja ki és telepítse!

http://www.ate.de/generator/ww...bNr=2.html

hát igen a linken alajmínijumot ír





státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:55


YELLOW írta: mellesleg én úgy tudom ezek cak azért vannak lefújva, hogy amíg raktáron van ne oxidálódjon. mondom nagyon sokan leszokták róla szedni hígítóval. én direkt nem szedtem le... viszont dolgoztam korábban is cink spray-vel, és ugyanolyannak tűnt, akár kézzel is letörölhető, ha dörzsölöd. bár nekem már lehet ráégett én az alus megoldásról nem hallottam, de hát sok olyan dolog van


Lehet hogy a színe miatt nevezi a köznyelv alu-nak, a lényeg hogy korrózióvédő bevonat, és nem kell letörölni-mosni. A linken egy kis ismertető és az oldal alján: A beszerelés előtt további kezelés, mint például a tisztítás nem szükséges. Egyszerűen csomagolja ki és telepítse!

http://www.ate.de/generator/ww...bNr=2.html





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:33


mellesleg én úgy tudom ezek cak azért vannak lefújva, hogy amíg raktáron van ne oxidálódjon. mondom nagyon sokan leszokták róla szedni hígítóval. én direkt nem szedtem le... viszont dolgoztam korábban is cink spray-vel, és ugyanolyannak tűnt, akár kézzel is letörölhető, ha dörzsölöd. bár nekem már lehet ráégett én az alus megoldásról nem hallottam, de hát sok olyan dolog van

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:24


hil írta:
jlaci74 írta:
Nem értetted...
hil írta lejjebb :
" Ismétlem: Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő. Ez viszont tény, tán csak hihetek annak, amit a saját szememmel látok??? Vagy az sem igaz? "


Szia!
Gratulálok, csak így tovább! Kezdésnek nem annyira rossz!



Ne szívd mellre, poén volt... ( smiley )


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:23


hil írta:
jlaci74 írta:
Nem értetted...
hil írta lejjebb :
" Ismétlem: Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő. Ez viszont tény, tán csak hihetek annak, amit a saját szememmel látok??? Vagy az sem igaz? "


Szia!
Gratulálok, csak így tovább! Kezdésnek nem annyira rossz!



Ilyenek ezek a nyíregyiek..

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:16


jlaci74 írta:
Nem értetted...
hil írta lejjebb :
" Ismétlem: Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő. Ez viszont tény, tán csak hihetek annak, amit a saját szememmel látok??? Vagy az sem igaz? "


Szia!
Gratulálok, csak így tovább! Kezdésnek nem annyira rossz!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:11


jlaci74 írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta: nekem az ATE be volt vonva... de szerintem totál nem alu akármivel, inkább olyan volt, mintha cink spray-vel lenne lefújva... és mivel más hígitóval szedte le, így valószínű. nekem 4 éve van fent lassan, vagy lehet van is annyi és nem rozsdás sehol.... ugyanoylan szürkés színű+fékpor kivéve a fékező felületet.


Te azt nem jól látod, na , nézd csak meg jobban...
Annak fél év után rozsdásnak kellene lenni...



tudod miylen rozsda van rajta? ami a téli acélfelniről ott marad, de az is csak kenődés... majd holnap lefotózom, mer nem otthon vagyok. (a koszos felniért előre bocs....)


Nem értetted...
hil írta lejjebb :
" Ismétlem: Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő. Ez viszont tény, tán csak hihetek annak, amit a saját szememmel látok??? Vagy az sem igaz? "


jah


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:05


YELLOW írta:
jlaci74 írta:
YELLOW írta: nekem az ATE be volt vonva... de szerintem totál nem alu akármivel, inkább olyan volt, mintha cink spray-vel lenne lefújva... és mivel más hígitóval szedte le, így valószínű. nekem 4 éve van fent lassan, vagy lehet van is annyi és nem rozsdás sehol.... ugyanoylan szürkés színű+fékpor kivéve a fékező felületet.


Te azt nem jól látod, na , nézd csak meg jobban...
Annak fél év után rozsdásnak kellene lenni...



tudod miylen rozsda van rajta? ami a téli acélfelniről ott marad, de az is csak kenődés... majd holnap lefotózom, mer nem otthon vagyok. (a koszos felniért előre bocs....)


Nem értetted...
hil írta lejjebb :
" Ismétlem: Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő. Ez viszont tény, tán csak hihetek annak, amit a saját szememmel látok??? Vagy az sem igaz? "


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:00


jlaci74 írta:
YELLOW írta: nekem az ATE be volt vonva... de szerintem totál nem alu akármivel, inkább olyan volt, mintha cink spray-vel lenne lefújva... és mivel más hígitóval szedte le, így valószínű. nekem 4 éve van fent lassan, vagy lehet van is annyi és nem rozsdás sehol.... ugyanoylan szürkés színű+fékpor kivéve a fékező felületet.


