YELLOW Elküldve: 2021-11-27 07:41 Akkumulátor
Tibus1 írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...
Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában
Köszönöm előre is!
vagy kiveszed az akksit és úgy töltögeted, vagy rajtahagyod a sarukat és úgy.
bárhonnan töltheted.
ha tud fenntartó töltést, akár rajta is maradhat.
de én azt mondanám 2 hetente, legkésőbb havonta tölteném. ilyenkor egy 24 órát rajta lehet hagyni.
persze sok minden függ az akku állapotától, mennyi idős, korábban hogy volt használva.
szerk.: egyéb praktika? talán fel lehet bakolni, kerekeket levenni. így nem húzza a futóművet annyira le. vagy csak annyira alábakolni, hogy a kerék még ne lógjon a levegőben, de az autó súlya se legyen rajta. egyéb esetben, érdemes meggurítani néha, ne torzuljon el a gumi. ha olyan a garázs, akkor szellőzés céljából, az ablakot is le lehet engedni picit. műanyag tank lévén a teletankolás nem lényeges. szerintem.