autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 10:36


Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy egy hete lecseréltem és át mostam a hűtő rendszert, azóta fogy a vízem, és sárga hab lett benne. Esetleg valaki tudja mi lehet a baj? 99es BMW e46 316i 1.9 motoros

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. július 28. szombat, 19:29


steve45 írta: Hali!

S.O.S.!!!

Tegnap, egész egyszerűen felforrt a rendszer és elélvezett a verda! Kérdésem prózaian egyszerű, hol található és egyáltalán, hagyományos analóg bimetálos vízhőfok érzékelő hűtőventi kapcsoló van-e, vagy a kiegyenlítőben lévő hőszonda jelét dolgozza fel a központi számítógép és azáltal kapcsolja-e be a ventilátort, tehát mennyire megoldható otthoni körülmények között a javítás?? :

Köszi előre is!!


A vízhőfokmérő a motor bal oldalán találod a hengerfejbe rögzítve. A ventit a motorvezérlő kapcsolja be. Itt kutakodj.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. július 28. szombat, 19:31

steve45
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz steve45

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. július 28. szombat, 08:19


Hali!

S.O.S.!!!

Tegnap, egész egyszerűen felforrt a rendszer és elélvezett a verda! Kérdésem prózaian egyszerű, hol található és egyáltalán, hagyományos analóg bimetálos vízhőfok érzékelő hűtőventi kapcsoló van-e, vagy a kiegyenlítőben lévő hőszonda jelét dolgozza fel a központi számítógép és azáltal kapcsolja-e be a ventilátort, tehát mennyire megoldható otthoni körülmények között a javítás?? :

Köszi előre is!!

Baranyai2
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Baranyai2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. július 10. kedd, 20:46


Sziasztok
Hazaérkezéskor azt vettem észre hogy gőz jön a motorháztető alól.A hűtővíz elfolyt egy műanyag csatlakozó törése miatt.(a motor és egy gumicső között van.)Holnap kicserélném csak sajnos nem tudom mi a neve.Aki tudja légyszi mondja meg nekem is. Az a bizonyos alkatrész
Előre is köszönöm a segítséget.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2018. július 10. kedd, 20:49

státusz kisscs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 20:52


YELLOW írta:
kisscs írta: Sziasztok,

F21-nél a 105 celsius fokos Hűtővíz hőmérséklete megfelelő-e ?

Ha tovább melegszik, akkor a termosztát kinyit és a menetszél lehűti 90 celsius fokra és utána ismét felmelegszik 105-re. (autópályán néztem egy OBD2 olvasóval)

Holnap megnézem, hogy városi forgalomban mi a helyzet és hogy a ventillátor mikor indul el és meddig jár.

Köszönettel:
Csaba


ha benzines, akkor jónak kell lenni. BMW benyás motorok így működnek, elvileg a venti 108°C környékén pörög fel és igen olyan 90-95°C-ig hűti vissza.
a 102-105°C üzemi teljesen normális. zárt rendszerben nem 100°C-on van forrás pont.


Köszönöm, akkor nem aggódom tovább !

Csaba

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 20:45


kisscs írta: Sziasztok,

F21-nél a 105 celsius fokos Hűtővíz hőmérséklete megfelelő-e ?

Ha tovább melegszik, akkor a termosztát kinyit és a menetszél lehűti 90 celsius fokra és utána ismét felmelegszik 105-re. (autópályán néztem egy OBD2 olvasóval)

Holnap megnézem, hogy városi forgalomban mi a helyzet és hogy a ventillátor mikor indul el és meddig jár.

Köszönettel:
Csaba


ha benzines, akkor jónak kell lenni. BMW benyás motorok így működnek, elvileg a venti 108°C környékén pörög fel és igen olyan 90-95°C-ig hűti vissza.
a 102-105°C üzemi teljesen normális. zárt rendszerben nem 100°C-on van forrás pont.

státusz kisscs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 20:35


Sziasztok,

F21-nél a 105 celsius fokos Hűtővíz hőmérséklete megfelelő-e ?

Ha tovább melegszik, akkor a termosztát kinyit és a menetszél lehűti 90 celsius fokra és utána ismét felmelegszik 105-re. (autópályán néztem egy OBD2 olvasóval)

Holnap megnézem, hogy városi forgalomban mi a helyzet és hogy a ventillátor mikor indul el és meddig jár.

