Sziasztok!
Az autóm: 318i Touring ('99/12) M43B19
A következő probléma idegesít egy ideje:
Reggelente az első indításnál és kizárólag csak akkor a fordulat teljesen visszaesik és a motor leáll... Aztán, ha elindítom újra, dadog a motor a fordulat ingadozik és az autó rángatva indul. Ha a kuplungot benyomom, ismét a fordulatot visszaejtve leáll a motor.
Ezt mondjuk megcsinálja 2 vagy 3 alkalommal, aztán utána nem.
A nap többi részében ez a hiba nem jön elő, olyannyira nem, hogy minden indítás után szépen felpörög mondjuk 1200-1400-as fordulatig, majd gyönyörűen beáll 850-900 körülre.
Csak a reggeli első indítás ilyen gyatra...
Kellemetlen, mert amíg kijutok a parkolóból kell néhányat kanyarodnom és ekkor, ha a kuplungot benyomva kanyarodok, akkor leáll és a szervo elszáll..., én meg kapaszkodhatok a kormányba, nehogy nyársra tűzzem valamelyik parkoló autót.
Olvastam itt a Fórumban több lehetséges hibaokot is, ezek egy részét meg is próbáltam kiszűrni:
- benzinszűrő kicserélve, új
- gyújtás ellenőrizve, jó
- vákuumcsövek ellenőrizve, nincs repedés-szakadás
- légtömegmérő cserélve (ezt a diag kidobta)
- jelenleg hibakód nincs, ugyan csak egy egyszerű kis ELM327 diagom van TorquePro-val
Az feltűnt, hogy az AC pumpát nem hallom nyomni, de gyakorlatilag sosem (ezt még ellenőrzőm holnap az ülés eltávolítva is).
Olvastam, hogy a vezérműtengely jeladó is produkálhat ilyet: viszont akkor miért csak a reggeli indításkor?
Ill. olvastam azt is, hogy előfordulhat az is, hogy az AC nem tartja meg a nyomást, azért nyögdécsel reggel..., ill. valahol olvastam a "becsöpögés"-ről is, mint lehetséges hibaokról. Vagy esetleg a nyomásszabályzó?
Ebben kérném a segítségeteket/tanácsotokat, hogy mi lenne az az alkatrész, amit első körben cserélnem kellene?
Előre is köszönöm!
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 05. vasárnap, 19:56