jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 09:42


jlaci74 írta: Gyerekek, túldramatizáljátok ezt a dolgot...
1 Az autó van értetek és nem fordítva...
2 Az alkatrész forgalmazóknak és a szerelőknek is élni kell valamiből ...






Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 09:02


Sziasztok!

Jó ez az eszmefuttatás.
Részemről: Nekem öreg dieselem van, rengeteg rémtörténet van a neten a TDS motorokról, és van nagyon sok ismerősöm is akiknek 25TDS-e van (E34,E36,E39) mindegyik már megélt jó néhány dolgot.
Én azt az infót kaptam tőlük, hogy amíg nem áll középen a víz addig 2000 max, de ami még fontosabb, ha megküldöd az autót hagyni kell visszahűlni üzemi hőfokra, mert a forró motor leállítása egyenlő a halállal (blokkban felforr a víz mivel megáll a cirkuláció, és szétnyomja a tömítéseket, rosszabb esetben elreped a hengerfej).
Úgyhogy én inkább elszívok egy cigit indulás előtt, had ketyeregjen, aztán míg be nem áll a víz addig ésszel, utána meg lehet vele menni mind állat.
Ami nálam jó, hogy kb 1700-nál dobja a következő fokozatot a váltó így simán megyek 60-70-el ha kell 2000 alatt.
Leállításnál már eleve nem pörgetem szét, miután beérek a cél-lakott területre, aztán parkolok, összeszedem a motyómat, lekapcsolgatok minden elektromos kütyüt és csak utána állítom le.

Üdv.:Neo



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 10. vasárnap, 00:09


negativ0001 írta:
Neo954 írta:
jons írta:
anubisz írta:
a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen.


Én is ráálltam erre a gyakorlatra, bár ezzel együtt eszembe jutott valami. A fűtőkör jéghideg, a hűtővízkör pedig igen forró. Elindul a keveredés. Nem okoz ez hosszútávon problémát? A gyors hőtágulásra gondolok. Ha kezdetektől nyitva a csap, akkor együtt melegszenek az alkatrészek, nem hirtelen.
Csak egy kérdés. Az sem biztos, hogy van értelme, csak úgy eszembe jutott.


Ha nem a motor vízkörébe küldi be a hideg vizet akkor nem okozhat gondot szerintem, a hűtőben elkeveredik.


Na ezert szerelem en be a Webastot, mert ezen a telen sok rovid utam lesz, mert megvaltozott a munkahelyem es kozelebb van. Igy mindig meleg motorral indulok.
A helyet mar kialakitottam neki. A legszurot kidobtam dobozostol, betettem egy K&N legszurot es a legszuro doboz helyere siman befer a Webasto.


8 fokot esik vissza, 90 nél bekapcsolom a fűtést, 82,84 re esik vissza pár percre. Azért ettől nem megy tönkre egy motor, mivel ha gyorsan megyek akkor is visszahűl majdnem 80 ra.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 22:20


Gyerekek, túldramatizáljátok ezt a dolgot...
1 Az autó van értetek és nem fordítva...
2 Az alkatrész forgalmazóknak és a szerelőknek is élni kell valamiből ...

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 22:04


haka írta: hát én bizony azért vettem BMW-t, hogy az első perctől dinamikusan tudjak menni, nem akarok 10-15 percig arra figyelni, hogy 30-al menjek 3-asban
Na és a reakció az volt, hogy nem is kell csak 4k főlé ne toljam.
Nekem ez tetszik én e szerint fogom használni szerintem a fűtést és a bemelegedés miatti alacsonyabb fordulatot is


Ugyanitt megkímélt, garázsban tartott dízel eladó... jelige: első perctől kezdve, akár hideg motorral is dinamikusan húz

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 21:33


haka írta:
YELLOW írta: nos, amit Jons pedzeget, azon én is agyaltam már. én megnéztem 3-5km-rel később melegszik be, ha az elejétől megy a fűtés, nekem ez annyira nem vészes, inkább mint a hirtelen hideg okozzon valamit.

