Pintyi86 írta:
Sziasztok !
Az autom bmw e46 316i-benzin
úgy kezdődött a probléma hidegen be indítottam Check lámpa narancssárgán világit és fekete kormos füst 4000-nél tovább nem lehet el pörgetni de van amikor 3500-ig sem ha meleg a motor akkor max 4500ig de nem mindig sikerül az alap 4000 dadogva gyorsul és nem is húz úgy ahogy kellene lomha és az alapjáraton 600 és 1000 között fel le mozog a fordulatszám mérő ha hirtelen be kanyarodok akkor meg leáll.
A wallisba vittem a kocsit kiolvastatni P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1) hibakódot jelzet ott azt mondták foganyusház szélőztetető szelep valami DISA VALVE A youtubon van pár videó róla + kartergáz cső + kartergáz szűrő.
Nos én el vittem még egy másik szerelőhöz az azt mondta tényleg szét mállott a kartergáz cső azt kicserélte + a kartergazszűrőt.
A hiba ismét fent állt ugyan úgy aztán rá olvasót P0170 hibakód az azt mondta holtpont jeladó azt is kicseréltem , és semmi változás aztán jött az összes vákuumcső ismét semmi változás.
aztán elvittem másik szerelőhöz az azt mondta szívósorház tömítés azt még nem csináltam meg mert már kifogytam a pénzből és nem szeretném kicserélni az összes létező alkatrészt.
el vittem egy márkafügetótlen szerelőhöz ott is P0170-es hibakód az azt mondta lambda szonda.
AKKOR MOST MIT CSINÁLJAK CSERÉLJEM KI A SZÍVÓSORHÁZ TÖMÍTÉST ? VAGY A LAMBDA SZONDÁT ?
VAGY FOGATYUSHÁZ SZELEZTETŐ SZELEPET ?
AKI VOLT HASONLÓHELYZETBE VAGY TUD SEGÍTENI TUD AZ ÍRJON KÖSZI.
szerintem meg totál felesleges volt ezért új topic-ot nyitni, mikor ott a "Mi lehet a baj" topic.
Kérném az illetékest, hogy másolja oda át a dolgokat ezt meg törölje, mert totál felesleges! Danke!ha a hangja is hülye az autónak, akkor nem lehet, hogy egy hengered nem megy? nekem akkor csinált ilyet, hogy nem lehetett pörgetni, nem ment olyan 3500 felé, de nem is akartam, hogy menjen, alapjárat ugrált. igaz nekem nem kormolt, de füst azé jött, nem vészesen.
a fekete füst általában vízre utal, ez alátámasztja a tömítés dolgot, pl hűtőfoyladék kerül az égéstérbe.
egyébként nekem ez tipikus gyújtés probléma. valóban lehet a jeladó, bár cserélve lett. akkor gyertya, trafó.
próbaképpen alapjáraton csináld már meg, hogy sorba lehúzod a gyújtókábelt, vagy a trafóból kicsatlakoztatod, vagy lehúzod a gyertyáról. de mindig csak egyről. aztán visszadugod, és mész a következőre. ne lepődj meg ha változik a motor járása. amelyik hengernél lehúzáskor nem fog változni, ott gyertya, vagy trafó gond van. egyszerű művelet. ha mindegyiknél változik, akkor gyújtásrész legalább kizárva.