davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2016. június 07. kedd, 09:27


Hi Fanok!

A hétvégén szakadó esőben ültem a kocsiban és ment a levegőztetés fújattam a hideg levegőt (nem klíma). Kb 10 percre ahogy eleredt az eső atom párás levegőt kezdett el fújni az összes ablak bepárásodott. Gondolok arra, hogy valahol az esővíz megállhatott, valahol el lehet dugulva a esővízelvezető, és emiatt kezdte fújni a párás levegőt. Hol kezdjem a hibakeresést, és hogyan?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 07. kedd, 09:28

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Pedar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 23:13


memento írta:
Pedar írta: Sziasztok!

Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:

Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.

Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val

Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?

Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?

Előre is köszönöm!



Szia
Nekem is hasonló problémám volt.Fél évig szenvedtem vele, mire 3-4 szerelőt megjártam és semmi változás, bevittem egy márka szervízbe ahol 3 nap alatt megjavították, azóta minden rendben.Hiába volt benzinpumpa cserém ugyanúgy csinálta, na most a gond ott volt, hogy mikor cseréltettem a benzinpumpát akkor nem cseréltük vele együtt a relét, ami valószínűleg zárlatos volt ,így hiába vettem bele új pumpát azt is tönkrevágta újból.Irány a bolt, még egy benzinpumpa. Tehát nekem egy másik új pumpa + relé együttes cseréje oldotta meg a problémámat.Azért írtam le nehogy új járj, mint én, ha benzinpumpát vásárolsz érdemes azt a pár ezer forintos relét is vele együtt, ha jól tudom az ami a kesztyűtartóban van.
Remélem segítettem.

üdv Tamás



Szia!

Köszönöm a választ, amennyiben más ötlet nem lesz a problémára, belevágok az Általad javasolt AC+relé együttes cseréjébe!
Ennél a típusnál a relé a motortérben van, egy kis zöld relé, az ablakmosó relé mellett, ha jól emlékszem.
Vagy esetleg van egy másik is?
Ill., ha már reléknél tartunk:
az index reléje merre található?

Köszönöm még egyszer, hogy időt és energiát szántál a válaszra!



memento
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz memento

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 13:33


Pedar írta: Sziasztok!

Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:

Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.

Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val

Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?

Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?

Előre is köszönöm!



Szia
Nekem is hasonló problémám volt.Fél évig szenvedtem vele, mire 3-4 szerelőt megjártam és semmi változás, bevittem egy márka szervízbe ahol 3 nap alatt megjavították, azóta minden rendben.Hiába volt benzinpumpa cserém ugyanúgy csinálta, na most a gond ott volt, hogy mikor cseréltettem a benzinpumpát akkor nem cseréltük vele együtt a relét, ami valószínűleg zárlatos volt ,így hiába vettem bele új pumpát azt is tönkrevágta újból.Irány a bolt, még egy benzinpumpa. Tehát nekem egy másik új pumpa + relé együttes cseréje oldotta meg a problémámat.Azért írtam le nehogy új járj, mint én, ha benzinpumpát vásárolsz érdemes azt a pár ezer forintos relét is vele együtt, ha jól tudom az ami a kesztyűtartóban van.
Remélem segítettem.

üdv Tamás



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Pedar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 05. vasárnap, 19:54


Sziasztok!

Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:

Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.

Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val

Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?

Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?

Előre is köszönöm!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 05. vasárnap, 19:56

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz abkapos74

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2016. június 05. vasárnap, 07:41


Sziasztok, belinkelnék ide egy képet de nem akar sikerülni. Élőadatot csináltunk az autóról a torpanásos probléma miatt, hátha tudja valaki mi lehet a probléma.Ami a képen látszik, a fordulat megy felfelé, a turbó nyomást meg elveszegeti . 2,5 barrol visszaesik 2,2-re aztán ad neki majd megint elveszi. és így tovább és így tovább.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 05. vasárnap, 07:49

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Gabi79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 21:41


YELLOW írta:
Gabi79 írta: Sziasztok!
A problémám a következő:N42B20 318i-ről van szó.
Hibajelenség:Ha meleg az idő(25-30fok) 3-4óra állás után nehezen indul az autóm.
Ha gyújtás után egyből indítom beröffen és 500-600-as fordulaton vergődik,gázadásra nem reagál,és kb10 mp után leáll.Utánna újra gyújtás,10mp várakozás majd indítás pöcc-röff semmi gond szépen jár.Ezt csak melegben csinálja télen semmi gond nincs vele.
Arra gondolok hogy melegben megnő a nyomás a benzincsőben és így visszaenged a visszacsapó.És így idő kell míg újratermeli a benyát a rendszerben.(a szerelő szerint ez hülyeség).Másik hiba:1500-as fordulat alatt hirtelen gázadásra rángat,villog a motorhiba lámpa.Lehet hogy mindkettőt ac hiba okozza?
A válaszokat előre is köszönöm.


