státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. június 12. péntek, 08:35


lantika írta:
csanadizoli írta: Sziasztok!

E46 320d 2004es evjáratu gépem produkált ujabb meglepetést.
Elkezdett világitani egy sárga szinű visszajelző a műszerfalon,olyan kinéztű mint az izzításvisszajelző,talán dds betűk voltak álá irva,s ezzel együtt elment az erő a motorból.
Tudtam folytatni az utam,simán ment 130at,de nehezen gyorsult,erötlen volt.
30percet mentem igy,hazaértem,leállitottam,majd ujrainditás után már nem világitott a sárga viszajelző.
Mit jelez ez a sárga visszajelző,mi lehet a hiba,ki tapasztalt ár ilyet?
Amugy egy karbantartott,340ezer km es gépröl van szó,szinte csak pályán járok vele,turbo,légtömegmérő még szerintem gyári.

Üdv
Zoli


Na nekem egy F betüs OFF auto 1.8 TDCi motorral ezt produkälta. Elgurultam a helyi F szervizbe,es megvizsgältäk. Hiba ok: üzemanyag ellätäsi hiba,amit az injektor (Einspritzdüse) hibäja okoz,uj alkatres darabja a F-näl 250€. A szervizes azt is mondta,hogy jobb mind a 4-et cserelni,mert utäna a többi is meghal szepen,de azt is mondta,hogy egyet is cserelhetek neki tökmindegy. Ehhez jön a szervizköltseg,illetve ezeket hozzä kell kodolni az autohoz,mivel mindnek van külön szäma (aminek a szakszerü megnevezese nem jut eszembe). Szoval eldöntöttem,hogy szegeny Foki megy a häztol. Az is kb 300000 km-et elment amikor elöjött ez a gond.

Szoval egy hibakodolvasäs mindenkeppen segitene az esetedben.

Mi is ez a kodoläs,es miert szügseges?
Mint minden alkatresznek igy az Injektornak is van gyärtäsi türeshatära.
Kodoläs nelkül a DDE vezerlö egyseg nem tudnä kiszämolni a pontos üzemanyag mennyiseget,igy a befecskendezes nem lenne megfelelö. (Üzemanyag nyomäs,befecskendezesi idö)
Ezzel a koddal lehet ezt az erteket tolerälni,kiegyenliteni.
A kodoläs hatäsära az Injektorok ugyan akkora nyomässal,ugyan annyi ideig juttatnak üzemanyagot az egesterbe. A DDE vezerlö egyseg ennek a kodnak a segitsegevel korrigälja a befecskendezesi adatokat. Ha ez a kodoläs nem törtenik meg egyenletlen lesz a motor järäsa. Ha jol tudom BMW eseteben ez egy 6 jegyü kod,es elvileg INPA segitsegevel meg lehet csinälni a kodoläst.

Bocsänat ha valamit nem pontosan irtam le,illetve elnezest a hosszu HSZ miatt.

Közben megtalältam a videot ami segithet a kodoläsban. Igaz angol,de meg lehet erteni.








Ezek fényében elég vicces az avatarod

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 11. csütörtök, 20:20


csanadizoli írta: Sziasztok!

E46 320d 2004es evjáratu gépem produkált ujabb meglepetést.
Elkezdett világitani egy sárga szinű visszajelző a műszerfalon,olyan kinéztű mint az izzításvisszajelző,talán dds betűk voltak álá irva,s ezzel együtt elment az erő a motorból.
Tudtam folytatni az utam,simán ment 130at,de nehezen gyorsult,erötlen volt.
30percet mentem igy,hazaértem,leállitottam,majd ujrainditás után már nem világitott a sárga viszajelző.
Mit jelez ez a sárga visszajelző,mi lehet a hiba,ki tapasztalt ár ilyet?
Amugy egy karbantartott,340ezer km es gépröl van szó,szinte csak pályán járok vele,turbo,légtömegmérő még szerintem gyári.

Üdv
Zoli


Na nekem egy F betüs OFF auto 1.8 TDCi motorral ezt produkälta. Elgurultam a helyi F szervizbe,es megvizsgältäk. Hiba ok: üzemanyag ellätäsi hiba,amit az injektor (Einspritzdüse) hibäja okoz,uj alkatres darabja a F-näl 250€. A szervizes azt is mondta,hogy jobb mind a 4-et cserelni,mert utäna a többi is meghal szepen,de azt is mondta,hogy egyet is cserelhetek neki tökmindegy. Ehhez jön a szervizköltseg,illetve ezeket hozzä kell kodolni az autohoz,mivel mindnek van külön szäma (aminek a szakszerü megnevezese nem jut eszembe). Szoval eldöntöttem,hogy szegeny Foki megy a häztol. Az is kb 300000 km-et elment amikor elöjött ez a gond.

