YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2023-01-11 20:45 Segítsetek!

kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.

YELLOW Elküldve: 2023-01-02 17:47 Rugócsere

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.


Szia.
Ide próbáltam már képet tölteni de nem engedte ill nem látszik semmi a kocsiról.
Nem tudom itt hogy szokás és nem is akarok tolakodni de ha adsz egy mail cimet szivesn küldök fotót!
elméletileg a rugó nincs eltörve.
Köszönöm!


sajnos nem működik már az oldal automatikus kép kicsinyítő script-je, viszont kis felbontást vár el. ha fekvő a kép, akkor ne legyen 1024 pixel-nél szélesebb. akkor fel lehet tölteni, és látni is lehet.

YELLOW Elküldve: 2023-01-01 17:54 Rugócsere

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.


Köszönöm szépen!
A gyári leirás szerint sport futómű van alatta de hogy ez pontosan mit takar azt nem tudom.Előkeresem hogy ez pontosan hogy van leirva németül hátha itt a jártassabbak jobban értik ezt és utána még irok.
további szép estét!


ha jól emlékszem a sport futómű 1,5cm-t ültet. elől lehet 2-t. ha a gyári rugó van alatta, és ennyire ül (egy kép jó lenne oldalról), akkor lehet maga a rugó is eltört, vagy elpuhult. de gyári sport rugókra hatványozottan jellemző a hátsó rugótörés. bár inkább a végeiből szokott letörni, attól nem kellene megülnie.

YELLOW Elküldve: 2023-01-01 16:02 Rugócsere

kisskarex írta: Sziasztok!
Először is boldog új esztendőt kivánok minden márkatársnak!
Lenne pár kisebb kérdésem ezmiatt irok ide.
E 46- compact-nál mennyire nehéz itthon rugót cserélni?
-honnan tudom meg hogy melyik erősebb vagy gyengébb rugó?
-a teleszkóppal vagy a rugóval lehet a magasságot állitani?
Nagyon húzza maga után az autó a farát de én szeretnék emelni rajta mert a kapubeállómnál
púposabb a járda mint lehetne és mindig egy cseppet leér holott csak egyedül ülök benne.
Jobban szeretném hogy legalább a fara magasabban lenne,nem szeretem a porig leültetett autókat.
Minden kárpitot le kell bontanom hozzá a csomiban vagy csak a hangszóró feletti takarást?
Esetleg ha méreteket tudnátok hozzá küldeni hogy milyet nézzek,azt megköszönném!
Köszönöm a válaszokat!


a hátsó rugócseréhez sokan nem kell bontani, a gátló alsó szárát kell elengedni, utána kijön a rugó.
az autó magasságát jellemzően a rugó határozza meg, addig amíg a gátló valamelyik irányban végállásba nem kerül. ha gyári a gátló, de a rugó ültető, akkor a gátló munkapontja rossz helyen lesz, azaz alaphelyzetben is feszítve van. bizonyos ültetést elviselnek a gyári gátlók, de más esetben utána kell menni a gátlóval is.
a gátló a csillapítás keménységét, reakcióját befolyásolja.
azt is tudni kell, ha alaphelyzetben van egy autó, és csak elől ülteted, akkor a fara magasabbra kerül, és fordítva is igaz. ha most cseréled a hátsókat, ami emel rajta, akkor az orra lentebb fog kerülni. hogy mennyivel azt nem tudom.
a rugó milyenségét nagyon sok minden befolyásolja. a rugó anyag vastagsága, a tekercselés száma, és azok átmérője is, hogyan változik az átmérő vagy épp sűrűsödik a menet a végein.
ha most ültető rugó van alatta, akkor lehet felirat alapján megállapítható mennyit ültet.régebbi TA rugók pl ellágyultak és jobban megült az autó emiatt. tehát lehet csak a rugó elfáradt.
autóalkatrész boltokban van a sima és az sportos futóműhöz való. ezen kívül más motoroséval lehet még játszani, főleg az első futóműnél. pl ha gyárilag mondjuk 20d a motor, akkor egy 16i rugóval meg fog ülni és puhább is lesz az orra.
hogy neked mi lenne a jó nem tudom. ha alkatrészválasztó szerint választasz, biztos jó lesz. de gyári. eleinte, amíg be nem áll a rugó még magasabb is lehet.

YELLOW Elküldve: 2022-11-27 21:53 N46 és N42 motorok

Bmwcooler írta: Üdv.
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok van egy 2005-ös E90 318i manuál amit kinéztem és most tervezem majd megnézni,lekérdeztem és látszólag minden rendben van egy tulaj,nincs tekerés, sérülés, km húzós: 244.000 vezérlés még nemvolt cserélve..
...Az alany N46B20B de a többi úgyis személyesen derül ki.
Az lenne a kérdésem ,hogy tudok egy két rossz dolgot erről a motorról.. de mégis bevállalható lenne-e így ez a motor ,vagy felejtős?
Nyilván lesz rá költve nem kevés, vezérlés és a többi kötelező dolog.
Köszönöm.


az a baj, hogy 17 éves autó, relatíve magas futással, már ha valós. nagyban függne az előéletétől. hány tulajdonosa volt az is árulkodó. ha sok, akkor inkább kerülendő, mert arra kb. senki nem költött akkor. ha betartották a 20-25ezres szerviz ciklust, akkor szintén hanyagolnám.
itt nem a vezérléssel van a legnagyobb baj, bár ugye meg tud ugrani. de minden összefügg mindennel. rossz olaj, hosszú csereintervallum, feszítőpatron nem feszít, lánc megugrik, nyúlik, láncvezetők törnek. a rossz olaj, vagy hosszú cserék miatt a Valvetronic excenter tengelye hamarabb kopik meg. persze ettől a motorja használható, de ez a része drága mutatvány.
az N46B20 hajlamosabb hajtókarcsapágy lenni, de ez megint inkább az olajos témára vezethető vissza. ezek a mocik nagyon érzékenyek erre.
én ennyi km-nél már lehet nem merném bevállalni, max ha lesz keret esetlegesen felújításra.
amúgy ha jó, ez egy nagyon jó motor. csak mivel összetett, bonyolult vezérlések vannak benne, ezért nagyobb a hibalehetőség.
amúgy tipikus egyéb hibák, a trafók, vákuum rendszer tömítései, PCV szelep, amik érintik a mocit, de az kb bármelyik mocira elmondható.

YELLOW Elküldve: 2022-11-20 18:21 Alufelni méretek

ember84 írta: Milyen egy szar oldal ha nem lehet üzenetet,hozzászólást írni,mert upszz.....


nem értelek. írtál hozzászólást, de kitörölted.
üzenet küldést nem értem. bár még az is csoda, hogy még megy az oldal.

YELLOW Elküldve: 2022-11-18 18:09 Alufelni méretek

ember84 írta: Hali!
Kérdés:ha f01re felrakom a style 302 kétszéles felnit kétszéles gumival,húz vályukba,stb,nem jó,felrakom style 235egyszélest ugyanazzal kétszéles gumival,tök jó!mindkét felnigarnitura 19 coll.


a felnik szélessége ET száma? ha módosul a nyomtáv, simán elviszi.

YELLOW Elküldve: 2022-11-15 18:34 Multikormány beszerelése utólag...

fux22 írta: Tisztelt mindenki!
2002-es 316 e46 fl-emhez szeretnék multikormányt beszerelni. Honnan tudom, hogy a tempomat működni fog-e?


onnan, hogy működni fog. egy kormány önmagában nem elég. kábel is kell hozzá. van gyári is, de ügyes szaki meg is tudja csinálni.

YELLOW Elküldve: 2022-10-29 15:54 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2022-09-03 17:14 M43TU motor

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.


ebbe azért ne legyél biztos. mert ha hüJe volt úgy sem ismeri be. ha már más cserélte az olajat, ki tudja valóban cserélte-e és mire. most elviszed 10ezer km-ként valahova,szerelő látja, hogy 25ezer a csere, fogja le se sz*rja, csak kiszámlázza. sajnos nem tudok enyhíteni bizalmatlanságomon.
szinte biztos vagyok benne, hogy amelyik ebből a motorból hajtókarcsapágyas lett, ott volt valami gond az olajjal, cserével, vagy használattal.

YELLOW Elküldve: 2022-09-01 20:46 M43TU motor

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

YELLOW Elküldve: 2022-09-01 18:52 M43TU motor

hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.

YELLOW Elküldve: 2022-08-31 18:41 Motorolaj

hil írta: Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil


az M54B22-nél is ez a tipikus baj, mármint a koksz a gyűrűknél, na meg a kikeményedő szelepszár szimmering. ami ugyanúgy előfordul máshol is, csak ott jellemzőbb. sajnos 10ezrenként muszáj lecserélni az olajat, hogy tisztán maradjon a bele, és persze jó olajat kell.

YELLOW Elküldve: 2022-08-31 18:33 hangos a motor

hil írta:
Sziasztok és szia Y, elsősorban Neked írnám: A Fuchs nagyon bevált nálam, lehet, hogy én javasoltam. Gondolkodtam én is a Mannol -on , de sok fórumban olvastam rossz véleményeket róla.
Bye: hil


attól függ melyikről. én nézegetem a lengyel srác tesztjeit. van BMW OEM Mannol, ezt vettem, még nem raktam bele. de belemegy, ha lesz időm. alig használom újabban. napi járósba is Mannol-t tettem vagy 3x már. nincs vele gond, és persze jó volt a teszteken. ettől jobb a most benne lévő Total Quartz 7000 10W-40-es. szinte semmi kopás nem volt teszten. teszem hozzá tapasztalat alapján később alszik ki picivel az olajnyomás lámpa. de egy árban volt a Mannol-lal, és 50%-kal volt elvileg akciózva, míg a Mannol kb. 15%-kal. ebbe a napi járósba próbálgatok most sok mindent, amit a BMW-nél azért nem tennék meg. most az olaj kivétel, de pl a Mannol Merci OEM olaja, meg a BMW-től is jobb a tesztek szerint. 0W-40 olaj, hát nem lesz olyan, mint egy 10W-40 kopásügyileg. én ezt látom a tesztekből.

YELLOW Elküldve: 2022-08-21 07:51 Nem tudom mi a baja az autómnak

Vekky írta: Üdv segítségeteket szeretném kérni
Autó 2009 1 es BMW, 123d 1995 cm3 N47D20 150 KW
Egyszer húz egyszer nem.Véletlenszerű indításnál, ha meleg ha hideg a motor nem húz az autó ,viszont ha egy darabig pl.: pirosnál állok vagy ha csak félre állok az autóval és berreg pár percig utánna mindig megjavul magától ,Diag. nem mutat semmit , Légtömegmérő-re gyanakszok ,ez van tervbe hogy lecserélem viszont azért beírok ide előtte hátha valaki valamit tud mondani.
Amúgy is már annyi minden le lett cserélve rajta és még mindig fennál ez a hiba.

Ui.:Leggyakrabban ha meleg idő van olyankor nem szok menni az autó ,azt vettem észre.


hát ezt senki nem mondja meg konkrétan, max beletrafálhat. diag, élőadat. szenzoroktól jó hőmérséklet, jó nyomások (levegő/üzemanyag) érkeznek-e be, turbo geo állítás nem szorul-e, porlasztók értékei, bár azokat porlasztós padon mérve lehetne a legjobban megmérni.
aztán amit cseréltek eddig, nem tudom mi volt, de valóban kicserélték-e?
ezt el kell vinned valakihez, aki ért hozzá, és a megfelelő eszközök rendelkezésre állnak nála.