YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-10-20 20:07 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

budzy04 írta: Hello olyan kérdésem lenne, hogy milyen márkájú gyújtótrafót érdemes venni m62tub35 be kellene?


ne a legolcsóbbat.
Beru, NGK.
a gyárija azt hiszem Bremi,de azokkal szinte minden motornál voltak gondok.

YELLOW Elküldve: 2023-10-18 23:08 hûtõ

spongya írta: Üdv.E46 318d az alany ,érdeklődök hogy a hűtőfoyadék csere folyamata hogyan történik,mert nagy valószinűséggel nem a bele való g11 van benne


szerintem nem lesz gond mással se. én se kék G11-et raktam bele legutóbb, hanem G13 zöldet. egyébként már kb egyik sem veszik össze semmivel, és állítólag a szín sem jelent semmit, de közben azért mégis. szinte követhetetlen. de a lényeg, hogy szinte mindegyik jó már vasblokkba, alu vagy réz hűtőbe. legalábbis ez van rájuk írva.
számomra a G11 is érthetetlen eleve. főleg, hogy az enyémben gyárilag sárgás színű volt, ami elvileg G13+, de ugye nem minden fagyálló gyártónál.
azt javaslom, néha vegyél mintát a kiegyenlítő tartályból, ha nem zavaros az anyag, akkor ne foglalkozz vele.

YELLOW Elküldve: 2023-09-18 17:09 Karosszéria (javítás?)

Sky írta:
YELLOW írta:
Sky írta:
YELLOW írta:
Sky írta: Sziasztok!
Remélem, jó helyre írok.
2003-as E-46-os szedánon szeretnénk levenni egy (kettő) külső műanyag borítást. Kívül a kasztnin a baloldali ajtók ( bal első és bal hátsó) közepén vízszintesen végig van egy kb. 8 cm széles fekete műanyag borítás.

Ezt hogy kell szakszerűen leszerelni? Aki csinált már ilyent, annak ez "tök egyszerű".

Gondolom, műanyag patentek tarják. Egy ajtón kb. hány db? A leszerelés: csavarhúzóval óvatosan egyszerűen alulról lefeszítem kifelé, úgy kb 15 cm-enként? Vagy esetleg a borítást először vízszintesen el kell csúsztatni (előre vagy hátra felé?) 1 - 2 cm-t és ezután jön le akadálytalanul kifelé a patentról?
Ezek a műanyag patentek el szoktak törni?, vegyünk néhányat tartalékba? (Márka szerviz?) A visszatevés gondolom már adja magát: úgy ahogy lejött.
Van valami esetleg amire figyelni kell?

Kösz a segítséget!


Azért a 8cm-től messze van.
Pattintva van. Első ajtónál értelemszerűen az ajtó hátsó élénél kezded meg és haladsz előre. lehet a patent kijön a kaszniból, de lehet a zöld része benne marad. Visszarakásnál lehet ezt benyomja a kasznin belülre és nem fog tartani. Érdemes utólag kiszedni és rányomni a csík-ra, ahova kell. De ha tudsz szerezni jó áron, akkor lehet újat venni, azzal lesz a legstabilabb.


Köszi Yellow!
Ha jól értem, visszatevésnél az a jó ha minden patent a műanyag elemen van és úgy teszem a kasztnira a műanyag elemet, hogy egyenként az ajtóba nyomom a patenteket? Egy ilyen műanyag elemen (csík) kb. hány db patent van?


igen, az elemen legyen minden alkatrésze a patentnek. de ha az ajtóban marad a jellemzően zöld színű része, és jól tart, akkor éppen maradhat benne. fejből nem tudom mennyi patent van. de talán 10cm-ként van 1db.
közben találtam egy oldalt, tekerj lentebb a képek miatt. igen kb 10 cm-ként van.
https://www.pelicanparts.com/B...cement.htm


Kösz, és kösz a linket is!
A képekből látom, hogy a patent két egységből áll. A bonyolultabb: Apa >> a műanyag elemen van, egy egyszerűbb: Anya >> az ajtóban van. A két patentelem egymásba csatlakozik. Ravasz! (mondjuk, értelmét nem látom)
Azt hiszem, minden világos.
Kösz a segítséget!


