Morzsi87 írta:
valter320d írta:
Morzsi87 írta:
Üdv Mindenki
Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automatam van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerintetek milyen jellegű hibával állok szemben?
Köszi előre is!
Hát nemtom volt mostanában váltóolaj cserélve,vagy van e egyáltalán benne?
Bevallom nem. Egyébként milyen időközönként illik? De gondolod hogy esetleg ezért?
Azért én előtte megemelném a kocsit és alánéznék az autónak nincs e valami gond a hajtás körül. Kardántengely vagy kardánkereszt. Ha ezek rendben vannak akkor a váltó, de sajnos ha eddig eljutott a váltó, akkor nagyon minimális az esély hogy egy olajcsere javítani fog, bár az igaz hogy megpróbálható és olcsóbb, mint egy bontott vagy új váltó.
Amit viszont fontosnak tartanék megjegyezni, hogy az olajcsere semmit nem ér önmagában.
Minden az évek alatt felhalmozott olajsár, szennyeződés felgyülemlik az olajszűrőben. Ha megtelik, akkor egyrészt nem látja el a feladatát, másrészt csökken a váltóban az előírt olajnyomás és ez gondot okozhat a működésben. Tehát bárminemű olajcserét meg kell hogy előzzön egy szűrőcsere.