Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2009. szeptember 05. szombat, 17:33


kérdés

csináltam egy inspekcio nullázást az auton eddig ha ráadtam a gyujtást akkor az olaj csere hátralévö idö jelent meg most meg az inspekcio visszaszámlálása hogy tudom az olajat elötérbe hozni ?

továbbá milyen folyadékkal célszerü a légtömegméröt tisztitani ?

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 23:53


kempelen írta:
hil írta:
Szerintem egyszerûen akad a mûszer forgórésze kosztól vagy szétkopott csúcságyazás, esetleg a spirálrugók miatt
hil


Szia Hil!

Nincs ebben már spirálrugó sem. Az elektronika teszi még vissza alapállapotba is. Semmi tehetetlenségi trükk, színtiszta elektronikus vezérlés.


Ezért fordulhat az elõ, hogy baleseteknél mutatja az óra, hogy mikor jött a baj

Ebbõl kiindulva erõsen úgy néz ki, hogy a kis motorkával (forgatómotort (forgatótekercset)) van a probléma, hiszen írta, hogy ha megpöckölte visszaugrott, szóval ott szorul valami.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 21:56


zsitvayb írta: Esetleg, aki szedett már szét ilyen óracsoportot, annál is volt egy kis ellenállása a mutatónak (nálam ráadásul "szakaszos" - sajnos nem találok most erre jobb szót, olyan mintha kb. 0,1mm-enként megakadna egy picit)? Vagy viszonylag ellenállás nélkül lehetett forgatni...(most éppen erre gyanakszom).

SZERK: igazából sztornó a kérdés, közben rájöttem, hogy ez hülyeség. Gondolom azért van neki egy kis ellenállása, hogy ne ugráljon összevissza a mutató, hanem azért valamennyire konstans értéket mutasson, konstans sebesség mellett.
A jeladót kizárnám, mert km számláló, és a napi számláló az megy rendesen. Úgyhogy marad az óra. Ilyenek javításával esetleg ki foglalkozik? Merre érdemes elindulni?


A mutatónak annyi az ellenállása ha megpörgeted, mint egy apró elektromotornak. Azonos erõvel lehet végigmozgatni a körpályán. Menet közben nem akadozhat.

Javítása csak akkor lenne lehetséges, ha a forgatómotort (forgatótekercset) vagy más hibás alkatrészt betudnád szerezni. Erre semmi esélyed sincs, hacsak egy másikból ki nem buherálod. Tehát alapból javítani nem lehet, azaz csak az ügyes emberek otthoni módszerével, ha már beszereztél egy donort.

Ha nem kapsz egy rosszat, amibõl kiveszed a hibás alkatrészt, akkor marad egy másik komplett mûszeregység beszerzése.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 21:47


hil írta:
Szerintem egyszerûen akad a mûszer forgórésze kosztól vagy szétkopott csúcságyazás, esetleg a spirálrugók miatt
hil


Szia Hil!

Nincs ebben már spirálrugó sem. Az elektronika teszi még vissza alapállapotba is. Semmi tehetetlenségi trükk, színtiszta elektronikus vezérlés.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 20:15


zsitvayb írta: Esetleg, aki szedett már szét ilyen óracsoportot, annál is volt egy kis ellenállása a mutatónak (nálam ráadásul "szakaszos" - sajnos nem találok most erre jobb szót, olyan mintha kb. 0,1mm-enként megakadna egy picit)? Vagy viszonylag ellenállás nélkül lehetett forgatni...(most éppen erre gyanakszom).

SZERK: igazából sztornó a kérdés, közben rájöttem, hogy ez hülyeség. Gondolom azért van neki egy kis ellenállása, hogy ne ugráljon összevissza a mutató, hanem azért valamennyire konstans értéket mutasson, konstans sebesség mellett.
A jeladót kizárnám, mert km számláló, és a napi számláló az megy rendesen. Úgyhogy marad az óra. Ilyenek javításával esetleg ki foglalkozik? Merre érdemes elindulni?


Szerintem egyszerûen akad a mûszer forgórésze kosztól vagy szétkopott csúcságyazás, esetleg a spirálrugók miatt
hil

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 18:01


YELLOW írta: jajj igazad van, sorry akkor a fordulatszámot veszi onnan? vagy az a E36? sz a baj totál az E36 diffije van a szemem elõtt! de az ABS valóban igaz lehet!

Eapa írta:
YELLOW írta: a diffi házba bemegy egy 3 bár a mi esetünkben ha van DSC akkor több vezetékes csati, ha jól sejtem... a diffiben belül van egy lamellás tárcsa, ami egy induktív érzékelõ elõtt vagy hall érzékelõ elõtt forog és ebbõl számol... a csati a kardán felöli becsatlakozás oldalán van, ha a kardán felõl nézed akkor azt hiszem a bal oldalon, és fentrõl csatlakozik, vagy valahol a kábel szigetelése megsérült... bár ez a kábel az autó fedélzetijébe megy, szóval ha ott minden rendben, akkor a fedélzeti, óracsoport lesz a ludas...

elõször mindenképp a kontaktok tisztítása, a Tuner tisztító a legjobb, az enyhén megmarja az érintkezõ felöletet, nem kell sikálni se, ha ezek után se javul, tehát az óra csatinál is tisztít, akkor jöhet az óra, majd a fedélzeti szoftvere

zsitvayb írta:
YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.