Szoval egy hibakodolvasäs mindenkeppen segitene az esetedben.

Mi is ez a kodoläs,es miert szügseges?
Mint minden alkatresznek igy az Injektornak is van gyärtäsi türeshatära.
Kodoläs nelkül a DDE vezerlö egyseg nem tudnä kiszämolni a pontos üzemanyag mennyiseget,igy a befecskendezes nem lenne megfelelö. (Üzemanyag nyomäs,befecskendezesi idö)
Ezzel a koddal lehet ezt az erteket tolerälni,kiegyenliteni.
A kodoläs hatäsära az Injektorok ugyan akkora nyomässal,ugyan annyi ideig juttatnak üzemanyagot az egesterbe. A DDE vezerlö egyseg ennek a kodnak a segitsegevel korrigälja a befecskendezesi adatokat. Ha ez a kodoläs nem törtenik meg egyenletlen lesz a motor järäsa. Ha jol tudom BMW eseteben ez egy 6 jegyü kod,es elvileg INPA segitsegevel meg lehet csinälni a kodoläst.

Bocsänat ha valamit nem pontosan irtam le,illetve elnezest a hosszu HSZ miatt.

Közben megtalältam a videot ami segithet a kodoläsban. Igaz angol,de meg lehet erteni.








Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2015. június 11. csütörtök, 20:35

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 11. csütörtök, 18:28


p1tyeszka írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?


Szerintem a tankban a szintjelzőnél, az akadhatott fent, ezért mutatott rossz értéket és nem jelzett.


Köszönöm!
Ez a kábel mi célt szolgál ami nincs bekötve? És ez nem sok egy kicsit tele tank után úgy, hogy már mentem majdnem 40km-ert?



nem sok az, majd megy lentebb a kábelek meg passz

p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. június 11. csütörtök, 18:13


Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?


Szerintem a tankban a szintjelzőnél, az akadhatott fent, ezért mutatott rossz értéket és nem jelzett.


Köszönöm!
Ez a kábel mi célt szolgál ami nincs bekötve? És ez nem sok egy kicsit tele tank után úgy, hogy már mentem majdnem 40km-ert?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 11. csütörtök, 18:14

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 11. csütörtök, 15:05


csanadizoli írta: Sziasztok!

E46 320d 2004es evjáratu gépem produkált ujabb meglepetést.
Elkezdett világitani egy sárga szinű visszajelző a műszerfalon,olyan kinéztű mint az izzításvisszajelző,talán dds betűk voltak álá irva,s ezzel együtt elment az erő a motorból.
Tudtam folytatni az utam,simán ment 130at,de nehezen gyorsult,erötlen volt.
30percet mentem igy,hazaértem,leállitottam,majd ujrainditás után már nem világitott a sárga viszajelző.
Mit jelez ez a sárga visszajelző,mi lehet a hiba,ki tapasztalt ár ilyet?
Amugy egy karbantartott,340ezer km es gépröl van szó,szinte csak pályán járok vele,turbo,légtömegmérő még szerintem gyári.

Üdv
Zoli


A kézikönyvében megtalálod ezeknek a magyarázatát.
Ez a motorvezérlő (DDE) jele volt, és ha menetközben jött elő, akkor azt írja hogy nézesd meg egy szervízben az autót.
Egyébként az izzítást is ugyenezzel az ikonnal jelzi, de azt még indítózás előtt.

csanadizoli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz csanadizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2015. június 11. csütörtök, 14:49


Sziasztok!

E46 320d 2004es evjáratu gépem produkált ujabb meglepetést.
Elkezdett világitani egy sárga szinű visszajelző a műszerfalon,olyan kinéztű mint az izzításvisszajelző,talán dds betűk voltak álá irva,s ezzel együtt elment az erő a motorból.
Tudtam folytatni az utam,simán ment 130at,de nehezen gyorsult,erötlen volt.
30percet mentem igy,hazaértem,leállitottam,majd ujrainditás után már nem világitott a sárga viszajelző.
Mit jelez ez a sárga visszajelző,mi lehet a hiba,ki tapasztalt ár ilyet?
Amugy egy karbantartott,340ezer km es gépröl van szó,szinte csak pályán járok vele,turbo,légtömegmérő még szerintem gyári.

Üdv
Zoli

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 10. szerda, 23:20


p1tyeszka írta: Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?


Szerintem a tankban a szintjelzőnél, az akadhatott fent, ezért mutatott rossz értéket és nem jelzett.


p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. június 10. szerda, 22:35


Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz ultras1885

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. június 10. szerda, 21:52


mbwrestling írta: Sziasztok!

