harmas írta:
BarG írta:
Coyote írta:
Röviden leírnám a tapasztalatom az ATE féktárcsákról, pár ezer km után:
1. kurvajól fog, ha odalépek neki, meg merem kockáztatni, hogy jobb, mint a gyári volt. Szórja is a fékport rendesen.
2. enyhén, de érezhetően hullámosak a tárcsák, amit főleg autópályás lassításoknál, a fékezés kezdetekor rezgéssel jelez a fékpedál. A rezgés (hullámosság) mértékét jelenleg valahova a "gariban cseréltetem" és a "másnak nem ajánlom" kategóriák közé sorolnám, azaz elfogadom így, de dicsérni nem fogom egy percig sem.
Az is lehet, hogy a vágott felület miatt érzem az enyhe rezgést, de rohadjon meg, ha ennyi pénzért enyhén ráz. Ne rázzon.
Ne haragudj, de néhányan már leírtuk, hogy szinte mindegy milyen nem gyári tárcsát választasz, az hamar rázni fog. És lám, igazunk lett.
Bár találhatna már valaki nem gyáriban elfogadható minőségű tárcsát, mert zavaró, hogy ennyire kötve legyünk.
Én az előző 320d-be Jurid tárcsákat tettem (ha jól emlékszem 17E/db), nem rázott, de ezt szerintem a jelenlegi tulaj is megerősítheti.
Az aktuális gépsárkányba nem gyári beszállító, vagy gyári minőségűt, hanem A GYÁRIT tettem bele 20E/db áron. Ez sem ráz. Viszont fékez
Használattól függően fog a rázás hamarabb jelentkezni. Nem azonnal, miután felszerelteti az ember. Hallottam már olyat, hogy elég volt egy nagyobb sebességről való húzósabb fékezés, és a nem gyári tárcsa azonnal hullámos lett, párezer km-es korában. Másoknál úgy jelentkezett a probléma, hogy az elvárt futásteljesítmény rövidült le a hamarabb bekövetkező rázás miatt. Nálam is így jelentkezett, amikor egyszer elcsábultam és Zimmermann tárcsákat vettem. Fogott az rendesen, de amíg a gyári tárcsa kb 70e-ig volt jó, addig a Z csak 30e-ig. A gyári tárcsából már ledaráltam 3 készletet és mindig hozták a 70e-es szintet, elég egyenletesnek látom a minőségét, meg a saját használatom is elég állandó. Mindezt első tárcsákra tartom érvényesnek, hátul szinte nincs is terhelés, oda bármi jó lehet. (Lemfördert vettem 240e! után, 11e-ért)