tibee01 írta:
Sziasztok!
Először is köszönöm Mindenkinek a segítséget!
Kicseréltem mind2 termosztátot, és eléggé visszaesett a fogyasztás is (nem megy folyamatosan a segédfűtés). Viszont ezzel egyidejűleg ledugóztam próbára az EGR-t. Füstölés is elmúlt fogyasztás is okésnak tűnik ilyen rövid idő alatt.
Viszont ma kivettek a ledugózást, a nagyon büdös és sok füst visszajött, illetve a fogyasztás is magasabb lett.
Illetve az is feltűnt még, hogy a fogyasztásmérő szerint nagyon érzékeny a terhelésre (pl ha üres futót mögé rakok 100-nél már 7 liternél is többet mutat)
Szerintetek ez minek köszönhető???? Nem gondolnám, h EGR el ennyire látványosan szarnak kellene lennie!
Előre is köszi!
Hali!
Megint csak teóriát tudok gyártani vitaindítónak
Tudomásom szerint az EGR-en keresztül betolt kipuffgáz az égéstér hűtésére szolgál:
"Célja: a kipufogógáz NOx (a NO, a NO2 és a NO3 együttes jelölése) tartalmának csökkentése. A korszerű, "kihegyezett" motorok emelt fajlagos teljesítményével együtt jár egy nem kívánatos következmény: az égési csúcshőmérséklet növekedése. Ennek következménye viszont a nitrogén-oxidok megjelenése, ami súlyos egészségkárosító kockázatokat hordoz.
Nagyon leegyszerűsítve: a kipufogógáz egy részét visszavezetik az égéstérbe, ezáltal csökken az égési csúcshőmérséklet."
Nekem ebből az jön le, hogy a nagyobb csúcshőmérséglettel tökéletesebben ég el a gázolaj így nem is kormol és a büdi szag is megszűnik, ami gondolom a gázolaj szaga lehetett.
A dugózást kivéve romlik a termikus hatásfoka a motorodnak így tökéletlen a gázolaj égése.
Ennyi lenne "vitaindítónak"
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 11. szerda, 11:46