Értelme annyi lehet, vagy amiben logikát látok, hogy ha véletlen leszakad, vagy ilyesmi, akkor nem tépi vele együtt a kasznit. Illetve feltehetően csillapító szerepe van, ha valamivel találkozik, pl rányitnak, vagy rányitod valamire.

YELLOW Elküldve: 2023-09-18 17:07 Olajcsere 320d

Adriano98 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudja, hogy 2011-es N47-nél mennyi a leeresztő csavar illetve a szűrőház meghúzási nyomatéka? Korábban láttam már valahol olajcsere útmutatóban de most sehol sem találom, ha jól emlékszem 25Nm mindkettő de nem vagyok benne biztos.
Valaki esetleg tud pontos adatot erről? Köszi!


szűrőház biztos, de a csavar passz. sosem mértem, hanem lehúztam érzéssel. sosem volt gond.

YELLOW Elküldve: 2023-09-17 19:36 Motorolaj

budzy04 írta: Hello

olyan kérdésem lenne, hogy vettem egy e39 535i-t az előző tulaj MOTUL 300V COMPETITION 5W-40 olajjal használta ez egy verseny olaj nem túlzás utcai autóba ? Vagy megfelő és mehetbele továbbra is ?


Szia! Hát ha szeretnéd, rakhatod bele továbbra is.
Az a baj a versenyolajjal, hogy egy részről drága, de hosszútávon nem bír annyit. Tehát a csereideje sokkal rövidebb, attól függetlenül, hogy normál módban használod.
Szerintem válts hagyományos olajra, én azt tenném. Egy ismerősnek annak idején ilyen V8-ba az Eneos bevált. Sok olajjal próbálkozott, de ette a motor. De ez vagy 8-10 éves sztori. Azóta nem tudom az Eneos minősége hova változott.

YELLOW Elküldve: 2023-09-16 22:05 Karosszéria (javítás?)

Sky írta:
YELLOW írta:
Sky írta: Sziasztok!
Remélem, jó helyre írok.
2003-as E-46-os szedánon szeretnénk levenni egy (kettő) külső műanyag borítást. Kívül a kasztnin a baloldali ajtók ( bal első és bal hátsó) közepén vízszintesen végig van egy kb. 8 cm széles fekete műanyag borítás.

Ezt hogy kell szakszerűen leszerelni? Aki csinált már ilyent, annak ez "tök egyszerű".

Gondolom, műanyag patentek tarják. Egy ajtón kb. hány db? A leszerelés: csavarhúzóval óvatosan egyszerűen alulról lefeszítem kifelé, úgy kb 15 cm-enként? Vagy esetleg a borítást először vízszintesen el kell csúsztatni (előre vagy hátra felé?) 1 - 2 cm-t és ezután jön le akadálytalanul kifelé a patentról?
Ezek a műanyag patentek el szoktak törni?, vegyünk néhányat tartalékba? (Márka szerviz?) A visszatevés gondolom már adja magát: úgy ahogy lejött.
Van valami esetleg amire figyelni kell?

Kösz a segítséget!


Azért a 8cm-től messze van.
Pattintva van. Első ajtónál értelemszerűen az ajtó hátsó élénél kezded meg és haladsz előre. lehet a patent kijön a kaszniból, de lehet a zöld része benne marad. Visszarakásnál lehet ezt benyomja a kasznin belülre és nem fog tartani. Érdemes utólag kiszedni és rányomni a csík-ra, ahova kell. De ha tudsz szerezni jó áron, akkor lehet újat venni, azzal lesz a legstabilabb.


Köszi Yellow!
Ha jól értem, visszatevésnél az a jó ha minden patent a műanyag elemen van és úgy teszem a kasztnira a műanyag elemet, hogy egyenként az ajtóba nyomom a patenteket? Egy ilyen műanyag elemen (csík) kb. hány db patent van?


igen, az elemen legyen minden alkatrésze a patentnek. de ha az ajtóban marad a jellemzően zöld színű része, és jól tart, akkor éppen maradhat benne. fejből nem tudom mennyi patent van. de talán 10cm-ként van 1db.
közben találtam egy oldalt, tekerj lentebb a képek miatt. igen kb 10 cm-ként van.
https://www.pelicanparts.com/B...cement.htm

YELLOW Elküldve: 2023-09-16 15:53 Karosszéria (javítás?)

