szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 06:47


harmas írta:
szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


Igen ezt értem de a lámpának akkor is van hőfokonként változó ideje! Valahol lejjebb leírtam hogy hogy kéne működnie.



kacsorjanika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kacsorjanika

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2011. november 26. szombat, 15:05


Sziasztok!

Nekem sincs izzításom... ma volt egy kis szabadidőm és utána néztem pár dolognak...
Sorrendben:
1. Kezdtem a biztosíték táblával...- OK
2. Motorvezérlőbe az izzítás biztosíték...- OK
3. Izzításvezérlő elektronika...- OK
4. Kimértem a gyertyákat, 1 gyertya nem jó...

Nekem is az izzítás lámpa a műszerfalon csak kb fél másodpercig világít aztán el is alszik...
Jöv. héten beszerzek egy gyertyát majd a rosszat kicserélem, és remélem megoldódik a problémám és lesz a továbbiakban izzítás.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 18:40


szeda írta: Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.




SZEMRE semmi baja,Hmmm

Évjárat alapján fészliftes vagy, egyszerűen kimérheted a gyertyákat, a szívósor (mert alatta lapul) leszedése nélkül: a csatlakozóban a négy vastagabb vezeték megy az izzító gyertyákhoz, mindegyikhez külön-külön, egyenként ki tudod mérni őket egy multiméterrel. Vagy ha az nincs, csinálsz egy (mondjuk)helyzetjelző izzóból egy próbalámpát, ha világít jó, ha nem szakadás van=rossz gyertya.

Egyébként a visszajelzés ideje nem a valós izzítás idejét jelenti. Nagy mínuszban akár 15-20mp-ig is rajta lehet az izzítás.


szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 11:44


Leszedtem én is megnézni a "ragyogás vezérlőt".
Adtam a szarnak egy pofont mert semmi baja szemre.Viszont egy másodpercig sem izzít reggel.
Marad a gyertya.
Nagy meló kiszedni az izzítógyertyákat? jelenleg nem is találom.Hol van ez csak nem a szívósor alatt?

Azt olvastam hogy 5 fok alatt 4 másodperc az izzítás, 6-20 között 2 másodperc, felette pedig nem izzít.
Na most nekem kb fél másodperc.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 24. csütörtök, 11:49

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2011. november 23. szerda, 21:29


Kempelen!

Főleg azért paráztam,hogy ne legyen benne a 4 izzítógyertya hibája,ami előzőleg a rossz vezérlővel benne volt. Az eredeti kiszerelt vezérlőn valóban ott volt a BERU felirat és pont ebből kifolyólag mertem megrendelni az "utángyártott" BERU-t,csak más cikkszámmal.

Ha egyszer cserélnem kell a gyertyákat,akkor tuti,hogy "sima" BERU-t fogok venni én is.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 19:17


kisg325 írta: Sziasztok!

Ma megejtettem a kiolvastatást és szerencsére semmi tárolt hiba nincs a vezérlőben,ergo bevált az utángyártott BMW márkajelzés nélküli BERU izzításvezérlő! A gyári nekem is 06 végű volt,viszont az utángyártott BERU száma pedig ez:0522120701.

Üdv.


Néztem volna csodálkozva ha a gyári beszállítótól rendelt terméked nem működik.

Ha gyárit rendeltél volna akkor a bmw embléma mellett ott figyelt volna a beru felirat is. (látom írtad is, hogy a pénz miatt nem akartál gyárit)

Ahogy nekem is, amikor izzítógyertyát cseréltem anno. Igaz én gyárit rendeltem, de rajta figyelt a beru felirat. (legközelebb én sem veszem meg a bmw emblémásat)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 22. kedd, 19:25

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 19:08


Coyote írta: Köszönöm én is az infókat! Tuti hogy az enyémnek is ez a baja, de én felszerelés (nincs egy kurva forrasztóm és aknám vagy emelőm se, ahol hozzá tudnék férni) illetve idő hiányában a fizetős megoldást választottam
30 rugó, és pikkpakk megvan...Kiváncsi leszek az eredményre, mert a reggeli mínuszokban már 3-4 izzítást adagolok neki, és még így is kehesen indul (egy izzítás fél másodperc, gondolom ez nem normális)


Nekem vezérlő megszervízelése után se mutatja az izzítás jelzést fél másodpercnél tovább! Kehesen indul még mindig egy picit, de most mintha lassan tekerne...vagy önindító vagy pedig aksi




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 18:59


Köszönöm én is az infókat! Tuti hogy az enyémnek is ez a baja, de én felszerelés (nincs egy kurva forrasztóm és aknám vagy emelőm se, ahol hozzá tudnék férni) illetve idő hiányában a fizetős megoldást választottam
30 rugó, és pikkpakk megvan...Kiváncsi leszek az eredményre, mert a reggeli mínuszokban már 3-4 izzítást adagolok neki, és még így is kehesen indul (egy izzítás fél másodperc, gondolom ez nem normális)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 16:59


kisg325 írta: Sziasztok!

