jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 06:35


anubisz írta:
gyurci0422 írta: Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem mielőtt hozzáfognánk a munkához.Tehát szeretném megkérdezni hogy a 320-asnál és a530d-nél ha cseréljük az első fékbetéteket a munkahengereket kézzel vissza lehet nyomni alaphelyzetbe vagy gép kell hozzá visszatekerni vagy esetleg valami más?Segitségeteket előre is köszönöm.


Csakis,ha tökéletes állapotba vannak a dugattyúk,ha el kezdte zabálni a rozsda az általában kilógó részt,akkor csak feszítővel megy vissza,és persze ajándékba szét is szedi a tömítést,és mindjárt szivárogni is kezd.


Jól mondod! Az elsők csak satuval mentek vissza a helyükre. Kis kedvencünk a wd40 segített. Aztán némi műszerolaj és úgy jár, mintha új lenne. A hátsók viszont simán szerszám nélkül visszamentek a alaphelyzetbe. Az a szerencse, hogy a hátsók kézifékje nem ez a tekerős fajta, mert az szerszám nélkül esélytelen.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 23:17


gyurci0422 írta: Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem mielőtt hozzáfognánk a munkához.Tehát szeretném megkérdezni hogy a 320-asnál és a530d-nél ha cseréljük az első fékbetéteket a munkahengereket kézzel vissza lehet nyomni alaphelyzetbe vagy gép kell hozzá visszatekerni vagy esetleg valami más?Segitségeteket előre is köszönöm.


Csakis,ha tökéletes állapotba vannak a dugattyúk,ha el kezdte zabálni a rozsda az általában kilógó részt,akkor csak feszítővel megy vissza,és persze ajándékba szét is szedi a tömítést,és mindjárt szivárogni is kezd.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 22:10


gyurci0422 írta: Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem mielőtt hozzáfognánk a munkához.Tehát szeretném megkérdezni hogy a 320-asnál és a530d-nél ha cseréljük az első fékbetéteket a munkahengereket kézzel vissza lehet nyomni alaphelyzetbe vagy gép kell hozzá visszatekerni vagy esetleg valami más?Segitségeteket előre is köszönöm.


Szia!
Amikor veszed ki a betéteket, előtte csavarhúzóval benyúlva szét lehet feszíteni azokat. A fékfolyadék szint ezáltal meg fog emelkedni, ki is folyhat a tartályból, ha tele van. Én legalábbis így szoktam, de van hozzá szerszám is.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 05. hétfő, 22:12

gyurci0422
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2004

státusz gyurci0422

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 21:42


Sziasztok.
Lenne egy olyan kérdésem mielőtt hozzáfognánk a munkához.Tehát szeretném megkérdezni hogy a 320-asnál és a530d-nél ha cseréljük az első fékbetéteket a munkahengereket kézzel vissza lehet nyomni alaphelyzetbe vagy gép kell hozzá visszatekerni vagy esetleg valami más?Segitségeteket előre is köszönöm.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2011. november 12. szombat, 14:25


jons írta:
harmas írta: azért valljuk meg őszintén, ez így elég erősnek tűnik. első olvasatra. Meg másodikra is.


Most megkérdezhetném, hogy miért is? De nem emberkedek
Egyébként hasznos fogás, már többször bevált. És nem mellékes, hogy közben nem sérül meg a féktárcsa, mint a kalapácsos megoldásnál.


Annak idejen mi is ezzel a technikaval vettük le a hatso tarcsakat. Nincs vele semmi gond, egyszerü es tökeletes megoldas.

Szemy



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2011. november 12. szombat, 13:03


harmas írta:
jons írta:
harmas írta:
Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.


azért valljuk meg őszintén, ez így elég erősnek tűnik. első olvasatra. Meg másodikra is.


Most megkérdezhetném, hogy miért is? De nem emberkedek
Egyébként hasznos fogás, már többször bevált. És nem mellékes, hogy közben nem sérül meg a féktárcsa, mint a kalapácsos megoldásnál.


Uraim!

Felesleges vitatkozni. Ma kipróbáltam a 'zorosz' technikát, működik.
Egy parányi morgáshoz hasonló hangot hallatott az első fékezésnél, a biztos ami biztos alapon megismételt fékezésnél már nem hallottam semmi morgást vagy más hangot a kerék felöl.