egyre több cikket olvasni, hogy hülyeség helyben járatni a motort, dízelnél, is elég fél perc, benzinesnél, 10 sec is. ezért kell megfelelő hideg oldali olaj. az olaj bemelegedése fontosabb mint a vízé, de jóval lassabban melegszik, és ha nincs terhelve, akkor nem is fog, és az olaj legjobb kenése üzemi hőfokon van. a lényeg, hogy hidegen nem szabad túl pörgetni a motort, ami benzinesnél 3ezret jelent, dízelnél 2500-as fordulatot max. és amíg nem meleg, csak fokozatos terheléssel célszerű gyorsítani, nem padlógázzal, laposabb nyomatékkal menni.


Hát én nem hozzáértőként, úgy gondolom, hogy azért van digit klima a kocsiban, hogy benyomom a hőfokot és pont ennyit akartam vele foglalkozni. Biztos nem fogom kapcsolgatni a fűtést ki be, amikor indulok megállok, felmelegedett vagy lehűlt a víz. Azt gondolom tutira ehhez képest is van kialakítva a dolog

A bemelegedésről én a szerelőktől azt az infót kaptam, hogy 90-ig ne toljam, ami nem akkor van, amikor középen van a mutató, hanem még azután is kicsit várni kell. Amit a titkos menüben menet közben akár lehet is csekkolni, ha nagyon akarja az ember ugye.
Mondtam is egyből, hogy olvastam a fórumon, hogy 2500-t irkál mindenki, de hát az annyira alacsony, hogy hát én bizony azért vettem BMW-t, hogy az első perctől dinamikusan tudjak menni, nem akarok 10-15 percig arra figyelni, hogy 30-al menjek 3-asban
Na és a reakció az volt, hogy nem is kell csak 4k főlé ne toljam.

Nekem ez tetszik én e szerint fogom használni szerintem a fűtést és a bemelegedés miatti alacsonyabb fordulatot is





4k főlé ne tolld a dízelt? fasza szakember lehetett... nem kell 30-cal menni hármasban, de ugye ez attól függ, hogy emnynit mész a városban, vagy csak abban mész-e. én már úgy tolom, hogy hidegen, ha 50-es tempo a max, pl városban, akkor negyedik fokozat felé nem váltok, lényeg az hirtelen terhelni nem kell a motort, de menni kell vle, nem helyben járatni, mert lassabban melegszik. van egy videóm garázsban indítom 3 perc után ér ki a kék mezőből. menet közben 3 perc alatt már szinte középen van a mutató. pedig óvatosan megyek vele olyankor. munkahelyen látom, ugye 12 órát dolgozunk, aztán hidegekben sokan 10 percig helyben járatják az autót, közben bagóznak, jó ürügy, de az autónak nem hiszem, hogy jó.

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 21:24


YELLOW írta: nos, amit Jons pedzeget, azon én is agyaltam már. én megnéztem 3-5km-rel később melegszik be, ha az elejétől megy a fűtés, nekem ez annyira nem vészes, inkább mint a hirtelen hideg okozzon valamit.

egyre több cikket olvasni, hogy hülyeség helyben járatni a motort, dízelnél, is elég fél perc, benzinesnél, 10 sec is. ezért kell megfelelő hideg oldali olaj. az olaj bemelegedése fontosabb mint a vízé, de jóval lassabban melegszik, és ha nincs terhelve, akkor nem is fog, és az olaj legjobb kenése üzemi hőfokon van. a lényeg, hogy hidegen nem szabad túl pörgetni a motort, ami benzinesnél 3ezret jelent, dízelnél 2500-as fordulatot max. és amíg nem meleg, csak fokozatos terheléssel célszerű gyorsítani, nem padlógázzal, laposabb nyomatékkal menni.