Az e46-nál nem a difibõl veszik a sebességjelet hanem az ABS szenzorból, ha jól emlékszem a jobb hátsóból.

A difibõl nem jön ki vezeték, hacsak nem tekert fel valamit a féltengely a krumpliföldön

jaja az az e36

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 13:04


Esetleg, aki szedett már szét ilyen óracsoportot, annál is volt egy kis ellenállása a mutatónak (nálam ráadásul "szakaszos" - sajnos nem találok most erre jobb szót, olyan mintha kb. 0,1mm-enként megakadna egy picit)? Vagy viszonylag ellenállás nélkül lehetett forgatni...(most éppen erre gyanakszom).

SZERK: igazából sztornó a kérdés, közben rájöttem, hogy ez hülyeség. Gondolom azért van neki egy kis ellenállása, hogy ne ugráljon összevissza a mutató, hanem azért valamennyire konstans értéket mutasson, konstans sebesség mellett.
A jeladót kizárnám, mert km számláló, és a napi számláló az megy rendesen. Úgyhogy marad az óra. Ilyenek javításával esetleg ki foglalkozik? Merre érdemes elindulni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 12:54


jajj igazad van, sorry akkor a fordulatszámot veszi onnan? vagy az a E36? sz a baj totál az E36 diffije van a szemem elõtt! de az ABS valóban igaz lehet!

Eapa írta:
YELLOW írta: a diffi házba bemegy egy 3 bár a mi esetünkben ha van DSC akkor több vezetékes csati, ha jól sejtem... a diffiben belül van egy lamellás tárcsa, ami egy induktív érzékelõ elõtt vagy hall érzékelõ elõtt forog és ebbõl számol... a csati a kardán felöli becsatlakozás oldalán van, ha a kardán felõl nézed akkor azt hiszem a bal oldalon, és fentrõl csatlakozik, vagy valahol a kábel szigetelése megsérült... bár ez a kábel az autó fedélzetijébe megy, szóval ha ott minden rendben, akkor a fedélzeti, óracsoport lesz a ludas...

elõször mindenképp a kontaktok tisztítása, a Tuner tisztító a legjobb, az enyhén megmarja az érintkezõ felöletet, nem kell sikálni se, ha ezek után se javul, tehát az óra csatinál is tisztít, akkor jöhet az óra, majd a fedélzeti szoftvere

zsitvayb írta:
YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.



Az e46-nál nem a difibõl veszik a sebességjelet hanem az ABS szenzorból, ha jól emlékszem a jobb hátsóból.

A difibõl nem jön ki vezeték, hacsak nem tekert fel valamit a féltengely a krumpliföldön


státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 12:44


YELLOW írta: a diffi házba bemegy egy 3 bár a mi esetünkben ha van DSC akkor több vezetékes csati, ha jól sejtem... a diffiben belül van egy lamellás tárcsa, ami egy induktív érzékelõ elõtt vagy hall érzékelõ elõtt forog és ebbõl számol... a csati a kardán felöli becsatlakozás oldalán van, ha a kardán felõl nézed akkor azt hiszem a bal oldalon, és fentrõl csatlakozik, vagy valahol a kábel szigetelése megsérült... bár ez a kábel az autó fedélzetijébe megy, szóval ha ott minden rendben, akkor a fedélzeti, óracsoport lesz a ludas...

elõször mindenképp a kontaktok tisztítása, a Tuner tisztító a legjobb, az enyhén megmarja az érintkezõ felöletet, nem kell sikálni se, ha ezek után se javul, tehát az óra csatinál is tisztít, akkor jöhet az óra, majd a fedélzeti szoftvere

zsitvayb írta:
YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.



Az e46-nál nem a difibõl veszik a sebességjelet hanem az ABS szenzorból, ha jól emlékszem a jobb hátsóból.

A difibõl nem jön ki vezeték, hacsak nem tekert fel valamit a féltengely a krumpliföldön

státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 12:42


YELLOW írta: a diffi házba bemegy egy 3 bár a mi esetünkben ha van DSC akkor több vezetékes csati, ha jól sejtem... a diffiben belül van egy lamellás tárcsa, ami egy induktív érzékelõ elõtt vagy hall érzékelõ elõtt forog és ebbõl számol... a csati a kardán felöli becsatlakozás oldalán van, ha a kardán felõl nézed akkor azt hiszem a bal oldalon, és fentrõl csatlakozik, vagy valahol a kábel szigetelése megsérült... bár ez a kábel az autó fedélzetijébe megy, szóval ha ott minden rendben, akkor a fedélzeti, óracsoport lesz a ludas...

elõször mindenképp a kontaktok tisztítása, a Tuner tisztító a legjobb, az enyhén megmarja az érintkezõ felöletet, nem kell sikálni se, ha ezek után se javul, tehát az óra csatinál is tisztít, akkor jöhet az óra, majd a fedélzeti szoftvere


Az e46-nál nem a difibõl veszik a sebességjelet hanem az ABS szenzorból, ha jól emlékszem a jobb hátsóból.

