kisskarex írta:
Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!
pedig pontosan ugyanúgy működik, mint az új autóknál. én még 1 km-re is bekapcsolom.

bár mostanában ritkán veszem elő az autót.
felgyorsítasz addig a sebességig, amire be akarsz állni, mondjuk 130. megnyomod a + gombot. (persze előtte már bekapcsoltad a tempomatot, tehát a zöld jelzés már világít a műszerfalon). és azon fog menni. a + és a - gombokkal tudod a sebességet változtatni.
kuplung, fék oldja a tempomatot. a zöld jelzés ott marad a műszerfalon. ilyenkor azzal a műszert jelző gombbal tudsz visszaállni az előzőleg tárolt értékre, pl 130-ra, vagy amin legutóbb ment.
ha megy a tempomat és gyorsítasz, mondjuk 150-re, pl előzöl váltás nélkül), majd elengeded a gázt, akkor motorfékkel lassul vissza 130-ra és újra azt a sebességet fogja tartani.
a ki/be kapcsoló gombbal tudod "lekapcsolni" a tempomatot, de ilyenkor csak a sebességtartást kapcsolod le. maga a rendszer aktív, amíg le nem állítod az autót. bármikor az órás gombot megnyomod a bekapcsoló felett, a legutolsó eltárolt sebességre gyorsít. mindegy milyen fokozatban vagy. de ha közben váltasz sebességet, akkor lekapcsol, ás újra meg kell nyomni.
mindig a + gombbal (de lehet a - gombra is) rögzíted az adott sebességet.
sebességet rögzítesz, nem gázállást vagyis fordulatszámot.
nyugodtan próbálgasd, akár rövid távokon is.