![b_imi](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/4406/4406_1528396134591_150x100.jpg)
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2014. december 28. vasárnap, 14:24
lela írta: Minap termosztát cserénél levettem a szívó oldali csövet a turbónál, és csináltam pár képet a turbóról.
Megmozgattam a tengelyét ki be fel le, és nem mozgott, de picit olajos volt.Illetve az intercoolert is levettem abban is volt egy minimális olaj, kimostam benzinnel.
Az autó egyáltalán nem eszi az olajat, de 1800-ig elég erőtlennek érzem.Illetve ha beindítom hidegen és szinte azonnal elindulok picit fütyül a turbó, gondolom azért mert idő kell neki mire az olaj megkeni a tengelyt.
A kérdésem az lenne hogy hogyan tudom ellenőrizni hogy jó e a turbó, itt elsősorban a vákumos geometria szabályzásra gondolok, hogyan működik ez?Esetleg valaki el tudja ezt magyarázni, esetleg valami videóval képpel illusztrálni az adott típusra vonatkozólag?
Az olaj a kartergáz miatt kerül oda, ill. az indításkor még egy kis pára is lecsapódik. A fütyülés előfordul, de nem jelent problémát. A geometria szabályzás fordulat függő. Ezt gázadáskor le lehet ellenőrizni. Valakit megkérsz, finoman emeli a fordulatot, Te meg ellenőrzöd. A turbó kenését befolyásolhatja a rossz kartergáz szűrő. Ezt is ellenőrizni kell. Kenés nélkül nem sokáig működne, mivel magas a fordulatszáma.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. december 28. vasárnap, 14:27