A difibõl nem jön ki vezeték, hacsak nem tekert fel valamit a féltengely a krumpliföldön


zsitvayb írta:
YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 12:34


a diffi házba bemegy egy 3 bár a mi esetünkben ha van DSC akkor több vezetékes csati, ha jól sejtem... a diffiben belül van egy lamellás tárcsa, ami egy induktív érzékelõ elõtt vagy hall érzékelõ elõtt forog és ebbõl számol... a csati a kardán felöli becsatlakozás oldalán van, ha a kardán felõl nézed akkor azt hiszem a bal oldalon, és fentrõl csatlakozik, vagy valahol a kábel szigetelése megsérült... bár ez a kábel az autó fedélzetijébe megy, szóval ha ott minden rendben, akkor a fedélzeti, óracsoport lesz a ludas...

elõször mindenképp a kontaktok tisztítása, a Tuner tisztító a legjobb, az enyhén megmarja az érintkezõ felöletet, nem kell sikálni se, ha ezek után se javul, tehát az óra csatinál is tisztít, akkor jöhet az óra, majd a fedélzeti szoftvere


zsitvayb írta:
YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 11:49


YELLOW írta: több lehetõség van:
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen


Ezt merre keressem? (Bocs, de még elég tudatlan vagyok BMW ügyileg, reméltem ez így is marad, de úgy látszik kezdõdnek az apró idegesítõ hibák, és muszáj leszek BMW-bõl is expertté válni)

Kizárnék mindent mielõtt beruházok egy új órába.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 10:57


több lehetõség van:

1. a mutató beleér a számlapba
2. a mutató alatt az elektronikai panelen van egy tekercs, ami indukció alapján mozgatja a mutatót, lehet ott koszos, vagy azt kell cserélni
3. kontakt spray-el meg kell tisztítani a csatlakozókat
4. lehet szoftver hiba, vagy egyéb kis alkatrész a mászeregységben
5. mivel a diffibõl szedi a jelet, lehet az ottani csatlakozó elmozdult, nem kontaktol rendesen

-----------------------------------------------------------------------


"Folytatás...
Ma reggel arra lettem figyelmes, hogy egy viszonylag lightos gyorsítás közben elkezdett a mutató szakaszosan menetelni felfelé...egészen 240-ig, majd ott megállt és azt vette 0-ának. Haladás közben néha ki is akadt már a mutató...
Majd most már okos voltam, most már kábelt sem húztam le csak gondoltam nyomok egy "titkos menü 21.0"-át...és visszaállt nullára."

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2009. szeptember 02. szerda, 08:33


zsitvayb írta: [
SZERK.:
Nos, közben a hazaút alatt ismét felakadt az óra, ugyan most éppen csak a 0 fölött, de láthatóan. Majd éppen kezdtem volna megint szétszedni, de gondoltam egyet és a vastagabbik kábelköteget lehúztam, majd visszadugtam (korábbi szétszedésnél gyanús volt, hogy mintha ilyenkor "resetelne" egyet a rendszer), és láss csodát, visszaállt nullára.
Valakinek van ötlete esetleg a probléma végleges megszûntetésére?


Folytatás...
Ma reggel arra lettem figyelmes, hogy egy viszonylag lightos gyorsítás közben elkezdett a mutató szakaszosan menetelni felfelé...egészen 240-ig, majd ott megállt és azt vette 0-ának. Haladás közben néha ki is akadt már a mutató...
Majd most már okos voltam, most már kábelt sem húztam le csak gondoltam nyomok egy "titkos menü 21.0"-át...és visszaállt nullára.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2009. szeptember 01. kedd, 13:12


Tano írta:
zsitvayb írta:
Köszönöm a választ. Ezt a tesztet hogyan tudom elérni?


Így:
http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm
A mûszerfalteszthez ráadásul fel sem kell oldani a 19 alatt, szóval elég ha egybõl a 2-esre mész.


Hálás köszönet. Közben megtaláltam. Látszólag minden rendben mûködik, ettõl függetlenül azért kiváncsi leszek, hogy mikor fog megint felakadni...

SZERK.:
Nos, közben a hazaút alatt ismét felakadt az óra, ugyan most éppen csak a 0 fölött, de láthatóan. Majd éppen kezdtem volna megint szétszedni, de gondoltam egyet és a vastagabbik kábelköteget lehúztam, majd visszadugtam (korábbi szétszedésnél gyanús volt, hogy mintha ilyenkor "resetelne" egyet a rendszer), és láss csodát, visszaállt nullára.
Valakinek van ötlete esetleg a probléma végleges megszûntetésére?