2010es e90 320d Bmw gépkocsimból hosszab utakon néha előjön fura morgó pörgő alkatrész hang, az utastérben nagyon hallani, kb. 2ezres fordulattól halllom ezt. Nem vagyok nagy szakértő, de turbóra gyanakszom.
Kb. fél éve van meg az autó. Az elsö 3 hónapban még nem volt ilyen, de aztán egyszer egy kb. 200km es túrán elöjött ez a hang, azóta egyre gyakrabban, de csak hosszabb utakon.. Ha pár orát leállítom, akkor megszűnik. Nagyon idegesítő.

Valakinek történt már hasonló?:


Szia! Én is tök laikus vagyok,de csak a fordulatszám függvénye? Ha áll és csak a fordulatszámot növeled akkor is hallani? Vagy csak menet közben? Nem lehet valami csapágy?



davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2015. június 10. szerda, 20:58


Sziasztok! Nem olyan régen kezdte csinálni a kocsim, ha rükvercbe rakom és gurulok vele lassan, nyiszogást hallok hátulról, mintha fék lenne, de nem az. Üresben ha tolom hátra a kocsit csend, illetve előremenetben se hallok semmit. Szerintetek mi lehet??

mbwrestling
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz mbwrestling

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2015. június 10. szerda, 20:36


Sziasztok!

2010es e90 320d Bmw gépkocsimból hosszab utakon néha előjön fura morgó pörgő alkatrész hang, az utastérben nagyon hallani, kb. 2ezres fordulattól halllom ezt. Nem vagyok nagy szakértő, de turbóra gyanakszom.
Kb. fél éve van meg az autó. Az elsö 3 hónapban még nem volt ilyen, de aztán egyszer egy kb. 200km es túrán elöjött ez a hang, azóta egyre gyakrabban, de csak hosszabb utakon.. Ha pár orát leállítom, akkor megszűnik. Nagyon idegesítő.

Valakinek történt már hasonló?:

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. június 09. kedd, 14:22


elgeri írta: Sziasztok!

"Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?"
Ezt hogy kell? Akár E81/87-en is van ilyen?


Természetesen van azon is!

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. június 09. kedd, 13:47


notoriusbg írta:
blueman írta: Tegnapi tortenet, hogy 180 km autopalyazas utan 15 percet pihent az auto, majd indultam tovabb, de jott az erdekes jelenseg, az akkumlator ikon pirosan villogott, vagy 15 percen at hol surubben, hol ritkasabban, majd megszunt a jelenseg, mentem meg utana 180 km-es szakaszt ott mar nem jelentkezett a hiba.
Mi lehet ez? jelenleg nem tapasztalom a jelenseget, de rendesen megijesztett.



Nekem pont mostanában halt meg a generátorom, hasonló jelenségek előzték meg. Hirtelen történt, Miskolc-Pest úton, először az akksi lámpa kezdett kigyulladgatni, majd folyamatosan égett, utána már karácsonyfa, aztán várás a trélerre. Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?


Sziasztok!

"Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?"
Ezt hogy kell? Akár E81/87-en is van ilyen?

notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 13% (13 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2015. június 09. kedd, 13:25


blueman írta: Tegnapi tortenet, hogy 180 km autopalyazas utan 15 percet pihent az auto, majd indultam tovabb, de jott az erdekes jelenseg, az akkumlator ikon pirosan villogott, vagy 15 percen at hol surubben, hol ritkasabban, majd megszunt a jelenseg, mentem meg utana 180 km-es szakaszt ott mar nem jelentkezett a hiba.
Mi lehet ez? jelenleg nem tapasztalom a jelenseget, de rendesen megijesztett.



Nekem pont mostanában halt meg a generátorom, hasonló jelenségek előzték meg. Hirtelen történt, Miskolc-Pest úton, először az akksi lámpa kezdett kigyulladgatni, majd folyamatosan égett, utána már karácsonyfa, aztán várás a trélerre. Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?

blueman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz blueman

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2015. június 09. kedd, 13:16


Tegnapi tortenet, hogy 180 km autopalyazas utan 15 percet pihent az auto, majd indultam tovabb, de jott az erdekes jelenseg, az akkumlator ikon pirosan villogott, vagy 15 percen at hol surubben, hol ritkasabban, majd megszunt a jelenseg, mentem meg utana 180 km-es szakaszt ott mar nem jelentkezett a hiba.
Mi lehet ez? jelenleg nem tapasztalom a jelenseget, de rendesen megijesztett.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 09. kedd, 13:18