Sky írta: Sziasztok!
Remélem, jó helyre írok.
2003-as E-46-os szedánon szeretnénk levenni egy (kettő) külső műanyag borítást. Kívül a kasztnin a baloldali ajtók ( bal első és bal hátsó) közepén vízszintesen végig van egy kb. 8 cm széles fekete műanyag borítás.

Ezt hogy kell szakszerűen leszerelni? Aki csinált már ilyent, annak ez "tök egyszerű".

Gondolom, műanyag patentek tarják. Egy ajtón kb. hány db? A leszerelés: csavarhúzóval óvatosan egyszerűen alulról lefeszítem kifelé, úgy kb 15 cm-enként? Vagy esetleg a borítást először vízszintesen el kell csúsztatni (előre vagy hátra felé?) 1 - 2 cm-t és ezután jön le akadálytalanul kifelé a patentról?
Ezek a műanyag patentek el szoktak törni?, vegyünk néhányat tartalékba? (Márka szerviz?) A visszatevés gondolom már adja magát: úgy ahogy lejött.
Van valami esetleg amire figyelni kell?

Kösz a segítséget!


Azért a 8cm-től messze van.
Pattintva van. Első ajtónál értelemszerűen az ajtó hátsó élénél kezded meg és haladsz előre. lehet a patent kijön a kaszniból, de lehet a zöld része benne marad. Visszarakásnál lehet ezt benyomja a kasznin belülre és nem fog tartani. Érdemes utólag kiszedni és rányomni a csík-ra, ahova kell. De ha tudsz szerezni jó áron, akkor lehet újat venni, azzal lesz a legstabilabb.

YELLOW Elküldve: 2023-09-15 21:34 316 1.6 motor

Dzsingi írta: Sziasztok! Az alany egy 97-es 316. Kérdésem a következő lenne. A vízcsövek üzem meleg állapotban mennyire keményedhetnek fel. Mert az enyémben érezhetően kemény lessz üzemmelegen.
A szerelőm azt mondja nem hengerfej probléma, de a kegyelitő tartájból is hiányzik víz.
Köszönöm a válaszokat.


levegős még lehet. ha volt mostanában cserélve, akkor rosszul lett légtelenítve. nem kellene keménynek lennie.
mér többször leírtam a légtelenítés menetét, ha rákeresel biztos megtalálod.

YELLOW Elküldve: 2023-09-14 17:32 Motorolaj

Jgabor írta: Nekem pedig az lenne a kérdésem, hogy M52 motorba próbált e már valaki 10W60 olajat? A Mannol Racing+Estert készülök kipróbálni. A kis Suzukiba évek óta Mannolt használok, eddig kifogástalan.


Nekem sincs bajom a Mannol-lal, igaz a BMW kb 1 hónapja töltöttem bele először. Van a Mannol-nak direkt BMW olaja, jókat láttam a lengyel tesztelő srácnál róla. Igaz ez 0W-40.
M52-be raktak már 10W-60-at, de általában azok, akik pálya napozni járnak. Én télre biztos nem raknám bele. 5W-40 teljesen elég.
Szerk.: azt kihagytam, hogy off autóba, rendszeresen használok Mannol-t, olyanba, amibe fél évente cserélnem kell, mert belemegy a 10ezer km. Nem mindegyik Mannol jó, akármilyen motorba. Párom autója, nem igazán szereti, igaz 250ezer km-en kerezstül 10W-40-nel ment, én meg a 0W-40-et beletettem. Igaz előtte 5W-40 is volt, de a 0W-set eléggé csipegeti. A másik sajátomban 10W-40 Mannol Defender-t használok, szerintem jó olaj, és jó a kopásállósága, már csak azért is, mert fél szintetikus, meg az egy régi motor, amit 1955 óta használnak, kisebb módosításokkal csupán.