akár lehet AC is, én viszont nem zárnám ki a gyújtótrafót sem. minden hengernél van 1. é típushiba is, én is túlestem rajta, indításnál eléggé hasonló volt a jelenség. igaz amikor végleg kiőurcant, úgy járt a motor, mint egy MTZ, hangja meg mint egy Subaru-nak.
mivel felvillant a check engine piktogram, így érdemes lenne árolvasni valami BMW specifikus diaggal, mert valószínű írt be hibát. célszerű lenne akkor olvasni a hibát, kis időn belül, amikor felvillan a hibajelzés.


Azért gondolok az ac-ra mert ha eleve úgy indítom hogy gyújtás,15-20mp várakozás(közben hallom hogy megy az ac),utánna indítás akkor nincs hiba.Csak az hogy 1500alatt úgy kell nyomni a gázt mint hímestojást,különben szétrángat a motor.(ez a rángatás szerencsére megvan télen is

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 21:19


Gabi79 írta: Sziasztok!
A problémám a következő:N42B20 318i-ről van szó.
Hibajelenség:Ha meleg az idő(25-30fok) 3-4óra állás után nehezen indul az autóm.
Ha gyújtás után egyből indítom beröffen és 500-600-as fordulaton vergődik,gázadásra nem reagál,és kb10 mp után leáll.Utánna újra gyújtás,10mp várakozás majd indítás pöcc-röff semmi gond szépen jár.Ezt csak melegben csinálja télen semmi gond nincs vele.
Arra gondolok hogy melegben megnő a nyomás a benzincsőben és így visszaenged a visszacsapó.És így idő kell míg újratermeli a benyát a rendszerben.(a szerelő szerint ez hülyeség).Másik hiba:1500-as fordulat alatt hirtelen gázadásra rángat,villog a motorhiba lámpa.Lehet hogy mindkettőt ac hiba okozza?
A válaszokat előre is köszönöm.


akár lehet AC is, én viszont nem zárnám ki a gyújtótrafót sem. minden hengernél van 1. é típushiba is, én is túlestem rajta, indításnál eléggé hasonló volt a jelenség. igaz amikor végleg kiőurcant, úgy járt a motor, mint egy MTZ, hangja meg mint egy Subaru-nak.
mivel felvillant a check engine piktogram, így érdemes lenne árolvasni valami BMW specifikus diaggal, mert valószínű írt be hibát. célszerű lenne akkor olvasni a hibát, kis időn belül, amikor felvillan a hibajelzés.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz tbadzs

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 21:06


Sziasztok!
Kis segítség kellene. Alapjáraton, gázon az egyik hengerben magas a "rough", ahogy visszaengedem a gázt az összes hengerben felkúszik teljesen feketére a csík, felkiáltó jeles lesz az összes. Gyertyák ma lettek cserélve, a kipufogó majdnem biztosan kifúj a hengerfejnél, és két lambdás hibát jelez, 202/203 lambda control Bank 1/2. (704 rpm fordulatok jön be a hibakód). motor: M52 Mi lehet a gond?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Gabi79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 20:52


Sziasztok!
A problémám a következő:N42B20 318i-ről van szó.
Hibajelenség:Ha meleg az idő(25-30fok) 3-4óra állás után nehezen indul az autóm.
Ha gyújtás után egyből indítom beröffen és 500-600-as fordulaton vergődik,gázadásra nem reagál,és kb10 mp után leáll.Utánna újra gyújtás,10mp várakozás majd indítás pöcc-röff semmi gond szépen jár.Ezt csak melegben csinálja télen semmi gond nincs vele.
Arra gondolok hogy melegben megnő a nyomás a benzincsőben és így visszaenged a visszacsapó.És így idő kell míg újratermeli a benyát a rendszerben.(a szerelő szerint ez hülyeség).Másik hiba:1500-as fordulat alatt hirtelen gázadásra rángat,villog a motorhiba lámpa.Lehet hogy mindkettőt ac hiba okozza?
A válaszokat előre is köszönöm.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 04. szombat, 21:12

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 14:05


YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. június 04. szombat, 05:12


erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 22:50


sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 22:04


erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 21:28


YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 20:57


erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.