Te azt nem jól látod, na , nézd csak meg jobban...
Annak fél év után rozsdásnak kellene lenni...



tudod miylen rozsda van rajta? ami a téli acélfelniről ott marad, de az is csak kenődés... majd holnap lefotózom, mer nem otthon vagyok. (a koszos felniért előre bocs....)

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 21:58


YELLOW írta: nekem az ATE be volt vonva... de szerintem totál nem alu akármivel, inkább olyan volt, mintha cink spray-vel lenne lefújva... és mivel más hígitóval szedte le, így valószínű. nekem 4 éve van fent lassan, vagy lehet van is annyi és nem rozsdás sehol.... ugyanoylan szürkés színű+fékpor kivéve a fékező felületet.


Te azt nem jól látod, na , nézd csak meg jobban...
Annak fél év után rozsdásnak kellene lenni...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 21:15


nekem az ATE be volt vonva... de szerintem totál nem alu akármivel, inkább olyan volt, mintha cink spray-vel lenne lefújva... és mivel más hígitóval szedte le, így valószínű. nekem 4 éve van fent lassan, vagy lehet van is annyi és nem rozsdás sehol.... ugyanoylan szürkés színű+fékpor kivéve a fékező felületet.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 19:46


BarG írta:

Szerintem elég rendesen elmentél a málnásba ezzel az elektrokémiai korrózióval. Tény, hogy két fém és elektrolit jelenlétében általában van ilyen, de én pl a vegyiparban ténykedek és bizony itt az utóbbi években kezd terjedni a legjobb korrózió elleni védelem - és mit gondolsz, az mi? Hát a "THERMALLY SRAYED ALUMINIUM" !!! Vagyis ugyanaz, amiről itt is szó van. Senki nem a fékezőfelület alu bevonatára gondolt, mert ott tényleg nem ér semmit, csak az összes többi felületen, ahol véd a korróziótól. Másrészt azt is tudod ugye, hogy a karosszériánál az a legjobb védelem, ha galvanizálva van, pl zinkkel? Az ugyanezen az elven alapszik, hogy egy elektrokémiailag aktívabb fémmel bevonják a vasat, de olyan fémmel, aminek a felületén egy igen ellenálló, időjárásálló oxidréteg alakul ki, ami megvédi a fémet a korróziótól, így az alap vasréteget is. Ha meg is sérül az aktív fém felülete, a környezetét így is sokáig védi, mert az aktív bevonó fém fog oldódni, nem a vas.



Bocs, töröltem, már nem érdekes










Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2012. augusztus 19. vasárnap, 22:14

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 19:35


hil írta:
jlaci74 írta:

Ott az idézetben a válasz az egyik kérdésedre, az viszont érdekel, hogy miért nem ér semmit az alubevonat? A BMW miért alkalmazza már sok éve? Szerintem vitatéma. Nézz meg néhány hónapos használat után egy sima féktárcsát meg egy bevonatosat, mondjuk egy őszi hónapban...


Szia!
Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő.
Alu bevonatra: én úgy tudom, hogy a jobb féktárcsák talán öntöttvashoz hasonló anyagból vannak, gömbgrafitos anyag szerkezettel ami pedig nem igazán rozsdásodik, csak felületi rozsda alakul ki rajta. Itt mégegyszer megjegyzem, hogy most a jó minőségű féktárcsára gondoltam! Az Alu bevonat a fékező felületen semmit nem ér, mert belátható, hogy hamar lekopik. Ami megmarad az Al bevonatból a tárcsa pereme, ahonnan lepattog, aztán a a többi rész, ahol nem működik a fékpofa. Viszont: például az Alu karosszériás autókhoz miért használnak és csakis ahhoz használhatják a spec anyagú szerszámokat? A galvánelem hatás miatt, amit most nem részleteznék. Viszont ugyanez a hatás alakul ki a vas, acél, vagy nevezzük aminek akarjuk a féktárcsa anyagát és az Al bevonat között. Ennek iskola példája a Landrover korai típusai: acél alváz Al karosszéria. A két fém találkozásánál vagy a karossszérián acél csavarok környékén az Al egyszerűen elfogy. De ha megnézed saját autód alját, akkor láthatod, hogy a kipuffdobok környékén lévő Al hővédő borítás az acél csavarok környékén el szokott fogyni. Elektrokémiai korróziónak nevezik ezt a folyamatot. Vitázni nem szeretnék erről, ez van és ez egyszerűen tény (a tudomány mai állása szerint....)!