Köszönöm mégegyszer is az ötletet.

Üdv, Csacsa



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 12. szombat, 13:04

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 11. péntek, 21:20


jons írta:
harmas írta:
Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.


azért valljuk meg őszintén, ez így elég erősnek tűnik. első olvasatra. Meg másodikra is.


Most megkérdezhetném, hogy miért is? De nem emberkedek
Egyébként hasznos fogás, már többször bevált. És nem mellékes, hogy közben nem sérül meg a féktárcsa, mint a kalapácsos megoldásnál.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2011. november 11. péntek, 10:56


anubisz írta: Figyu,ha sikerült lebontanod,faszán keféld át,tisztítsd le,és vegyél egy ilyet amit belinkelek,ezzel kend vékonyan át azt a részt ami érintkezik az agyal,meg amik oda rágódhatnak,éghetnek,na persze ha nem akarsz legközelebb is szopni vele. Én ezt használom,és egy rántásra simán lejön minden. Még a felni belső érintkező részét is ezzel kezelem,mert azt is úgy kel lerugdosni különben fél év után.
Nekem annyira ráégtek a tárcsák,annyira,de annyira vertem már kalapáccsal,majd kiszakadt a kezem,úgy sem akart lejönni. Szerencse,hogy csere miatt kellett levenni,így lehetett ütni,vágni a tárcsát. Ez direkt arra van kifejlesztve,a fékekhez.
http://www.autoalkatreszfutar....p;Itemid=1
ez 1100 fokig biztos nem ég rá. Azóta nincs ilyen gondom.
Ha nem fogadod meg a tanácsom,fél év után, ha véletlen bontani kell,kezdheted előröl ezt a szívást,mert ugyanúgy rá fog égni,főleg így tél után a sok trutyi miatt.


Köszönöm a figyelmeztetést, a rézpasztát beterveztem ugyanebből a megfontolásból.
Eddig csak a könnyűfém felni volt a kihívás, ennél remélem nem okoz majd galvanikus problémát.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. november 11. péntek, 09:10


Figyu,ha sikerült lebontanod,faszán keféld át,tisztítsd le,és vegyél egy ilyet amit belinkelek,ezzel kend vékonyan át azt a részt ami érintkezik az agyal,meg amik oda rágódhatnak,éghetnek,na persze ha nem akarsz legközelebb is szopni vele. Én ezt használom,és egy rántásra simán lejön minden. Még a felni belső érintkező részét is ezzel kezelem,mert azt is úgy kel lerugdosni különben fél év után.
Nekem annyira ráégtek a tárcsák,annyira,de annyira vertem már kalapáccsal,majd kiszakadt a kezem,úgy sem akart lejönni. Szerencse,hogy csere miatt kellett levenni,így lehetett ütni,vágni a tárcsát. Ez direkt arra van kifejlesztve,a fékekhez.
http://www.autoalkatreszfutar....p;Itemid=1
ez 1100 fokig biztos nem ég rá. Azóta nincs ilyen gondom.
Ha nem fogadod meg a tanácsom,fél év után, ha véletlen bontani kell,kezdheted előröl ezt a szívást,mert ugyanúgy rá fog égni,főleg így tél után a sok trutyi miatt.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 11. péntek, 08:29


harmas írta:
Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.


azért valljuk meg őszintén, ez így elég erősnek tűnik. első olvasatra. Meg másodikra is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2011. november 10. csütörtök, 22:00


[quote="harmas"]Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.

[quote="Csacsa12"][quote="jons"][quote="hil"]
Csacsa12 írta:



Ez igen! Nem sperres az autó, most szerencsére.
Kézenfekvő megoldás és szerintem kíméletesebb a kalapácsnál is. Kipörgésgátlót addig kikapcsolom. Remélhetőleg szombaton sort is tudok keríteni rá. AZ eredménnyről majd beszámolok.