Ma megejtettem a kiolvastatást és szerencsére semmi tárolt hiba nincs a vezérlőben,ergo bevált az utángyártott BMW márkajelzés nélküli BERU izzításvezérlő! A gyári nekem is 06 végű volt,viszont az utángyártott BERU száma pedig ez:0522120701.

Üdv.


OFF autóba trafóhíd Delphi GM logóval 80-100ezer, Delphi GM logó nélkül (dettó úgy néz ki) 40ezer. és mivel a gyári is Delphi GM logóval 15ezernél elfingta magát, így tök felesleges "gyárit" venni.
de hasonlóképpen jártam én is a Beru trafókkal.

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2011. november 22. kedd, 16:54


Sziasztok!

Ma megejtettem a kiolvastatást és szerencsére semmi tárolt hiba nincs a vezérlőben,ergo bevált az utángyártott BMW márkajelzés nélküli BERU izzításvezérlő! A gyári nekem is 06 végű volt,viszont az utángyártott BERU száma pedig ez:0522120701.

Üdv.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 19:51


Nos uraim!
Kiszedtem a vezérlőt és csodák csodájára... tényleg rossz volt ahogy a kolléga leírta szintén ugyan ez volt a probléma! Kimértem a csatikat és 3 szál nem érintkezett, így én is átforrasztottam az egészet, genyós munka volt de megérte inkább minthogy fizessek érte!
Holnap próbálom.
Köszönöm ez a topic nagyon hasznos információkkal szolgál!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 17. csütörtök, 15:26


Az enyémnek 06 a vége és valamiféle potméter van rajta, az mire való?


kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2011. november 16. szerda, 17:23


Coyote írta: Ugyanigy jártam mint te, bedobta a vezérlőt és a 4 gyertyát is. Te kompletten cseréltél vezérlőt? Nekem erre kb. 29000 ftos ajánlatot adtak, ez normál ár?
Ez a vezérlő nem javítható amúgy?


A gyári alkatrész,amin rajta van a BMW embléma,az valóban 29000ft körül van,illetve egész pontosan 26916 ft a START AUTÓ HUNGARY ZRT-nél. A gyári vezérlőt a BERU gyártja,de a BERU csinál ilyen vezérlőt utángyártásban is,amin nincs rajta a BMW jel és így már csak 18289 ft átadási árban! Én ez utóbbit vettem meg és raktam bele. Igaz csak 8600ft a különbség,de kérdés megér-e ennyit a tudat,hogy BMW emblémás az izzítóvezérlő az autóban,ha ugyanazt kapod? Nekem nem...
Mihelyst újra eljutok kiolvastatni az autót,akkor majd leírom,hogy van-e valami tárolt hiba az "utángyártott" vezérlő miatt.
Nem akarok senkit sem rábeszélni,mindenki döntse el,hogy melyiket veszi meg.
Ja még annyit megjegyeznék,hogy nekem nem volt kedvem forrasztgatni,már ha egyáltalán az enyémnek is az volt a baja...

Üdv.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. november 16. szerda, 07:37


Coyote írta: Ugyanigy jártam mint te, bedobta a vezérlőt és a 4 gyertyát is. Te kompletten cseréltél vezérlőt? Nekem erre kb. 29000 ftos ajánlatot adtak, ez normál ár?
Ez a vezérlő nem javítható amúgy?


Nézd meg a második oldalon a képeket. Ha neked is hasonló probléma miatt nem működik, akkor átforrasztással orvosolható.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. november 16. szerda, 06:57


kisg325 írta: Lehet,hogy én meg olyan nehezeket kérdeztem lentebb...?
Na mindegy,azért leírom,hogy eddig mi történt esetemben. Kicseréltem az izzításvezérlőt,amit Hori jóvoltából találtam meg az autón. Köszönöm neki még egyszer! Az izzítógyertyákat végül nem cseréltem ki,gondoltam hátha csak a vezérlő miatt hozza hibának. A tegnapi minuszokban szépen izzított /tovább fent maradt az izzítás visszajelzése/ és szépen indult. Normálisan,egyenletesen járt,ergo jó az izzításom. Természetesen még visszamegyek kiolvastatni a hibatárolót még egyszer,hogy tetszik-e neki az utángyártott/gyári vezérlő,illetve hoz-e izzítógyertya hibát,de mivel szépen indult,így gondolom,hogy nem kéne semmiféle hibával találkozni.

Üdv.


Ugyanigy jártam mint te, bedobta a vezérlőt és a 4 gyertyát is. Te kompletten cseréltél vezérlőt? Nekem erre kb. 29000 ftos ajánlatot adtak, ez normál ár?
Ez a vezérlő nem javítható amúgy?