Köszönettel:
Csaba





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. január 20. szombat, 15:53


Tano írta:
gandalfcappy írta: Helló!
Szerintetek az milyen mikor 2 havonta kb 5dl vizet kell öntenem a hűtőbe, hogy feljöjjön a hűtő úszója, de viszont motorolajat még nem öntöttem bele, és most vívó felső jelzés felett van picikét (2mm-rel), az előtt alatta volt. Honnan lehet megtudni, hogy van e víz a motorolajba vajon? Hengerfejtömítés cserénél ugye nem kell előrehúzni a motrot a helyéről?


Ha víz kerül a motorolajba akkor megváltozik a színe illetve az állaga is, youtube-on vannak ilyen videók.
Amit érdemes lehet megnézni még az az EGR hűtő, ott is elmehet a víz úgy hogy nincs nyoma. Anno nekem is ez volt.








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2018. február 02. péntek, 18:25

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. január 19. péntek, 22:12


gandalfcappy írta: Helló!
Szerintetek az milyen mikor 2 havonta kb 5dl vizet kell öntenem a hűtőbe, hogy feljöjjön a hűtő úszója, de viszont motorolajat még nem öntöttem bele, és most vívó felső jelzés felett van picikét (2mm-rel), az előtt alatta volt. Honnan lehet megtudni, hogy van e víz a motorolajba vajon? Hengerfejtömítés cserénél ugye nem kell előrehúzni a motrot a helyéről?


Ha víz kerül a motorolajba akkor megváltozik a színe illetve az állaga is, youtube-on vannak ilyen videók.
Amit érdemes lehet megnézni még az az EGR hűtő, ott is elmehet a víz úgy hogy nincs nyoma. Anno nekem is ez volt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz gandalfcappy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. január 19. péntek, 17:03


Helló!
Szerintetek az milyen mikor 2 havonta kb 5dl vizet kell öntenem a hűtőbe, hogy feljöjjön a hűtő úszója, de viszont motorolajat még nem öntöttem bele, és most vívó felső jelzés felett van picikét (2mm-rel), az előtt alatta volt. Honnan lehet megtudni, hogy van e víz a motorolajba vajon? Hengerfejtömítés cserénél ugye nem kell előrehúzni a motrot a helyéről?

drherczeg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz drherczeg

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2017. december 31. vasárnap, 16:39


Sziasztok!

Köszönöm a segítséget...vettem o-gyűrűt, de tényleg egy hajszálrepedés volt a probléma okozója...csak ráadásul hátul volt a tartályon, így felszerelve járatva sem lehetett látni, mert úgy folyt le hogy nem lehetett látni...de egy tartály csere megoldotta.



borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. december 17. vasárnap, 05:39


Tibo írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...


általában azért tudják milyen méret kell, ha szakember dolgozik az üzletben. ha mondod mire kell, annak a méretét, és az ellendarabnak a belső méretét amivel össze kell pászítani, abból tudják milyen való oda. arra fel mondom, ha nem tudja az ember konkrétan az O-gyűrű méretét. na meg persze milyen anyag fog átfutni a rendszeren, kell-e, hogy valaminek ellen álljon az a gyűrű.



Hali, nem az o-gyűrűvel van a baj, azért folyik a vized csak üzemmelegen mert a tartályon van egy hajszálrepedés ami csak nyomás alatt nyílik jobban szét.Üdv


Sziasztok!
Tavaly télen nekem is csak nyomás alatt folyt, s tényleg hajszálrepedés volt a kiegyenlítő tartályon. Székesfehérváron az E46 bontóban 5 ezerért vettem jó állapotú használtat, lecseréltem és azóta nincs gond vele!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Tibo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2017. december 16. szombat, 20:41


YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...


általában azért tudják milyen méret kell, ha szakember dolgozik az üzletben. ha mondod mire kell, annak a méretét, és az ellendarabnak a belső méretét amivel össze kell pászítani, abból tudják milyen való oda. arra fel mondom, ha nem tudja az ember konkrétan az O-gyűrű méretét. na meg persze milyen anyag fog átfutni a rendszeren, kell-e, hogy valaminek ellen álljon az a gyűrű.



Hali, nem az o-gyűrűvel van a baj, azért folyik a vized csak üzemmelegen mert a tartályon van egy hajszálrepedés ami csak nyomás alatt nyílik jobban szét.Üdv


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. december 12. kedd, 13:38


konkolyd írta:
YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...


általában azért tudják milyen méret kell, ha szakember dolgozik az üzletben. ha mondod mire kell, annak a méretét, és az ellendarabnak a belső méretét amivel össze kell pászítani, abból tudják milyen való oda. arra fel mondom, ha nem tudja az ember konkrétan az O-gyűrű méretét. na meg persze milyen anyag fog átfutni a rendszeren, kell-e, hogy valaminek ellen álljon az a gyűrű.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2017. december 12. kedd, 09:29


YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...