Hát én nem hozzáértőként, úgy gondolom, hogy azért van digit klima a kocsiban, hogy benyomom a hőfokot és pont ennyit akartam vele foglalkozni. Biztos nem fogom kapcsolgatni a fűtést ki be, amikor indulok megállok, felmelegedett vagy lehűlt a víz. Azt gondolom tutira ehhez képest is van kialakítva a dolog

A bemelegedésről én a szerelőktől azt az infót kaptam, hogy 90-ig ne toljam, ami nem akkor van, amikor középen van a mutató, hanem még azután is kicsit várni kell. Amit a titkos menüben menet közben akár lehet is csekkolni, ha nagyon akarja az ember ugye.
Mondtam is egyből, hogy olvastam a fórumon, hogy 2500-t irkál mindenki, de hát az annyira alacsony, hogy hát én bizony azért vettem BMW-t, hogy az első perctől dinamikusan tudjak menni, nem akarok 10-15 percig arra figyelni, hogy 30-al menjek 3-asban
Na és a reakció az volt, hogy nem is kell csak 4k főlé ne toljam.

Nekem ez tetszik én e szerint fogom használni szerintem a fűtést és a bemelegedés miatti alacsonyabb fordulatot is





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. november 09. szombat, 21:26


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 20:52


nos, amit Jons pedzeget, azon én is agyaltam már. én megnéztem 3-5km-rel később melegszik be, ha az elejétől megy a fűtés, nekem ez annyira nem vészes, inkább mint a hirtelen hideg okozzon valamit.

egyre több cikket olvasni, hogy hülyeség helyben járatni a motort, dízelnél, is elég fél perc, benzinesnél, 10 sec is. ezért kell megfelelő hideg oldali olaj. az olaj bemelegedése fontosabb mint a vízé, de jóval lassabban melegszik, és ha nincs terhelve, akkor nem is fog, és az olaj legjobb kenése üzemi hőfokon van. a lényeg, hogy hidegen nem szabad túl pörgetni a motort, ami benzinesnél 3ezret jelent, dízelnél 2500-as fordulatot max. és amíg nem meleg, csak fokozatos terheléssel célszerű gyorsítani, nem padlógázzal, laposabb nyomatékkal menni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 19:34


Neo954 írta:
jons írta:
anubisz írta:
a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen.


Én is ráálltam erre a gyakorlatra, bár ezzel együtt eszembe jutott valami. A fűtőkör jéghideg, a hűtővízkör pedig igen forró. Elindul a keveredés. Nem okoz ez hosszútávon problémát? A gyors hőtágulásra gondolok. Ha kezdetektől nyitva a csap, akkor együtt melegszenek az alkatrészek, nem hirtelen.
Csak egy kérdés. Az sem biztos, hogy van értelme, csak úgy eszembe jutott.


Ha nem a motor vízkörébe küldi be a hideg vizet akkor nem okozhat gondot szerintem, a hűtőben elkeveredik.


Na ezert szerelem en be a Webastot, mert ezen a telen sok rovid utam lesz, mert megvaltozott a munkahelyem es kozelebb van. Igy mindig meleg motorral indulok.
A helyet mar kialakitottam neki. A legszurot kidobtam dobozostol, betettem egy K&N legszurot es a legszuro doboz helyere siman befer a Webasto.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 17:32


jons írta:
anubisz írta:
a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen.


Én is ráálltam erre a gyakorlatra, bár ezzel együtt eszembe jutott valami. A fűtőkör jéghideg, a hűtővízkör pedig igen forró. Elindul a keveredés. Nem okoz ez hosszútávon problémát? A gyors hőtágulásra gondolok. Ha kezdetektől nyitva a csap, akkor együtt melegszenek az alkatrészek, nem hirtelen.
Csak egy kérdés. Az sem biztos, hogy van értelme, csak úgy eszembe jutott.


Ha nem a motor vízkörébe küldi be a hideg vizet akkor nem okozhat gondot szerintem, a hűtőben elkeveredik.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 17:30


sanko írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.