YELLOW Elküldve: 2023-09-13 21:39 Futómû és hibái

szanikyss írta: HEllo, hátulról, elinduláskor, vagy gázadásakor hátulrol, recsegő,ropogó hangok vannak, hátsó futomuvet átnéztük, nincs kiszakadva semmi, főleg akkor hallatszik ha ráengedem a kuplongot és közbe állok a féken,esetleg volt e már valakinek hasonló eset? találkozott e már valaki ilyen jellegű hibával ? köszi


szia! difi tartó szilentet nézd meg. esetleg kardánkereszt.
szerk.: illetve érdemes a hátsó rugókat megnézni (ott ahol a lengőkarra fekszik), a végükből szeret letörni 1-2cm-s darab, ami adhat ki hangokat.

YELLOW Elküldve: 2023-08-24 22:54 Kuplung

Bryan írta: Sziasztok.

E46 330d 204le.

A kuplung olajköre honnan megy?
Összfolyadékcserét tervezek, csak nem nagyon tudom van-e külön tartály a féknek, és a kuplungnak, vagy egy közös tartályból megy mind a kettő?

Hogyan érdemes cserélni a DOT4-et, légteleníteni?
Fék az menni fog, ettől tartok kicsit mert azt még nem csináltam.


ugyanaz a kör, 1 tartály van. alulról látni a kuplung munkahenger légtelenítőt. nagyon kevesen járatják át arra is a fékfolyadékot. általában csak a fékeken szokták.
elég megnyitni és magát hagyni, hogy áttisztuljon. kis szívással rá lehet segíteni, ha van mivel. csak a tartályban mindig legyen folyadék. nem kell pumpálgatni.

YELLOW Elküldve: 2023-08-24 17:55 Kopogás hátulról.

Krapulax6 írta: Sziasztok..
E46 20D,kopogás forumba jöttem a hibával bár lehet nem jo helyen leszek..
Nagyobb nyomatékon enyhén rázkodik az auto illetve 90-100 kornyeken gazon tartva bugás hallható,már elég zavaroan.
1-es sebességben nagy gázzal,janyarodav hatalmas kopogas sorozat hallatszik hatulrol..
Gazt elveszem,bugas,enyhe kasztni remeges megmarad addig még uresbe ki nem teszem...
Lebontottam,mondom hardy es kardáncsapágy de ezeket jónak konyvelem...

Féltengely lenne?
https://kepkuldes.com/image/D9vjwB
https://kepkuldes.com/image/D9vPZu

Köszi elöre is...


Difi lesz az, de lehet nem árt egy kerékcentír valahol máshol, mert sok helyen full szarok a gépek.
Szerk.: de lehet valamelyik csapágy a difiben vagy a keréknél.

YELLOW Elküldve: 2023-08-20 16:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.


ISTA-val esetleg vagy BMW scannerrel be lehet álítani? Úgy emlékszem, hogy az utóbbival nagyon egyszerű volt ilyesmiket állítani.


ISTA passz, de nekem BMW Scanner-rel nem mindent csinált meg, sőt alig valamit.

YELLOW Elküldve: 2023-08-18 17:25 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.

YELLOW Elküldve: 2023-08-16 19:46 Klíma gondok

Kb. 1 hónapja jó volt a klíma. Azóta nem is mentem az autóval, akkor is csak műszakira, visszafelé nem klímáztam.
Most viszont nem hűt.
- kompresszor kapcsol, alapjáratot emeli
- diaggal a nyomás 8bar körül van, indítás után 9, fordulattal emelkedik ha megy a kompresszor
- diaggal minden jel bemegy, minden funkció működik
Még sem hűt.
Tény 21 éves lesz, de ebbe sose volt gáz töltve, de láthatóan nem is kell.

Szerk: klímásnál a 740g gáz helyett 405g volt benne. Feltöltötte, de nem lett jobb. A töltés végén rá kellett indítani, hogy a kompresszor a csőből szívja ki a maradék gázt, de csak hullámzott a nyomásmérő. Szerintük valami szelep, vagy szelepek ragadtak le. De kezdem azt érezni, nagyobb lesz a gond.