Köszi Tano a Brembo reklám szövegét, ezt én is hallottam és szerintem az öntisztulás, a vizes dolog megállja a helyét, de a hőelvezetés pont nem illik ide, mert a vágott féktárcsán nagyon hirtelen változnak a hideg és meleg sávok, amik pont a hullámosodást idézik elő.







Szerintem elég rendesen elmentél a málnásba ezzel az elektrokémiai korrózióval. Tény, hogy két fém és elektrolit jelenlétében általában van ilyen, de én pl a vegyiparban ténykedek és bizony itt az utóbbi években kezd terjedni a legjobb korrózió elleni védelem - és mit gondolsz, az mi? Hát a "THERMALLY SRAYED ALUMINIUM" !!! Vagyis ugyanaz, amiről itt is szó van. Senki nem a fékezőfelület alu bevonatára gondolt, mert ott tényleg nem ér semmit, csak az összes többi felületen, ahol véd a korróziótól. Másrészt azt is tudod ugye, hogy a karosszériánál az a legjobb védelem, ha galvanizálva van, pl zinkkel? Az ugyanezen az elven alapszik, hogy egy elektrokémiailag aktívabb fémmel bevonják a vasat, de olyan fémmel, aminek a felületén egy igen ellenálló, időjárásálló oxidréteg alakul ki, ami megvédi a fémet a korróziótól, így az alap vasréteget is. Ha meg is sérül az aktív fém felülete, a környezetét így is sokáig védi, mert az aktív bevonó fém fog oldódni, nem a vas.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 18:42


jlaci74 írta:

Ott az idézetben a válasz az egyik kérdésedre, az viszont érdekel, hogy miért nem ér semmit az alubevonat? A BMW miért alkalmazza már sok éve? Szerintem vitatéma. Nézz meg néhány hónapos használat után egy sima féktárcsát meg egy bevonatosat, mondjuk egy őszi hónapban...


Szia!
Én úgy látom, hogy fél év múltával már egyformán néz ki mindkettő.
Alu bevonatra: én úgy tudom, hogy a jobb féktárcsák talán öntöttvashoz hasonló anyagból vannak, gömbgrafitos anyag szerkezettel ami pedig nem igazán rozsdásodik, csak felületi rozsda alakul ki rajta. Itt mégegyszer megjegyzem, hogy most a jó minőségű féktárcsára gondoltam! Az Alu bevonat a fékező felületen semmit nem ér, mert belátható, hogy hamar lekopik. Ami megmarad az Al bevonatból a tárcsa pereme, ahonnan lepattog, aztán a a többi rész, ahol nem működik a fékpofa. Viszont: például az Alu karosszériás autókhoz miért használnak és csakis ahhoz használhatják a spec anyagú szerszámokat? A galvánelem hatás miatt, amit most nem részleteznék. Viszont ugyanez a hatás alakul ki a vas, acél, vagy nevezzük aminek akarjuk a féktárcsa anyagát és az Al bevonat között. Ennek iskola példája a Landrover korai típusai: acél alváz Al karosszéria. A két fém találkozásánál vagy a karossszérián acél csavarok környékén az Al egyszerűen elfogy. De ha megnézed saját autód alját, akkor láthatod, hogy a kipuffdobok környékén lévő Al hővédő borítás az acél csavarok környékén el szokott fogyni. Elektrokémiai korróziónak nevezik ezt a folyamatot. Vitázni nem szeretnék erről, ez van és ez egyszerűen tény (a tudomány mai állása szerint....)!

Köszi Tano a Brembo reklám szövegét, ezt én is hallottam és szerintem az öntisztulás, a vizes dolog megállja a helyét, de a hőelvezetés pont nem illik ide, mert a vágott féktárcsán nagyon hirtelen változnak a hideg és meleg sávok, amik pont a hullámosodást idézik elő.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. augusztus 19. vasárnap, 19:20

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. augusztus 19. vasárnap, 15:51


b_imi írta:
hil írta:
Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.


Szerintem jó megoldás. Pl. a rögzítőfék(dobfék) belső oldalán nem képződik rozsda, ami a rögzítőfék halála. Hátulra ilyen bevonattal készült tárcsát vettem és sokkal esztétikusabb mint az első. Ráadásul mosás után nem folyik belőle a rozsdás víz.


Szerintem is sokkal jobb az alu bevonatos tárcsa, mint a nem bevont. Hátra nem figyeltem oda erre és mivel 240e-et kibírt a gyári, ezért a kis terhelés miatt nem gyári tárcsát vettem. Lemförder sikeredett, az meg nem bevonatolt és bizony rozsdállik. Hát nem szép látvány!


A másik pedig a lyuggatás - sokkal fontosabb az anyagminőség szerintem, a lyukak inkább esztétikailag szolgálnak. Nem gondolom, hogy olyan túl sokat segítenek a hűtésben.