Szia! Nem kell leragasztani semmit,hanem termosztatot kell cserélni. Nekem minusz 15fokban is üzemi höfokon van a viz ami az én esetemben 88fok,bármilyen sebességgel és fordulaton megyek! És a fütéssel kapcsolatban- dizeleseknek érdemes bekapcsolt fütéssel startolni hidegben mivel az elektromos kiegészitö fütés csak akkor aktiv ha bekapcsolod a fütést,ami hozzásegit a hütöviz bemelegedéséhez ezáltal a motor és az utastér bemelegedéséhez is.



Látod ez eszembe sem jutott!
Nekem mindig be van kapcsolva a fűzét télen, mert digitklimás, és gyújtásra kapcsol a rendszer, kivéve ha kikapcsolom, de azt meg mindig elfelejtem.


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 17:17


anubisz írta:
a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen.


Én is ráálltam erre a gyakorlatra, bár ezzel együtt eszembe jutott valami. A fűtőkör jéghideg, a hűtővízkör pedig igen forró. Elindul a keveredés. Nem okoz ez hosszútávon problémát? A gyors hőtágulásra gondolok. Ha kezdetektől nyitva a csap, akkor együtt melegszenek az alkatrészek, nem hirtelen.
Csak egy kérdés. Az sem biztos, hogy van értelme, csak úgy eszembe jutott.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sanko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 17:16


Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.

Szia! Nem kell leragasztani semmit,hanem termosztatot kell cserélni. Nekem minusz 15fokban is üzemi höfokon van a viz ami az én esetemben 88fok,bármilyen sebességgel és fordulaton megyek! És a fütéssel kapcsolatban- dizeleseknek érdemes bekapcsolt fütéssel startolni hidegben mivel az elektromos kiegészitö fütés csak akkor aktiv ha bekapcsolod a fütést,ami hozzásegit a hütöviz bemelegedéséhez ezáltal a motor és az utastér bemelegedéséhez is.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 16:54


Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.


Lehet én is kipróbálom,ha lesz -10,15 úgy is látom számszerűen a hőfokot, meg nálam úgy van minél gyorsabban megyek annál jobban hűl. Ha már gyorsíttok,előzök akkor esik vissza 80,90 közé. Persze a mutatón nem látszik, mert az csak 74 foknál billen meg.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 09. szombat, 16:50


anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta: Most akkor tehetek 0-30 as olajat a kocsiba? Alkalmazhatnátok már egy házi olajszakértőt.
Természetesen azért, hogy hidegindításkor is egyből legyen kenésem.


Az 5w30 bőven elegendő nem Szibériában indítasz gondolom -50 fokban.


Hát ezek az olaj cikkek azt írják a 0 ás se optimális csak annál kisebbet nem tudnak csinálni, természetesen a hidegindításkor.


Nem kell ám mindent elhinni..
Nem megy tönkre az autó attól, hogy 5 vagy 10 w-s olajat raknak bele télre.
Ami fontosabb az az indítás utáni fél perc addig ne legyen terhelve semmikép mert nem alakul még ki a kenőfilm réteg és fém a fémen forog.


a fűtést se kapcsolom be amíg nem 90 fokos a víz. ( mivel olaj hőfokot nem tudok nézni)
inkább megfagyok a kocsiba, de minél előbb üzemi hőfokon legyen. Ha elkezdek fűteni sose melegszik fel -10 fokba. meg minek,mikor meleget is alig nyom addig, a víz meg nem melegszik miatta.Max ha az ablakon nem lehet kilátni.


Látszik vigyázol az autódra, ha minőségi motorolajat teszel bele jó hosszú élete lesz!

Nekem relatív hamar bemelegszik, viszont ha 80-90-es tempóval megyek mondjuk két falu közt akkor olyan 1700-at forog a motor és majdnem visszahűl a kék jelzésig, már elgondolkoztam rajta, hogy így a téli időszakban leragasztok egy részt a hűtőn, mint annak idején a cbr-en hogy meglegyen az üzemi hőfokom.