tbadzs írta:
halipapa írta:
Hali!
A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.
Szia! A probléma megoldását nem tudom, de az biztos, hogy az 1,5 bar kevésnek tűnik, szóval mikor tölt a turbód, akkor is keveset! Nekem több, mint 2,6 bar-t tölt az INPA szerint!
Jujjj, mielőtt maximálisan félrevezetitek egymást, némi alapokat közölnék:
- a modern turbódízelek úgynevezett overboosttal működnek. Ez azt jelenti, hogy amikor nagymértékben lenyomódik a gázpedál, a turbó vezérlése túltölt pár másodpercre, majd lejjebb engedi a nyomást, a kijelölt maximális nyomásig. Vagyis ha pl 1,5 barg a max turbónyomás, akkor 1,7-1,8-ra is túltölt pár másodpercre - csak azért, hogy jobban meginduljon a gép. Ha nem egyenletesen nyomja valaki a gázt, hanem nyomogatja, akkor mindig túltölt, majd visszaveszi. Ezt normálisan nem szabadna észlelni a vezetőnek, csak ha van egy nyomásmérő óra, amin látni.
- állandó és folyamatos félreértések forrása a technikai tudorok között az abszolut nyomás és a túlnyomás összekeverése. Ha korrekt az adatközlő, akkor tesz utalást, hogy amit mond, az abszolut nyomás - bara, ata - ha meg túlnyomás, akkor barg szokott szerepelni. De sajnos az adatközlők legtöbbször leszarják ezt és jönnek a félreértések. A dízelvezérlők szinte mindig abszolut nyomásban számolnak, a diagnosztikák is abszolutban. Tehát, ha azt mondja, hogy 2,5 bar a nyomás, az azt jelenti, hogy 1,5 bar a légköri felett. Ha manométerrel nézi valaki a nyomást, az mindig túlnyomást fog mutatni. A fenti esetben a manométer 1,5 bart mutat.