mateef írta:
Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,
kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal.