slooter
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz slooter

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 14:17


b_imi írta:
slooter írta:
b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


Ha már szétbontod, akkor a katalizátort 2 perc levenni, és ha van benne olaj kiöntöd. De vélhetően a gyors reagálásnak köszönhetően nem kerülhetett bele sok (úgyis látszik majd a csatlakozásnál). A lecsapatós kartergáz szűrőt csak ki kell mosni és vissza lehet rakni.
Sok sikert a cseréhez



oké, remélem simán megy minden és utána is repeszt a kocsi majd rendesen

gyárilag betétes kartergázszűrő van benne nem tudod? csak mert holnapig nem hiszem hogy tudok másikat szerezni ha cserés.



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 14:15


b_imi írta:
slooter írta:
b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


Ha már szétbontod, akkor a katalizátort 2 perc levenni, és ha van benne olaj kiöntöd. De vélhetően a gyors reagálásnak köszönhetően nem kerülhetett bele sok (úgyis látszik majd a csatlakozásnál). A lecsapatós kartergáz szűrőt csak ki kell mosni és vissza lehet rakni.
Sok sikert a cseréhez

Ezzel a kartelgáz szűrővel kapcsolatban tehát akkor amelyikben ilyen rugós membrán van azt nem kell cserélgetni?Ez tuti?Elég csak kitisztítani?Vagy esetleg érdemes 40-60 ezer km-ként cserélni?
Mert amit cserélni kell az ez, de ez érthető is mert ez a szivacs eltömődik olajsárral, se sok valakinek már nem ilyen van.


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 14:06


slooter írta:
b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


Ha már szétbontod, akkor a katalizátort 2 perc levenni, és ha van benne olaj kiöntöd. De vélhetően a gyors reagálásnak köszönhetően nem kerülhetett bele sok (úgyis látszik majd a csatlakozásnál). A lecsapatós kartergáz szűrőt csak ki kell mosni és vissza lehet rakni.
Sok sikert a cseréhez


slooter
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz slooter

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:59


b_imi írta:
slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.



Akkor jó, nagyjából ezekre gondoltam én is. A kartergázszűrőnél ha jól tudom, ha már cserélve volt akkor ilyen labirintusos amit már nem kell cserélni.

Mikor megadta magát a turbó elkezdett kerregő hangot adni, és utána kék füst, minjárt félreálltam és trélerrel hoztuk haza (automata váltós). A kipufogón nem láttam olajfolyást, ettől függetlenül kaphatott olajat a katalizátor? érdemes azt is szétszedni, vagy majd kiég a rendszerből a maradék olaj?

Köszi előre is a segítséget!


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:54


slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Kenési rendszer ellenőrzése, kartergáz szűrő tisztítás vagy csere (attól függ, milyen van benne), olajcsere, és én még kitakarítanám a levegő csöveket/coolert is. Az EGR-t ha ledugózod hibaüzenetet generál. Ki kell tisztítani és ennyi.


SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:52


slooter írta: Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!


Olajcsövet, tömítést szóval mindent újra a közelében. Amennyiben szükséges kartergáz szűrő csere, főleg ha betétes és nem lecsapatós van még benne. Az olajcsőben lehet odakozmált olaj ami miatt rosszabb a kenés.
Az EGR-t meg ne falaztasd le, mert önmagában csak teljesítmény vesztésed lesz. Ha nem akarod, hogy visszamenjen a kipuffgáz a szívó oldalra, akkor szoftveresen kell kiiktatni.
Meg ha már ennyire meg lesz bontva a kocsi, EGR, szívó oldal, intercoller tisztítás is legyen meg. Csak egy jó tanács
A fent leírt dolgoknak szinte mindnek van itt topikja. Érdemes utána olvasgatni

ui
ha nem indiszkrét a kérdés: mennyiért sikerült szerezni garrett-t?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:44


lela írta:

Ezt a tisztítást csak érdeklődésképpen írtam hogy van e értelme?Szokta e valaki csinálni itt a fórumon?Azért nem olyan egyszerű kivenni ahhoz hogy csak heccből kitakarítsam.De ha ezzel megnövelem az élettartamát akkor talán.Csak gondolom ahhoz hogy megtakarítsam normálisan szét kellene szedni, akkor meg tömítéseket kellene benne cserélni.

Mit jelent hogy elektromos vezérlésű? Nyilván van egy mágnesszelep ami kinyit és a vákumot a vákummunkahengerre juttatja ami a rudazatot mozgatja, ugyanúgy mint az egr szelep esetén.


Az első a vákuumos, a második az elektromos geometria vezérlésű.





slooter
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz slooter

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:37


Üdv!

Sajnos turbócsere előtt állok. Segítséget kérnék, mire érdemes odafigyelni, mit érdemes rendesen megtakarítani....stb.

250.000 km van lassacskán az e46 toruing-ban , tört a tengely, csapágyak gatya. még a gyári turbó volt benne, most adta meg magát.

gyári garrett turbót rendeltem, ami holnap elvileg meglesz, csinálnánk is az autót, csak érdekelne hogy mire figyeljek a cserénél, nehogy esetleg még egyszer szét kelljen borítani az autót.

illetve más téma: a kipufogó visszavezetőnél (még egyszer elégeti) azt mondja a szerelő, hogy kb 1 cm vastag olajsár van. érdemes rendesen kitakarítani vagy inkább maszek módon egy lemezzel lezárni azt a részt ( ezt a megoldást én annyira nem lájkolom ).

köszi!

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:32


b_imi írta:
lela írta:
b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?


Szerintem a turbód elektromos vezérlésű nem vákuumos. Azért kell szabályozni, hogy optimális legyen a hatásfoka. A tisztítással csak óvatosan, mert ha nem sikerül tökéletesen, és marad a lapáton kosz, az kiegyensúlyozatlanságot is eredményezhet. Az pedig ezen a fordulaton nem egészséges.


Ezt a tisztítást csak érdeklődésképpen írtam hogy van e értelme?Szokta e valaki csinálni itt a fórumon?Azért nem olyan egyszerű kivenni ahhoz hogy csak heccből kitakarítsam.De ha ezzel megnövelem az élettartamát akkor talán.Csak gondolom ahhoz hogy megtakarítsam normálisan szét kellene szedni, akkor meg tömítéseket kellene benne cserélni.

Mit jelent hogy elektromos vezérlésű? Nyilván van egy mágnesszelep ami kinyit és a vákumot a vákummunkahengerre juttatja ami a rudazatot mozgatja, ugyanúgy mint az egr szelep esetén.


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 13:22


lela írta:
b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?


Szerintem a turbód elektromos vezérlésű nem vákuumos. Azért kell szabályozni, hogy optimális legyen a hatásfoka. A tisztítással csak óvatosan, mert ha nem sikerül tökéletesen, és marad a lapáton kosz, az kiegyensúlyozatlanságot is eredményezhet. Az pedig ezen a fordulaton nem egészséges.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 09:43


lela írta:
b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?


így van, pont a turbólyuk minimalizálása, megszüntetése a cél. vagyis azért van ez. de ez a kipuf oldali része a turbónak. tehát a kipufgáz mennyiségét és annak irányát szabályozza, hogy mennyire forgassa a turbót.
az olaj végzi a hűtést, de úgy tudom létezik vizes hűtésű turbo is.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 29. hétfő, 09:32


b_imi írta: Változó geometria


Ok most már értem.Tehát ha emelem a fordulatot nő a vakum ezáltal fokozatosan nyit ki ez a zsalu rendszer, ergo több levegő jut az égéstérbe.De miért kell ezt szabályozni? A turbó gondolom így is úgy is annyira fog pörögni amennyire a kipufogó gáz hajtja.Így alacsony fordulaton nem jut be elég levegő és alul nem lesz nyomatékom.Vagy ez tulajdonképp arra szolgál hogy a nyomaték egyenletesebben jöjjön meg és ne legyen turbólyuk.

Másik kérdésem hogy van ezen vízhűtés?
És kell e a turbót időnként levenni és kitisztítani?

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. december 28. vasárnap, 15:04

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. december 28. vasárnap, 14:45


lela írta:


Ezt gázadáskor le lehet ellenőrizni. Valakit megkérsz, finoman emeli a fordulatot, Te meg ellenőrzöd. A turbó kenését befolyásolhatja a rossz kartergáz szűrő.

[/quote]

Hogyan ellenőrzöm hogy működik ez a vákumos geometria szabályzás? Kartelgázszűrőt cseréltem de nem tudom hogy minek kell ezt cserélni, csak egy rugós membrán van benne.
Ez tulajdonképpen a melegedő olaj túlnyomásos gázát engedi ki,illetve valamilyen úton módon innen jut olaj a turbóba vagy nem jól tudom?
[/quote]

A geometria állítót és a vezérlőt egy rudazat köti össze, ami gázadásra elmozdul.
Kartergáz szűrőből két fajta létezik: a lecsapatós és a szivacs szűrős változat.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. december 28. vasárnap, 14:32



[/quote]

Ezt gázadáskor le lehet ellenőrizni. Valakit megkérsz, finoman emeli a fordulatot, Te meg ellenőrzöd. A turbó kenését befolyásolhatja a rossz kartergáz szűrő.

[/quote]

Hogyan ellenőrzöm hogy működik ez a vákumos geometria szabályzás? Kartelgázszűrőt cseréltem de nem tudom hogy minek kell ezt cserélni, csak egy rugós membrán van benne.
Ez tulajdonképpen a melegedő olaj túlnyomásos gázát engedi ki,illetve valamilyen úton módon innen jut olaj a turbóba vagy nem jól tudom?