Köszönöm az ötletet,
Csacsa

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. november 10. csütörtök, 20:55


Még egy trükk ami a 'zorosz tecnikánál már bevált (feltéve, ha nem sperres): felemeled azt az oldalt amelyiket le szeretnéd szedni, kerék le, rögzítő csavar ki, ezután elindítod a motort, mondjuk kettesbe teszed, kicsit engeded kipörögni, majd satufék. Ha az agyra van rágyógyulva a tárcsa akkor engedni fog, és elforog. Ennyit a kipörgésgátló is fog engedélyezni.

[quote="Csacsa12"][quote="jons"][quote="hil"]
Csacsa12 írta:

Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat. A kézifék ricnis módszert nem próbáltam még a javasoltak közül.
Ha a kézifék betétje akasztja meg a tárcsát, ekkor képes valamennyit az agyon elmozdulni vagy satu módon áll(hat) akkor is?
Jelenleg egyáltalán nem mozdul, még kalapáccsal való bíztatás hatására sem.

Üdv, Csacsa




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2011. november 10. csütörtök, 20:37


[quote="jons"][quote="hil"][quote="Csacsa12"]

Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat. A kézifék ricnis módszert nem próbáltam még a javasoltak közül.
Ha a kézifék betétje akasztja meg a tárcsát, ekkor képes valamennyit az agyon elmozdulni vagy satu módon áll(hat) akkor is?
Jelenleg egyáltalán nem mozdul, még kalapáccsal való bíztatás hatására sem.

Üdv, Csacsa

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. november 10. csütörtök, 17:36


hil írta:
Csacsa12 írta: Sziasztok!

Viszonylag régi olvasója, de új hozzászólója vagyok a fórumnak.

Segítséget kérek tőletek, bízva a tapasztalatokban és tudásban, ami talán több és jobb mint amit eddig leltem, láttam.
E46 Tuoring jobb hátsó féktárcsát szeretném levenni, de sajnos annyira rá van gyógyulva, hogy nem tudtam, tudom levenni (rögzítő csavart levettem). A kerék levétele sem megy könnyen, némi kézi feszegetést igényel.
Ha valakinek ismerős a jelenség és tud megoldást adni a levételre, megköszönöm előre is.
Kocogtatni, ütögetni, gyengén melegíteni próbáltam, sajnos eredmény nélkül.

Kösz előre is, Csacsa12


Lehet, hogy a kézifék pofák nem engedik levenni.Azt fel kéne lazítani vagy a kézifék karnál, ha úgy sem megy, akkor a kerékcsavar lyuksin benyúlva kb 7 óra irányában a ricni tekerésével. A bal és jobb oldalit ellenkező irányokba kell tekerni. Aztán lehet az is, hogy csupán annyi a baj, hogy a dob közepén az agyra rá van rohadva a tárcsára. Összerakás során oda mindenképpen javasolt szolídan rézpasztát kenni.



Jól mondja a kolléga.
Még azzal egészíteném ki, hogy ezek megpróbálása után nekem egy kalapáccsal jött le. Ha nem akarod a tárcsát többet használni, nyugodtan ütheted, közben feszegetni kell, de le fog jönni. Természetesen a rögzítő furatokból kitépte magát a kézifék pofa csavarja, de szépen vissza lett ütve úgyhogy nem probléma.
Akkora válla van már sajnos a dobnak, hogy ilyen a leszedés. Nem kell megijedni tőle és finomnak sem szabad lenni ilyen esetben.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. november 10. csütörtök, 17:32


Csacsa12 írta: Sziasztok!

Viszonylag régi olvasója, de új hozzászólója vagyok a fórumnak.

Segítséget kérek tőletek, bízva a tapasztalatokban és tudásban, ami talán több és jobb mint amit eddig leltem, láttam.
E46 Tuoring jobb hátsó féktárcsát szeretném levenni, de sajnos annyira rá van gyógyulva, hogy nem tudtam, tudom levenni (rögzítő csavart levettem). A kerék levétele sem megy könnyen, némi kézi feszegetést igényel.
Ha valakinek ismerős a jelenség és tud megoldást adni a levételre, megköszönöm előre is.
Kocogtatni, ütögetni, gyengén melegíteni próbáltam, sajnos eredmény nélkül.

Kösz előre is, Csacsa12


gumikalapáccsal le kell ütni, esetleg óvatosan végig lehet kocogtatni. össze van gyógyulva.